- System hamulcowy: Bendix
Dodaj opinię
(01.08.2019)
Z korektorami i innymi tymi wszystkimi częściami co nam maja ułatwiać jazdę to mam bardzo różne doświadczenia. Często bywało tak, że po uszkodzeniu części nie było widać, żeby cokolwiek się pogorszyło. No i właśnie teraz miałem tak podobnie. Po stłuczce korektor hamowania się połamał. To znaczy taki nieduży w sumie ubytek się zrobił, no ale wolałem wymienić jednak na nowy. Teraz padło na korektor hamowania Delphi i bardzo się zdziwiłem, gdy ruszyłem w drogę już po jego zainstalowaniu. Chodzi o to, że faktycznie czuć różnicę. Przede wszystkim kwestia podstawowa – droga hamowania niemal się nie zmienia bez względu na to, jak mocno obciążony jest samochód. Dotychczas byłem przekonany, że tego problemu nie da się rozwiązać. Wychodzi na to, że korektor faktycznie ułatwia jazdę, no i jest bezpieczniej pod warunkiem że to wysokiej jakości element, nie jakiś pierwszy lepszy, najtańszy zawór i nic więcej.
Opinia wystawiona dla Korektor siły hamowania DELPHI LV80012
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 3920 |
A.B.S. | 3922 |
AKRON-MALÒ | 88000 |
AP AUTOMOT | VAP2491 |
ATE_CN | 24.6515-0801.3 |
ATE_CN | 320118 |
AUTOB | 791459 |
BENDIX | 312013B |
BENDIX | 790227 |
BRAKE ENG | 9900 |
BRAKE ENG | WC1934BE |
BRAKE ENG | WC9900 |
BREMBO | R A6 001 |
CAR | 2101 |
CIFAM | 303-001 |
FAG | BKR1008 |
FERODO | FHR7102 |
FIAT | 791459 |
FIRST LINE | FBV5002 |
FRITECH | CT001 |
FSO | 4398074 |
FSO | 791459 |
GIRLING | 8001078 |
H.HESS/ATE | 24.6515-0801.3 |
H.HESS/ATE | 320118 |
HITEC | H39200 |
HITEC | H39220 |
KAGER | 39-4708 |
KAWE | P9900 |
LADA | 2101-3512010 |
LPR | 407412 |
LPR | 9900 |
MAG | 360219180001 |
METELLI | 09-0001 |
NUOVA TECN | 2101 |
RHIAG | NT2101 |
SAMKO | D07412 |
SEAT | FA75300400 |
TRISCAN | 8130 10400 |
TRUSTING | CT001 |
TRW | 32968000 |
TRW | GPV1078 |
AUTOBIANCHI
|
FIAT
|
FSO
|
LADA
|
SEAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Korektor siły hamowania to część układu hamulcowego kontrolująca obciążenie obu osi. Zadaniem korektora jest wywołanie dysproporcji w obciążeniu obu osi lub też wręcz przeciwnie, jej wyrównanie. Wszystko zależy od aktualnych potrzeb. Innymi słowy, korektor odpowiada za to, aby siła hamowania była odpowiednia na przedniej i tylnej osi.
Rozróżnia się trzy główne typy korektorów siły hamowania. Pierwszą grupę stanowią korektory sterowane poprzez zmieniające się ciśnienie płynu hamulcowego w przewodach. Drugim rodzajem korektora są modele bezwładnościowe. Natomiast najnowocześniejsze urządzenia to takie, których praca jest sterowana przez obciążenie osi.
W nowych samochodach zasadniczo nie montuje się już korektorów siły hamowania. Nie są one bowiem potrzebne, jeśli pojazd jest wyposażony w system ABS. Jednak w starszych samochodach wciąż korektory są niezbędne. Dzięki ich pracy większa siła hamowania wędruje na przednią oś. Jest to konieczne ze względu na większą wagę przedniej części pojazdu oraz środek ciężkości, który podczas hamowania występuje z przodu. Jednak to nie wszystko, zaawansowane korektory siły hamowania reagują również na obciążenia statyczne. Oznacza to, że modyfikują proporcje siły hamowania między osiami np. wtedy, gdy tył jest mocno obciążony ciężkim bagażem. Zdolność tę posiadają korektory sterowane obciążeniem osi.
Korektory hamowania należy poddawać regularnym kontrolom. Uszkodzenie i wynikająca z niego niesprawność mogą mieć bowiem przykre konsekwencje. Niewłaściwy rozkład siły hamowania wydłuża drogę zatrzymania pojazdu. Ponadto, podczas hamowania może dojść do blokady tylnych kół, a tym samym do niekontrolowanego poślizgu.
DELPHI to jeden z liderów w produkcji części samochodowych. Firma słynie z produkcji komponentów sprzęgła do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Wysoka jakość części samochodowych DELPHI jest podyktowana przede wszystkim nieustannym dążeniem firmy do rozwoju i doskonałości.
Dynamiczny rozwój firmy rozpoczął się po jej oddzieleniu od koncernu General Motors. Od tego czasu poszerzono linie produkcyjne DELPHI oraz otworzono nowe centra badawcze. Aktualnie zakłady i magazyny korporacji znajdują się w 44 krajach na różnych kontynentach, co sprawiło, że części DELPHI stały się rozpoznawalne niemal na całym świecie.
Firma jest jednym z wiodących dostawców części oryginalnych. DELPHI produkuje komponenty dla największych europejskich i japońskich producentów samochodów. Takie popularne marki jak Mazda, Hyundai, Toyota, Kia, Honda i Nissan wyposażą się w części samochodowe DELPHI na pierwszym montażu fabrycznym. Ponadto DELPHI zaopatrza rynek części zamiennych.
Podczas produkcji firma kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo, co najlepiej potwierdza międzynarodowy certyfikat jakości ISO 9001/02. Dlatego części samochodowe tej marki posiadają najlepsze parametry techniczne i duży stopień niezawodności. Właściwości, parametry i odporność na zużycie części zamiennych DELPHI nie ustępują oryginalnym komponentom, wykorzystywanym podczas pierwszego montażu fabrycznego.
Katalog DELPHI obejmuje ponad 140 tysięcy części zamiennych. Pośród oferowanych części znajdziecie m.in. elementy systemów bezpieczeństwa, części układu hamulcowego, akumulatory, sprzęgła, urządzenia elektroniczne oraz wiele innych.