- Kształt: Kanciasty
- Długość [mm]: 254
- Szerokość [mm]: 212,5
- Wysokość [mm]: 54,5
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AC | 01EFA032 |
AC | PC 488 |
ALCOFILTER | MD 620 |
ALCOFILTER | MD-9090 |
ALCOFILTER | MD-9252 |
BALDW | PA-4091 |
BLUEPRINT | ADB 112230 |
BLUEPRINT | ADG 02207 |
BMW | 13 71 1 736 675 |
BMW | 13 72 1 433 933 |
BMW | 13 72 1 702 158 |
BMW | 13 72 1 733 562 |
BMW | 13 72 1 736 562 |
BMW | 13 72 1 736 675 |
BMW | 13 72 1 M33 562 |
BOSCH | 0 986 626 815 |
BOSCH | 0 986 AF2 276 |
BOSCH | 1 457 429 870 |
BOSCH | 1 457 433 698 |
BOSCH | 1 457 433 763 |
BOSCH | 1 457 433 763-44N |
BOSCH | 986626815 |
BOSCH | S 9870 |
CHAMP | AF 7884 |
CHAMP | AP 221 |
CHAMP | AP 226 |
CHAMPION | U 567 |
CHAMPION | U 569 |
CITRO | 1444 Q7 |
CLEANF | MA 699 |
CLEANF | MA 699/A |
COMLINE | EAF 489 |
COOPE | AG 936 |
COOPERSFIA | PA7090 |
COOPERSFIA | PA7091 |
CROSL | 8070 |
CROSL | 9247 |
DELPHI | AF0104 |
DELPHI | EFA919 |
FEBI | 11210 |
FILTREC | HP2032 |
FILTREC | HP2128 |
FILTRON | AP 063/1 |
FORD | 5 019 408 |
FORD | 870 X 9601 CCA |
FRAM | CA 5107 |
GUD | AG 871 |
HEN | E 161 L |
HEN | E 161 L 01 |
HEN | E 206 L |
MAPCO | 60327 |
MAPCO | 60605 |
Motorcraft | EFA 478 |
PURFLU | A 325 |
PZL | WA50-500 |
PZL | WA50-500 V.A.G |
QUINTON HA | QAF 658 |
TECNOCAR | A 326 |
TECNOCAR | A 327 |
UFI | 30 029 00 |
UFI | 30.192.00 |
VAG | 8D0 133 843 |
VW | 058 133 843 |
VW | 58 133 843 |
ALPINA
|
AUDI
|
BMW
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr powietrza to bardzo istotny element każdego samochodu. To w końcu tak zwane płuca silnika spalinowego. Sprawny filtr będzie miał bardzo korzystny wpływ na stan techniczny i żywotność jednostki napędowej oraz jej osiągi. By filtr powietrza należycie spełniał swoje zadania musi być jednak regularnie wymieniany na nowy.
Podstawowa rola samochodowego filtra powietrza sprowadza się do zatrzymywania drobinek cząstek stałych, które mogłyby się przedostać do wnętrza jednostki napędowej. Jest to de facto pierwszy podzespół układu dolotowego w samochodzie, który ma do czynienia z zasysanym powietrzem. Z biegiem czasu zdolność filtra do przechwytywania szkodliwych zanieczyszczeń spada, a do silnika może zacząć przedostawać się wiele szkodliwych substancji. Niestety ale odbija się to negatywnie na stanie i kondycji silnika.
Filtry wykonuje się z różnych materiałów, zarówno syntetycznych, jak i tych naturalnych. Niemal każdy producent samochodu zaleca okresową wymianę filtra powietrza przy każdym przeglądzie technicznym, czyli co około 15 – 20 tys. przejechanych kilometrów lub raz do roku. Po tym właśnie czasie filtr jest z reguły już nieco zapchany. Wymiana filtra powietrza to stosunkowo prosta czynność, której można dokonać w zasadzie samodzielnie, bez użycia konkretnych narzędzi.
Na zakupie samochodowego filtra powietrza nie warto oszczędzać, tym bardziej, że nie jest to bardzo kosztowny zakup. Wymiana w warsztacie samochodowym także w żaden sposób nie nadwyręży domowego budżetu. Dlatego najlepiej będzie wybrać filtry powietrza uznanych na rynku motoryzacyjnym marek.