- Drgania: Z tłumikiem drgań skrętnych
- Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
- Materiał: Guma / metal
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wysprzęglony
- Średnica zewnętrzna [mm]: 146
- Liczba rowków: 6
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 10219 |
AISIN | PDAPS-702 |
AKRON-MALÒ | 658044 |
AUTEX | 658029 |
AUTEX | 658412 |
AUTLOG | RT1522 |
AUTLOG | RT2522 |
AUTOKIT | 03.90069 |
AUTOKIT | 03.90076 |
AUTOMEGA | 130091110 |
AUTOMEGA | 3005150R8 |
AUTOMEGA | 3005150S1 |
AUTOTEAM | A06272 |
AUTOTEAM | A06556 |
BBR | 027-30-10634 |
BGA | DP1176 |
BSG | BSG 70-170-007 |
BTA | E6P0002BTA |
BUGATTI | BPSD1018-ND |
CALIBER | 87471 |
CAUTEX/ADL | 030934 |
CAUTEX | 030922 |
CAUTEX | 030934 |
CITRO | 0515 P1 |
CITRO | 0515 R8 |
CONTI | VD1100 |
CORTECO | 80000931 |
CORTECO | 80004883 |
DA SILVA | PL8291 |
DAYCO | DPV1029 |
DÜRER | 82129 |
ESEN SKV | 95SKV310 |
FAI | FVD1012 |
FARE SA | 4245 |
FARE SA | 4291 |
FEBEST | PGDS-BERLIN |
FEBI | 36311 |
FEBI | 36350 |
FEBI | 36878 |
FRECCIA | PUL11-123 |
GATES-AU | TVD1055 |
GATES | TVD1055 |
GATES | TVD1055A |
HEPU | 15-7024 |
HUTCHINSON | DP019 |
HUTCHINSON | DP019S |
IJS GROUP | 17-1059 |
IJS GROUP | 17-1061 |
IJS GROUP | 17-1103 |
IMPERGOM | 10197 |
INA | 544 0041 10 |
INA | 544 0085 10 |
INA | 544014510 |
IPD | 15-7024 |
IPD | 15-7407 |
ITN | 23-BPC-016 |
JPG | 4118300500 |
JPG | 4118300509 |
KAMOKA | RW019 |
KM INTERNA | FI16390 |
LORETT | PS 1018/ND |
LORETT | PSD1018/ND |
LUCAS | LPD0023 |
LUCAS | LPD0053 |
LUCAS | LPD0291 |
LUCAS_ENGI | LPD0023 |
MABYPARTS | ODP212059 |
MABYPARTS | OPK212059 |
MABYPARTS | PV70590O |
MAPCO | 43363 |
MAXGEAR | 30-0070 |
METALC/ADL | 04440 |
METALC/ADL | 04442 |
METALCAUCH | 04440 |
METALCAUCH | 04442 |
METALCAUCH | 14440 |
METALCAUCH | 14442 |
METZGER | 6400017 |
MGA | DP155 |
NPS | P815A03 |
OPENPARTS | ACD4020.00 |
OPTIMAL | F7-8009 |
OPTIMAL | F8-6394 |
OSSCA | 05664 |
PATRON | PP1046 |
PEUGE | 0515 P1 |
PEUGE | 0515 R8 |
QF | QF51A00005 |
QH BENELUX | QCD62 |
QUINTON HA | QCD62 |
REPKIT | RKT9069 |
REPKIT | RKT9076 |
RPK | RPK470102 |
RUV | 515904 |
RUV | 515905 |
SASIC | 2150001 |
SK | SK470102 |
SKF | VKM 93316 |
SKF | VKM93316 |
SNR | DPF359.01 |
SNR | DPF359.01K1 |
SPIDAN | 446585 |
STARMANN | FS-7405 |
STC | T404440 |
STC | T404442 |
STC | T414440 |
STC | T414442 |
SWAG | 62 93 6311 |
SWAG | 62 93 6350 |
SWAG | 62 93 6878 |
TECHNOX | TC22800 |
TREVI | PC1093 |
TRICLO | 421216 |
TRISCAN | 8643 28006 |
UCEL | 3004 |
UNIGOM | 421259 |
UNIGOM | 421261 |
VAICO | V22-0163 |
VAICO | V22-0421 |
WILMINK | WG1084329 |
WILMINK | WG1152594 |
WILMINK | WG1254369 |
WILMINK | WG1254400 |
WILMINK | WG1432917 |
WILMINK | WG1432918 |
WILMINK | WG1432921 |
WILMINK | WG1701467 |
WILMINK | WG1760951 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Koło pasowe to kluczowy element każdego układu napędowego. Na koła pasowe nakłada się paski klinowe, przez co możliwe staje się napędzenie pracy takich urządzeń, jak alternator czy pompa wody. Koło pasowe we współpracy z paskiem klinowym pełni również kluczową funkcję w napędzaniu silnika klimatyzacji. Zasadniczo poprawne funkcjonowanie koła pasowego wału korbowego jest niezbędne dla funkcjonowania pojazdu.
Wyróżnia się trzy główne typy koła pasowego, a mianowicie: gładkie, z rowkiem, z wieloma rowkami. Rozróżnienie to dotyczy rodzaju powierzchni koła pasowego, która jest dostosowana do typu paska. Obecnie bowiem poza klasycznymi gładkimi paskami klinowymi, coraz częściej korzysta się również z pasków wielorowkowych, które mają pracować efektywniej i przede wszystkim dłużej. Warto również wspomnieć w tym miejscu o nowoczesnych kołach elastycznych. Ze względu na specjalną konstrukcję, posiadają one zdolność tłumienia drgań skrętnych. Czasami można się również spotkać z kołami pasowymi dedykowanymi tylko pompom.
Awaria koła pasowego zawsze jest niezwykle groźna, ze względu na ryzyko uszkodzenia alternatora oraz innych podzespołów. Dlatego też nie można bagatelizować żadnych objawów awarii. Podstawowym sygnałem, który powinien skłonić do interwencji, jest charakterystyczny pisk. Oznacza on zwykle ślizganie się paska po zużytej powierzchni koła pasowego. Konsekwencją zużycia koła pasowego może być zerwanie paska klinowego, upośledzające m.in. pracę układu kierowniczego, co najlepiej obrazuje skalę zagrożenia, wynikającą z usterki tej części samochodowej.
Topran to marka części zamiennych, która stała się prawdziwym przełomem wśród producentów części samochodowych przeznaczonych na niezależny rynek wtórny. Marka aktywnie zdobywa popularność wśród klientów oraz specjalistów z branży motoryzacyjnej, oferując niezawodne części zamienne w atrakcyjnych cenach.
Auto części Topran są reprezentowane na rynkach części samochodowych w 80 krajach, głównie w Europie. Marka posiada zróżnicowany asortyment opatentowanych oryginalnych części samochodowych przeznaczonych do samochodów najlepszych marek pojazdów w Europie, Azji i Ameryce.
Asortyment Topran zasłynął na rynku przede wszystkim z części układu hamulcowego produkowanych przy użyciu starannie wybieranych, nowoczesnych materiałów i innowacyjnych technologii. Firma oferuje jednak znacznie szerszy asortyment części.
Topran to marka, która kładzie duży nacisk na zachowanie odpowiednio wysokiej jakości oferowanych części zamiennych. Części Topran wielokrotnie testuje się przed rozpoczęciem masowej produkcji.