- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Grubość [mm]: 19,15
- Szerokość [mm]: 155,30
- Wysokość [mm]: 71,55
- Wysokość 1 [mm]: 78,50
- System hamulcowy: Continental
- Szerokość 1 [mm]: 156,50
- Grubość 1 [mm]: 19,15
- Numer WVA: 23057
- Numer WVA: 23058
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 37076 |
A.B.S. | 37076OE |
A.B.S. | 37361OE |
ACDELCO | AC666681D |
APEC | PAD1023 |
ATE | 13046071162 |
ATE | 13046071792 |
ATE | 13046371162 |
ATE | 13047071162 |
ATE | 13047071792 |
AUTOMEGA | 3016050009 |
AUTOMEGA | 3016050035 |
BENDIX | 571975B |
BENDIX | 571975X |
BORG BECK | BBP1612 |
BORG BECK | BBP1875 |
BOSCH | 0986424457 |
BOSCH | 0986424479 |
BOSCH | 0986424707 |
BOSCH | 0986494508 |
BOSCH | 0986494509 |
BOSCH | 0986495012 |
BOSCH | 0986TB2335 |
BOSCH | 0986TB2459 |
BOSCH | 986424457 |
BOSCH | F026000071 |
BOSCH | F03A150012 |
BRAKE ENG | PA1176 |
BREMBO | P59032 |
CHEVR | 90544001 |
CHEVR | 9192157 |
CHEVR | 93179707 |
CHEVR | 93179708 |
DELPHI | LP1309 |
DELPHI | LP1731 |
DELPHI | LP1861 |
DITAS | DFB3200 |
E.T.F. | 120811 |
FEBI | 16232 |
FEBI | 16491 |
FERODO | FDB1295 |
FERODO | FDS1295 |
FERODO | FQT1295 |
FERODO | FSL1295 |
FERODO | TAR1295 |
FIRST LINE | FBP3237 |
FRITECH | 2670 |
FRITECH | 5550 |
FTE | BL1833A2 |
GIRLING | 6113502 |
HELLA | 8DB355008361 |
HELLA | 8DB355009221 |
HERZOG GER | 887076 |
ICER | 181248 |
ICER | 181592 |
JPG | 881605035 |
JURID | 571975J |
JURID | 573153J |
KAWE | 81253 |
LEMFO | 2483803 |
LPR | 05P1197 |
LPR | 05P690 |
MAG | 363702161046 |
MAPCO | 56478 |
MAPCO | 6478 |
MAPCO | 6710 |
METELLI | 2202580 |
METELLI | 2205390 |
METZGER | 068302 |
METZGER | 103602 |
MEYLE | 0252305719PD |
MEYLE | 0252305719W |
MEYLE | 0252833219W |
MGA | 405 |
MIN | MDB1907 |
MIN | MDB2633 |
MIN | MDK0159 |
MIN | MDK0218 |
NECTO | FD6793A |
NECTO | FD6793N |
NK | 223617 |
NK | 223618 |
NK | 223633 |
OPEL | 09195064 |
OPEL | 1605009 |
OPEL | 1605035 |
OPEL | 1605957 |
OPEL | 1605996 |
OPEL | 1605997 |
OPEL | 90544001 |
OPEL | 9192157 |
OPEL | 9195145 |
OPEL | 93179707 |
OPEL | 93179708 |
PAGID | T1145 |
PAGID | T1225 |
PEX | 7490 |
PEX | 7490S |
QH BENELUX | 7110 |
QUINTON HA | 868300 |
QUINTON HA | BLF1085 |
QUINTON HA | BP1435 |
QUINTON HA | BP984 |
RAMEDER | T0610100 |
RAMEDER | T0610790 |
REMSA | 068302 |
REMSA | 103602 |
REMSA | 68302 |
REMSA | 868300 |
ROADHOUS | 868300 |
ROULUNDS | 666681 |
SBS | 223617 |
SBS | 223618 |
SBS | 223633 |
SCT | SP243 |
SPIDAN | 32338 |
SWAG | 40916232 |
SWAG | 40916491 |
TEXTAR | 2305701 |
TEXTAR | 2305720405 |
TEXTAR | 2383201 |
TEXTAR | 2383281 |
TOPRAN | 205781 |
TRISCAN | 811024006 |
TRUSTING | 2670 |
TRUSTING | 5550 |
TRW | GDB1350 |
TRW | GDB1350DTE |
VAICO | V408020 |
VALEO | 301860 |
VALEO | 597277 |
VALEO | 598454 |
VALEO | 598749 |
VALEO | 598860 |
VALEO | 601106 |
VALEO | 601117 |
VAUXH | 90544001 |
VAUXH | 9192157 |
VAUXH | 9195145 |
VAUXH | 93179707 |
VAUXH | 93179708 |
WOKING | P783302 |
ZIMMERMANN | 230571951 |
ZIMMERMANN | 238322001 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprawny układ hamulcowy w samochodzie to absolutna podstawa zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa jazdy autem. Dobra kondycja poszczególnych elementów zapewnia możliwość zatrzymania samochodu w nagłej, niekiedy wręcz awaryjnej sytuacji. Aby tak było, należy regularnie kontrolować stan m.in. klocków hamulcowych i w razie potrzeby dokonywać ich wymiany na nowe.
Klocki hamulcowe to typowy element eksploatacyjny. Zużycie tych podzespołów następuje stopniowo, dlatego zdarza się, że kierowca nie zauważa gorszego hamowania podczas codziennej eksploatacji a wręcz przyzwyczaja się do gorszej sprawności klocków hamulcowych, co w niektórych sytuacjach może doprowadzić do tragedii. Dlatego producenci zaczęli stosować specjalne czujniki (akustyczne i elektroniczne), informujące kierowcę o tym, że zbliża się konieczność wymiany klocków hamulcowych.
Do wymiany klocków hamulcowych dochodzi mniej więcej co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Przebieg nie warunkuje jednak konieczności wymiany w stu procentach. Wiele zależy od stylu jazdy kierowcy, sposobu eksploatacji oraz mocy silnika zastosowanego w pojeździe. Sama wymiana klocków hamulcowych jest w zasadzie stosunkowo prosta i można jej dokonać we własnym zakresie. Jeżeli zdecydujemy się na wymianę w warsztacie, przyjdzie nam zapłacić w granicach 50 – 100 zł za wymianę kompletu.
Zachęcamy do wyboru odpowiedniego kompletu dobrej jakości klocków hamulcowych na iParts.pl, gdzie znajdziecie najbardziej polecane marki na rynku motoryzacyjnym. Jednocześnie odradzamy kupowania klocków nieznanego pochodzenia bez zdefiniowanego producenta. To klocki z reguły bardzo głośne, pylące i o stosunkowo niskiej trwałości.
Fomar Friction to duńska marka hamulców, w tym przede wszystkim klocków hamulcowych. Niemniej sława części samochodowych Fomar Friction wykracza dzisiaj daleko poza granice Danii, a nawet Europy, choć nieustannie to Stary Kontynent jest głównym obszarem dystrybucji podzespołów tej marki. Marka Fomar Friction została stworzona w 2004 roku. Mowa jednak tylko o nazwie, ponieważ hamulce marki Fomar były produkowane już od połowy XX wieku. Przedsiębiorstwo od początku zajmuje się produkcją części hamulcowych, w czym zdołało osiągnąć mistrzostwo.
Hamulce Fomar Friction są dzisiaj uznawane za części klasy premium. Montuje się je w najlepszych samochodach sportowych i limuzynach. Gwarantują krótką drogę hamowania, przy jednocześnie długiej żywotności. Oznacza to, że producentowi udało się pogodzić efektywność działania klocków hamulcowych ze stosunkowo niewielką ścieralnością.
Klocki hamulcowe Fomar Friction są produkowane głównie w Danii, jednak właściciel marki – Koncern MAT Holdings – posiada fabryki na całym świecie. Obecnie auto części Fomar Friction są dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na różnych kontynentach. Umożliwia to przynależność do międzynarodowego koncernu. MAT Holding dysponuje nie tylko licznymi fabrykami, ale również laboratoriami, w których doskonalone są podzespoły przynależnych marek. Jedno z laboratoriów znajduje się na terenie Polski, gdzie nieustannie trwają prace nad doskonaleniem między innymi hamulców Fomar Friction.