- Rodzaj gwintu: Z bieżnikiem prawostronnym
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia, z prawej
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z nakrętką
- Gwint zewn. [mm]: M 14 x 1,5
- Gwint wewnętrzny [mm]: M 14 x 1,5
- Długość [mm]: 150
Dodaj opinię
(20.08.2019)
Dobrej klasy drążek w przystępnej cenie. Generalnei nie zawiódł mnie, mimo że nie zawsze unikam dziur czy nierówności, muszę przyznać, że zdarza im się jeździć pod tym względem trochę nieostrożnie. Drążek Topran mam już jednak od kilkunastu miesięcy i sprawuje się świetnie, jest sprawny tak samo, jak był po zakupie. Wybrałem tę firmę trochę z polecenia, a trochę z własnego doświadczenia. Prosiłem mechanika, żeby mi coś doradził i wymienił kilka firm, które produkują dobre części do układów kierowniczych, a wśród nich właśnie Topran. Wybrałem właśnie tego producenta, a nie jakiegoś innego z wymienionych, bo pamiętam, że miałem kiedyś zamontowane hamulce od tego producenta. Cechowała je jakość wykonania przede wszystkim, a to ona zapewnia trwałość produktu, więc wywnioskowałem, że drążek i końcówki od Topran tez posłużą mi przez wiele lat. Na razie czas liczę w miesiącach ale jest spoko, oby tak było dalej.
Opinia wystawiona dla Drążek kierowniczy poprzeczny TOPRAN 302 496 (Oś przednia, z lewej strony)
Producent | Numery OEM |
---|
4U | MR-A-36023 |
A.B.S. | 230229 |
A.I.C. | 51271 |
ACEMARK | 204488 |
AISIN | JTRMB-004R |
ASAM | 80544 |
ASMETAL | 17MR3501 |
AUTLOG | FT1383 |
AYD | 9100548 |
AYWIPARTS | AW1310276R |
BBR | 001-10-19147 |
BENDIX | 040738B |
BGA | SR5603 |
BIRTH | RD2087 |
BORG BECK | BTR4599 |
BSG | BSG 60-310-096 |
CAUTEX | 774077 |
COMLINE | CTR2064 |
CORTECO | 49399843 |
CPB | 505961 |
DAYCO | DSS1491 |
DEEZA | MB-T203 |
DELPHI | TA1659 |
DENCKERMAN | D130136 |
DIEDERICHS | 1161404 |
DITAS | A2-2243 |
DJ PARTS | DE1107 |
ESEN SKV | 04SKV399 |
ETS | 15.TR.370 |
EUROBRAKE | 59065033325 |
EUROREPAR | 1679749980 |
FAG | 840 0723 10 |
FAI | SS1147 |
FARE SA | 35597 |
FEBI | 11960 |
FEBI | 280293 |
FEBI | 33016 |
FIRST LINE | FTR4599 |
FLENNOR | FL694-B |
FORMPART | 1902014 |
FORTUNE LI | FZ1457 |
FR REDAELL | M-102 |
FRAP | F1692 |
G.U.D. | GSP201084 |
GSP | S070313 |
ITN | 06-705-G1 |
JPG | 1344601180 |
JPG | 1344601189 |
KAGER | 43-0495 |
KAMOKA | 9010172 |
KAMOKA | 9949439 |
KAWE | 8500 23105 |
KRAFT AUTO | 4311050 |
LEMFO | 12663 01 |
LEMFO | 12663 02 |
LUOS | 731055 |
LYNXAUTO | C4052R |
MAG | 301191604810 |
MAPCO | 49806 |
MAXGEAR | 69-0111 |
MDR | GSP-S070313 |
MERCE | 210 338 06 15 |
MERCE | A210 338 06 15 |
METALCAUCH | 53676 |
METZGER | 54025202 |
METZGER | 84025202 |
MEYLE | 016 020 6340 |
MGA | DR7465 |
MONROE | L23105 |
MOOG | ME-ES-6340 |
MOTAQUIP | VTR373 |
MS | 12663-PCS-MS |
MS | 12663-SET-MS |
NEO CTR | CE0952R |
NK | 5033325 |
OCAP | 0282087 |
OPENPARTS | SSE1092.01 |
OPTIMAL | G1-705 |
OSSCA | 10683 |
Omnicraft | 2395611 |
PATRON | PS1083R |
PEX | 12.02.100 |
PROFIT | 2302-0209 |
QH BENELUX | QR3013S |
QUARO | QS1855/HQ |
QUICKSTEER | TR7341 |
QUINTON HA | QR3013S |
RIW | ME2005 |
RTS | 91-00870-110 |
RUV | 915161 |
SASIC | 9006541 |
SBS | 19065033325 |
SIDEM | 49439 |
SKF | VKDY 318017 |
SPIDAN | 50480 |
STARLINE | 28.24.720 |
STARMANN | ST-2816 |
STC | T453676 |
STELLOX | 51-00548-SX |
SWAG | 10 71 0022 |
SWAG | 10 93 3016 |
TALOSA | 42-01975 |
TALOSA | 4201975 |
TEKNOROT | M-131 |
TREVI | TRTT3229 |
TRISCAN | 8500 23105 |
TRW | JTE249 |
TTC | 02.31.020 |
URO PARTS | 2103380615 |
VAICO | V30-7215-1 |
VEMA | 22476 |
WILMINK | WG1054083 |
WILMINK | WG1995533 |
WILMINK | WG2243034 |
WILMINK | WG2291118 |
ZEKKERT | SN-2459 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Końcówka drążka kierowniczego to podstawowy element układu kierowniczego w samochodzie, który niestety bardzo często ulega wyeksploatowaniu na skutek przejechanych kilometrów. Prawidłowy stan techniczny końcówek ma wpływ na działanie drążka, który odpowiada za bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania samochodem.
Końcówka drążka zawiera tak zwany element elastyczny, zwany w branży motoryzacyjnej przegubem kulowym. To właśnie ten element umożliwia ruch zawieszenia koła samochodowego oraz skręcanie zwrotnicy względem nieruchomej przekładni kierowniczej. W momencie, kiedy na przegubie kulowym pojawi się luz, na kierownicy będą odczuwalne mocne drgania, a układ kierowniczy samochodu nie będzie działał precyzyjnie. Taka sytuacja to znak, że należy wymienić końcówki drążka kierowniczego na nowe.
To co ile należy wymieniać końcówki drążka kierowniczego zależne jest od wielu czynników. Między innymi od rodzaju samochodu oraz jakości użytych części. Ponadto spore znaczenie ma także styl jazdy kierowcy. Nieomijanie dziur oraz wybojów niestety nie wpłynie korzystnie na żywotność poszczególnych podzespołów, w tym końcówek drążka kierowniczego.
Końcówki drążków kierowniczych wymienia się zawsze parami. Przy okazji wymiany warto sprawdzić pozostałe elementy układu kierowniczego w samochodzie, ponieważ ich zużycie eksploatacyjne często zbiega się w czasie. Ponadto awaria końcówek często świadczy o zbliżającej się usterce pozostałych części w układzie kierowniczym.
Przed zakupem nowych końcówek drążka kierowniczego warto dobrze zapoznać się z ofertą poszczególnych producentów. Na rynku części zamiennych znajdziemy całą gamę końcówek do praktycznie każdej marki pojazdu.
Topran to marka części zamiennych, która stała się prawdziwym przełomem wśród producentów części samochodowych przeznaczonych na niezależny rynek wtórny. Marka aktywnie zdobywa popularność wśród klientów oraz specjalistów z branży motoryzacyjnej, oferując niezawodne części zamienne w atrakcyjnych cenach.
Auto części Topran są reprezentowane na rynkach części samochodowych w 80 krajach, głównie w Europie. Marka posiada zróżnicowany asortyment opatentowanych oryginalnych części samochodowych przeznaczonych do samochodów najlepszych marek pojazdów w Europie, Azji i Ameryce.
Asortyment Topran zasłynął na rynku przede wszystkim z części układu hamulcowego produkowanych przy użyciu starannie wybieranych, nowoczesnych materiałów i innowacyjnych technologii. Firma oferuje jednak znacznie szerszy asortyment części.
Topran to marka, która kładzie duży nacisk na zachowanie odpowiednio wysokiej jakości oferowanych części zamiennych. Części Topran wielokrotnie testuje się przed rozpoczęciem masowej produkcji.