Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | FDN-903 |
ASHIKA | 91-01-106 |
ASHIKA | 98-01-107 |
BBFREDLINE | 25NI120 |
BBFREDLINE | 25NI125 |
BORG BECK | HKR1062 |
DIAMAX | T5075K3 |
EXEDY | NSFD008 |
IAP | 200-13105 |
IAP | 200-13105M |
IAP | 210-13105 |
JAPANPAR | KV-107 |
JAPANPAR | VL-106 |
JAPKO | 91106 |
JAPKO | 98107 |
KAISHIN | FDN102-K |
KAVO PARTS | CMF-2005 |
KAWE | DMF554 |
KAWE | DMV239M |
LUCAS | LKCA690027F |
LUCAS_ENGI | LKCA690027F |
LUK | 415 0390 10 |
LUK | 600 0268 00 |
MAPCO | 10502 |
MDR | AIS-FDN903 |
MDR | BKE-KV107 |
MDR | EXE-NSFD008 |
MDR | MFW-N010 |
NEXUS | F11099NX |
NIPPARTS | N2301007 |
NISSA | -12310-00Q1C |
NISSA | 12310-00Q1E |
NK | 133960 |
NPS | N205N17 |
NTY | NZS-RE-000 |
OPENPARTS | CLK9279.04 |
PEMEBLA | JAPVL-106 |
PROCODIS F | KTV018 |
PROCODIS F | KTV018BH |
PROCODIS F | KTV018SB |
SACHS | 2294 002 388 |
SACHS | 2294 501 190 |
Storm | STO1062 |
VALEO | 835054 |
VALEO | 836440 |
VALEO | 845054 |
WESTLAKE | WRN027F |
WILMINK | WG1716409 |
WILMINK | WG2211087 |
NISSAN
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Technologia koła zamachowego stała się już standardowym wyposażeniem silnika samochodowego. Bez tego elementu silnik benzynowy nie mógłby pracować, co jest dosyć oczywiste z opisu zasady pracy jednostki czterosuwowej. Niestety, bardzo złożona budowa tego podzespołu i coraz większe obciążenia sprawiły, że koło zamachowe jest coraz bardziej podatne na awarie.
Bez koła zamachowego praca silnika spalinowego byłaby przede wszystkim mało płynna. Silnik nie generuje w końcu energii równomiernie podczas danego cyklu pracy. Pojedynczy cykl dostarcza tej energii raz więcej raz mniej. Do roli koła zamachowego należy magazynowanie tej energii silnika i dostarczanie jej do napędu tak, by nie dało się odczuć żadnych spadków mocy podczas jazdy samochodem.
Koło zamachowe odpowiada w dużym stopniu za komfort jazdy (płynne przyspieszenie i działanie silnika spalinowego). Dlatego z czasem powstała wersja dwumasowa koła zamachowego, dedykowana przede wszystkim silnikom wysokoprężnym, ale i także nowoczesnym silnikom benzynowym, przed którymi stawia się coraz to większe wymagania.
Do awarii kół zamachowych dochodzi najczęściej w przypadku silników Diesla. Do usterek dochodzi na skutek licznych drgań. Wymiana koła zamachowego jest niestety z reguły kosztowna, głównie z powodu czasochłonności wymiany.
Podczas wyboru nowego koła zamachowego zaleca się wybór dobrej jakości zamiennika, dzięki któremu na długo pozbędziemy się problemów z tym podzespołem.
Ackoja to młoda marka, stworzona dopiero w 2016 roku. Jednak za produkcją części samochodowych Ackoja stoją profesjonaliści z wieloletnim stażem. Marka auto części Ackoja należy do niemieckiego przedsiębiorstwa Vierol. Zostało ono założone już w 1977 roku, a dzisiaj posiada w ofercie przeszło 40 000 produktów, dystrybuowanych do ponad 125 krajów. Firma specjalizuje się w produkcji części silnika oraz elektronicznych komponentów samochodowych. Jednak oferta jest o wiele bogatsza i obejmuje większość kategorii. Pod marką Ackoja oferowane są podzespoły z różnych układów samochodowych, wszystkie jednak dedykowane samochodom produkcji azjatyckiej, przeznaczonym na rynek europejski. Części Ackoja to między innymi elementy silnika i systemu tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej, ale też układu kierowniczego, zestawy sprzęgła i rozrządu, reflektory, i lampy, części nadwozia i wiele więcej. Oferta części samochodowych Ackoja jest kompletna i zaspokaja pełne potrzeby zdecydowanej większości pojazdów azjatyckich należących do europejskiego parku samochodowego. Jakość produktów potwierdzają liczne certyfikaty zgodności z restrykcyjnymi normami. Jednocześnie części Ackoja są dostępne w stosunkowo niskich cenach.