- Ograniczenia producenta: PXC14
- Średnica koła pasowego [mm]: 115
- Liczba rowków: 7
- Olej do sprężarki: PAG 46 YF
- Ilość oleju [ml]: 110
- Czynnik chłodzący: R134a
- Czynnik chłodzący: R 1234yf
- Ciężar netto [kg]: 5,5
- Rodzaj mocowania: Mocowanie 3-punktowe
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKS DASIS | 853067N |
ALANKO | 10553869 |
AUTOAIR G | 14-1359 |
AUTOCLIMA | 40405452 |
Airstal | 10-4588 |
CASCO | CAC71015GS |
CEVAM | 8608627 |
DRI | 700511066 |
ELSTOCK | 51-1066 |
FISPA | 1.1510R |
FISPA | 11.510 |
FRIGAIR | 920.20323 |
HELLA | 8FK351006-141 |
HOFFER | K11510 |
HOFFER | K11510R |
LUCAS_ELEC | ACP01165 |
MAHLE | ACP541000P |
MEATDORIA | K11510 |
MEATDORIA | K11510R |
NRF | 320024G |
POWERMAX | 7011016 |
PSH | 090.575.032.876 |
RE-EX | 505-01068 |
RENAU | 926001268R |
RENAU | 926009307R |
SANDEN | PXC14-1761 |
SIDAT | 1.1510 |
SIDAT | 1.1510R |
TEAMEC | 8608627 |
WILMINK | WG2158951 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Kompresor klimatyzacji, zwany także sprężarką, to kluczowy element samochodowego układu klimatyzacji. Niestety jest to podzespół, który stosunkowo często ulega awariom. Naprawa tej części samochodowej jest z kolei niemożliwa. Jedyne co pozostaje kierowcy to wymiana kompresora na fabrycznie nowy.
Sprężarka odpowiada nie tylko za wprawianie w ruch czynnika chłodniczego, ale także za jego odpowiednie sprężanie. Kompresor zasysa rozprężony czynnik z parownika i tłoczy sprężony czynnik do skraplacza. Do tego procesu dochodzi naprzemiennie.
Najbardziej popularny rodzaj wykorzystywanej sprężarki to wersja tłokowa, która dzieli się na dwa rodzaje. Pierwszy to kompresor, który charakteryzuje stała pojemność. Nie trudno się domyślić, że drugi rodzaj kompresora, to sprężarka o zmiennej pojemności.
Typowym objawem, który oznacza, że doszło do usterki kompresora będzie hałas pod maską. Hałas z reguły pojawia się dopiero w momencie uruchomienia układu (nie wcześniej). Za hałas odpowiadać może poślizg paska klinowego lub uszkodzenie sprzęgła sprężarki. Zignorowanie tych objawów może doprowadzić do całkowitego zatarcia kompresora i tym samym unieruchomienia samochodu.
Kompresor to w zasadzie jedyny stricte mechaniczny element układu klimatyzacji, który wymaga napędu. Dlatego każda awaria tego podzespołu oznacza przerwę w działaniu całego systemu. Naprawa kompresora polega na jego wymianie. Nie jest to specjalnie drogi zabieg, dlatego im szybciej dokonamy wymiany tym lepiej.
Turbo Motor to stosunkowo młoda firma, szczególnie jak na standardy rynku motoryzacyjnego. W obliczu podmiotów funkcjonujących w branży nieraz nawet ponad sto lat, niespełna 20 lat doświadczenia marki to niewiele. Mimo to części Turbo Motor już dzisiaj są całkiem wysoko cenione przez fachowców i użytkowników. Producent części samochodowych Turbo Motor to firma hiszpańska. W tym właśnie kraju znajduje się jej główna siedziba, jednak dystrybucja auto części odbywa się również w wielu innych krajach. Firma jest wysoko wyspecjalizowana, posiadając tylko jedną kategorię produktową. Części samochodowe Turbo Motor to turbosprężarki do samochodów wielu różnych marek. Pod marką Turbo Motor oferowane są turbosprężarki używane, po przeprowadzeniu regeneracji. Firma skupuje używane części, aby następnie w swojej fabryce poddawać je naprawom. Naprawą używanych turbosprężarek zajmują się doskonale wyszkoleni inżynierowie.
Firma kładzie duży nacisk na doskonalenie swoich produktów. Dlatego też w fabryce należącej do Turbo Motor stale trwają prace laboratoryjne. Przedsiębiorstwo nie boi się nowych rozwiązań technologicznych, nieustannie wprowadzając kolejne innowacje. Dzięki temu turbosprężarki Turbo Motor to produkty niezawodne, pod względem żywotności często nieustępujące całkowicie nowym podzespołom.