- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem trzonków zaworów
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z wałem korbowym z pierścieniami uszczelniającymi
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Bez uszczelki głowicy cylindra
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AJUSA | 51019700 |
ELRING | 01-53559-01 |
GLASER | S83307-00 |
PAYEN | FF5980 |
TOYOT | 04111-0L093 |
TOYOT | 04111-0L094 |
TOYOT | 04111-30420 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Niewielkie, często niezauważalne wycieki to jedna z głównych przyczyn awarii wielu podzespołów samochodowych, w tym także jednostki napędowej. Czasami wyciek to konsekwencja uszkodzenia silnika, albo układu doprowadzającego, co może się okazać poważniejszą awarię, jednak w wielu wypadkach problem tkwi w niesprawnej uszczelce. Konsekwencje nieprawidłowego uszczelniani mogą mieć poważne konsekwencje, dlatego tak ważne jest, aby regularnie wymieniać kompletny zestaw uszczelek silnika, odpowiadających za zapobieganie wyciekom płynu chłodniczego, oleju czy paliwa.
Uszczelki silnika to najczęściej elementy gumowo-metalowe. Obecność materiałów metalowych jest w wielu przypadkach niezbędna, aby możliwy był montaż elementu, a także wpływa na szczelność uszczelki. Guma natomiast przede wszystkim odpowiada za elastyczność. Elementy uszczelniające wykorzystywane są m.in. przy głowicach. Ponadto, wykorzystuje się je do uszczelniania również takich elementów, jak kolektor, wał korbowy, misa olejowa czy pompy – paliwa i wody. Przed montażem uszczelek należy zawsze pamiętać o właściwym przygotowaniu gniazda, polegającym głównie na jego oczyszczeniu.
Kiedy uszczelka nie spełnia swoich zadań, zwykle jest to widoczne gołym okiem. Element ten, jak i jego okolice, mogą być po prostu mokre. Jednak nikt z nas nie zagląda pod maskę codziennie, sprawdzając, czy nie doszło do żadnego uszkodzenia w okolicach silnika. Wycieki płynów z silnika i okolicznych podzespołów dają jednak również inne objawy, zwłaszcza jeśli nieszczelność jest znaczna. Kierowca powinien zauważyć, że szybko ubywa płynu chłodniczego lub dochodzi do nagrzewania jednostki napędowej. Ponadto, mogą wystąpić poważniejsze problemy, włącznie z zatrzymaniem pracy silnika.
Victor Reinz to niemiecka marka należąca do amerykańskiej grupy Dana Incorporated. Pod marką Victor Reinz produkowane są przede wszystkim uszczelniacze części silnika i jego mechanizmów. Ogromną część oferty stanowią masy uszczelniające Victor Reinz. Jednak w asortymencie znajdziemy również uszczelki głowicy, układu dolotowego czy turbosprężarki. Ponadto, producent zajmuje się także tworzeniem osłon termicznych.
Oferta marki Victor Reinz jest stale poszerzana. Znajdują się w niej standardowe uszczelki niezbędne w każdym samochodzie osobowym, jak również uszczelniacze o podwyższonej trwałości. Tym samym części samochodowe Victor Reinz z powodzeniem mogą być stosowane również w samochodach sportowych. Autoczęści Victor Reinz wyróżnia jakość, która stale jest podwyższana.
Pod marką Victor Reinz, Dana Incorporated produkuje elementy przeznaczone na rynek części zamiennych, jak również do pierwszego montażu. Każdego roku w ofercie części samochodowych i uszczelniaczy Victor Reinz pojawia się około 1000 nowych pozycji. Coraz większy asortyment produktów wymaga większej powierzchni magazynowej, co skłoniło korporację Dana do stworzenia kolejnego dużego magazynu w niemieckim Neu-Ulm. Przechowywane są w nim jedynie produkty desygnowane marką Victor Reinz.
Marka Victor Reinz jest znana kierowcom od 1993 roku, kiedy to stworzyło ją Dana Incorporated, zaraz po przejęciu Reinz Company. Właściciel marki Victor Reinz – Dana – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z główną siedzibą w Stanach Zjednoczonych. Firma prowadzi działalność w 25 krajach, zatrudniając niemal 25 000 pracowników. Roczne przychody firmy sięgają ponad 6 miliardów dolarów.