- Ilość żeber: 6
- Średnica zewnętrzna [mm]: 119
- Średnica wewnętrzna [mm]: 10
- Szerokość [mm]: 22,5
- Średnica [mm]: 10
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
DAYCO | APV2158 |
FEBI | 14379 |
GATES | T36216 |
INA | F-233412 |
KLOTZ | U599 |
QUINTON HA | QTA1090 |
RUV | 55546 |
SKF | VKM 36250 |
SNR | GA36.532 |
SPIDAN | 0.066546 |
VOLVO | 9 458 470 |
VOLVO | 9 458 470-3 |
OPEL
|
RENAULT
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska klinowego lub wielorowkowego. Pasek ten odpowiada za napędzanie działania m.in. pompy wody czy alternatora oraz umożliwienie dostarczania mieszanki paliwowej do komory spalania. Nieprawidłowe napięcie paska sprawia, że uruchamiane przez niego urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Przekłada się to również na ograniczenie możliwości akumulatora, przez co mogą występować problemy z odpaleniem silnika. Tym samym awaria któregokolwiek z elementów konstrukcji napinacza, w tym również rolki, w zasadzie uniemożliwia jazdę samochodem.
W dzisiejszych pojazdach spotkać można zarówno rolki wielorowkowe, jak i gładkie. Pierwszy typ pojawia się tam, gdzie występuje pasek klinowy. Ostatnimi czasy jednak pasek klinowy traci popularność, a konstruktorzy coraz częściej decydują się na wersję wielorowkową, co wymaga również zastosowania rolki z rowkami. Różnica pomiędzy poszczególnymi rolkami napinacza polega także na zastosowanych materiałach. Producenci oferują szeroki wybór rolek metalowych, jednak pojawiają się również modele z tworzywa sztucznego, które często wcale nie odstają jakościowo.
Awarie rolki napinacza dotyczą zwykle wytarcia jej powierzchni. Efektem tego jest nie w pełni efektywna praca napinacza lub jej całkowite zatrzymanie, a w konsekwencji uniemożliwienie prawidłowego działania paska i problemy na poziomie zapalenia samochodu. Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.
BTA to młoda polska firma, która powstała w 2012 roku. Jest to przedsiębiorstwo zajmujące się dystrybucją części samochodowych. Asortyment auto części BTA stale się rozrasta, jednak wyróżnić można kilka grup produktowych, w obrębie których marka się specjalizuje. Wysoko cenione na rynku są łożyska BTA oraz całe zestawy łożysk. Ponadto dystrybutor posiada w swoim asortymencie inne elementy zawieszenia, takie jak piasty kół oraz zwrotnice osi. Dużą część oferty części samochodowych BTA stanowią również elementy należące do układu napędowego, takie jak paski klinowe, czy napinacze. Firma dystrybuuje również rozmaite części mocowań, takie jak śruby, rękawy, nakrętki i przekładki.
Dystrybutor części samochodowych BTA sprowadza produkty od wielu producentów. Niemniej jednak większość z nich to firmy japońskie, stąd też części zamienne BTA przeznaczone są głównie do samochodów pochodzenia azjatyckiego, choć w ofercie znajdują się również pozycje odpowiednie dla posiadaczy samochodów europejskich. Firma wchodząc na rynek w 2012 roku do razu postawiła na wysoką jakość produktów. Części samochodowe pojawiające się w asortymencie tego dystrybutora to sprawdzone elementy od renomowanych producentów. Wiele części zamiennych oferowanych przez BTA powstaje na tych samych liniach produkcyjnych, co części oryginalne.