Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 260280 |
AUTOGEM | AM1370 |
BENDIX | 042738B |
BETTAPARTS | BSL2359S |
BIRTH | BD0353 |
BOGE | BAL3027R |
BORG BECK | BDL6402 |
CAUTEX | 25.0051 |
CAUTEX | 250051 |
COMLINE | CSL6005 |
CORTECO | 49400302 |
DEEZA | VL-L115 |
DELPHI | TC2091 |
DELPHI | TC417 |
ECP | 605660070 |
ECP | 605660079 |
EXCEL | ELB56 |
FAG | 818026310 |
FAI | SS555 |
FEBI | 15726 |
FIRST LINE | FDL6402 |
FLENNOR | FL438-H |
FRAP | 2692 |
GSF | 427VO0090 |
IMPERGOM | 32574 |
KAGER | 85-0118 |
KAWE | 8500 27603 |
LEMFO | 019 399 005 616 |
LEMFO | 28273 |
LEMFO | 28273 01 |
MAPCO | 49902 |
MAPCO | 49902HPS |
METZGER | 53014312 |
METZGER | 9-500 |
MEYLE | 516 060 0004 |
MGA | SA7079 |
MONROE | L27603 |
MOOG | VVLS3143 |
MOOG | VVLS5515 |
MOPR | MSL2359 |
MOTAQUIP | LVSL668 |
MOTAQUIP | VDL668 |
MOTAQUIP | VSL668 |
NK | 5114808 |
OCAP | 580 353 |
OCAP | 580353 |
OCAP | 583874 |
OPTIMAL | G7549 |
PEARL | PLB56 |
PEX | 12.05.241 |
QUINTON HA | QDL2359S |
QUINTON HA | QLS2359 |
QUINTON HA | QLS2359S |
QUINTON HA | QLS3394S |
RTS | 97-07032-1 |
RUV | 916506 |
SBS | 19145114808 |
SBS | 5114808 |
SIDEM | 67065 |
SIDEM | 67682 |
SIDEM | 67683 |
SPIDAN | 46314 |
SPIDAN | 46315 |
SWAG | 55 79 0003 |
TALOSA | 50-03805 |
TALOSA | 5003805 |
TRISCAN | 850027603 |
TRISCAN | 870027603 |
TRW | 45DS5515 |
TRW | JTS356 |
UNI | GSJ3018 |
UNI | UGCGSJ3018 |
VAICO | V95-9539 |
VECO | VB1996 |
VEMA | 22680 |
VEMO | V95-9539 |
VOLVO | 3 209 408 |
VOLVO | 3209408 |
VOLVO | 3416130 |
VOLVO | 3467714 |
VOLVO | 8 416 130 |
VOLVO | 8416130 |
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
Borg & Beck to brytyjska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością producenta niemal od początku działalności jest tworzenie wysokiej jakości sprzęgieł. Sprzęgła Borg & Beck nieustannie uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Firma oferuje zestawy sprzęgieł jak również pojedyncze części do samochodów osobowych oraz do pojazdów wyścigowych. Od lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami Formuły 1. W wielu najszybszych autach na świecie montowane są sprzęgła Borg & Beck, a czasami również inne części samochodowe od tego producenta.
Choć firma specjalizuje się w produkcji sprzęgieł, stanowią one jedynie część jej oferty. Obecnie asortyment jest o wiele bogatszy i obejmuje między innymi elementy układu kierowniczego oraz układu zawieszenia. Producent tworzy również wysokiej jakości filtry samochodowe, czujniki elektryczne, klocki i tarcze hamulcowe oraz wiele innych autoczęści należących do rozmaitych układów.
Firma Borg & Beck powstała w 1903 roku. Przez ponad 100 lat działalności przedsiębiorstwo zdobyło uznanie wśród kierowców i fachowców. W pierwszych latach obecności na rynku marki Borg & Beck kojarzona była ona głównie z narzędziami, które stanowiły wówczas jedyną linię produkcyjną w fabryce należącej do przedsiębiorstwa. Z czasem rozpoczęto również produkcję sprzęgieł, aby późnij wprowadzać do oferty coraz to nowe części samochodowe. Dzisiaj oferta części samochodowych Borg & Beck jest kompleksowa, a marka zdobyła uznanie na całym świecie.