- Jakosć: WP
- Norma emisji spalin: Euro 4
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z dodatkami
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BM CATALYS | BM91383H |
BOSAL | 090-157 |
EEC | VX6085T |
IMASAF | 53.01.33 |
IMASAF | 53.02.43 |
MTS | 04.4304 |
OPEL | 55355324 |
OPEL | 55559169 |
OPEL | 55561249 |
OPEL | 55564499 |
OPEL | 5849011 |
OPEL | 5849012 |
OPEL | 5849025 |
OPEL | 849536 |
OPEL | 849540 |
OPEL | 849681 |
OPEL | 849682 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Katalizator to część układu wydechowego. Element ten odpowiada za oczyszczanie spalin, minimalizując w ten sposób emisję szkodliwych gazów. Obecnie zachodzi obowiązek prawny instalacji katalizatorów w samochodach produkowanych na terenie Unii Europejskiej. W starszych pojazdach katalizator może być przymocowany do rury wydechowej, natomiast w nowszych pojazdach jest obecny w kolektorze wydechowym. Nowa lokalizacja gwarantuje lepszą efektywność w oczyszczaniu spalin.
Z zewnątrz katalizator wygląda jak metalowa puszka średnich rozmiarów. Pod stalową obudową znajduje się kilka kolejnych warstw ochronnych. Zabezpieczają one katalizator przed uszkodzeniami, głównie mechanicznymi. Pod warstwami obudowy znajduje się natomiast rdzeń, czyli część bezpośrednio odpowiedzialna za oczyszczanie spalin. Budowa rdzenia jest zwykle podobna w każdym katalizatorze. Konstrukcja przypomina nieco plaster miodu czy też wkład filtra. Na powierzchni rdzenia natomiast znajdują się drobne cząsteczki metali szlachetnych, takich jak np. pallad czy platyna. Cząsteczki zanieczyszczeń zostają zneutralizowane za sprawą wejścia w reakcję z cząsteczkami wymienionych metali.
Katalizator to urządzenie pracujące w wyjątkowo trudnych warunkach. Nieustanny kontakt z zanieczyszczeniami oraz skrajnie wysoką temperaturą naraża katalizator na usterki. Możliwe jest zatkanie konstrukcji, jak również stopienie kanalików, w których oczyszczane są spaliny. Z racji lokalizacji katalizatora, nietrudno również o uszkodzenie mechaniczne. Kiedy katalizator traci sprawność, zauważalna jest emisja większej ilości dwutlenku węgla, zwiększa się zużycie paliwa, a silnik traci wydajność oraz pracuje nierównomiernie.
Klokkerholm to duńskie przedsiębiorstwo dystrybuujące części samochodowe. Firma przez lata budowała swoją pozycję, aby stać się jedną z marek dominujących w krajach Europy Północnej. W ofercie firmy znajdują się rozmaite autoczęści. Obecne są wśród nich najważniejsze podzespoły samochodowe, w tym elementy układu napędowego, zawieszenia czy układu hamulcowego. Ponadto, w asortymencie znajdują się również części silnika Klokkerholm.
Firma produkuje również wysokiej jakości chłodnice zarówno wody, jak i oleju oraz klimatyzacji. Chłodnice Klokkerholm są cenione za efektywność, jak również długi czas eksploatacji. Dzisiaj oferta firmy Klokkerholm jest w zasadzie kompleksowa. Katalog produktów Klokkerholm zaspokaja potrzeby niemal wszystkich kierowców w Europie. Warto podkreślić, że oferta dystrybutora stale jest poszerzana o nowe pozycje.
Dystrybutor części samochodowych Klokkerholm starannie dobiera autoczęści, które włącza do swojej oferty. Zanim zostaną one wystawione na sprzedaż, podlegają szeregowi testów kontrolnych. Restrykcyjna ocena produktów pozwala utrzymać najwyższą ich jakość, co przekłada się na docenienie ze strony klientów. Nie bez powodu z początku niewielka duńska firma z czasem stała się liderem regionu oraz zaczęła pojawiać się na innych rynkach. Obecnie autoczęści Klokkerholm są dostępne nie tylko w krajach skandynawskich, ale również w innych częściach Europy, w tym w Polsce.