Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOGE | 00 1770 901 184 |
BOGE | 89-184-0 |
MONROE | PK116 |
NISSA | 54052-D0QAB |
OPEL | 44 08 052 |
OPEL | 91165311 |
RENAU | 82 00 010 491 |
SACHS | 00 1770 900 184 |
VAUXH | 44 08 052 |
VAUXH | 91165311 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Osłony i odboje to podstawowe akcesoria, które należy montować wraz z amortyzatorami. Zadaniami amortyzatorów samochodowych są łagodzenie wstrząsów oraz ochrona kół i innych podzespołów. Funkcją osłon i odbojów jest natomiast przede wszystkim ochrona amortyzatorów. Rzecz w tym, iż działanie amortyzatorów polega na przejęciu dużej siły wytworzonej podczas wjazdu w dziurę lub na dowolną nierówność. Pod wpływem tej siły dochodzi do jego poruszenia, prze co występuje ryzyko uderzenia w inne podzespoły. Zderzenie tego typu jest zagrożeniem zarówno dla amortyzatora, jak i sąsiednich podzespołów.
Odboje to niewielkie elementy, które zapobiegają wspomnianym zderzeniom. Przeważnie są wykonane z poliuretanu, co nadaje im dodatkowych właściwości, takich jak ochrona amortyzatorów przed korozją, czy też działaniem substancji chemicznych. Poza tym, poliuretan jest lepszym zabezpieczeniem od uszkodzeń mechanicznych niż guma, będąca alternatywnym materiałem, z którego również wykonuje się odboje. Wraz z odbojami zwykle sprzedawane są również osłony, które są wsparciem w ochronie amortyzatorów. Te gumowe elementy w mniejszym stopniu zapobiegają usterkom wskutek uderzeń, natomiast skutecznie zabezpieczają amortyzatory przed wtargnięciem zanieczyszczeń oraz wilgoci powodującej korozję.
Montowane przy amortyzatorach osłony i odboje to elementy niezwykle narażone na działanie rozmaitych czynników niszczących. Dlatego też stosunkowo szybko ulegają one zużyciu, które polega na ukruszeniu lub zmniejszeniu grubości tej części. Zwykle gołym okiem widać, że osłony i odboje należy jak najszybciej wymienić. Jest to konieczne również zawsze wtedy, gdy wymienia się amortyzatory.