Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4U Autopa | F06243 |
4U | MR-F-06243 |
A.B.S. | 260591 |
ALANKO | 10341511 |
AUTO-SPEED | 290RT01742 |
AYD | 9605550 |
BBR | 001-10-17544 |
BENDIX | 042630B |
BETTAPARTS | BSL4291S |
BGA | LS5671 |
BIRTH | BD0117 |
BORG BECK | BDL6862 |
BSG | BSG 60-310-192 |
CPB | 506140 |
CPB | 506141 |
CTE | CSL21030R |
DEEZA | 31051 |
DEEZA | MB-L160 |
DELPHI | TC1926 |
DENCKERMAN | D140340 |
DYS | 30-72110 |
ETS | 15.LB.839 |
EXCEL | ELB3608 |
FAI | SS6244 |
FEBI | 29697 |
FIRST LINE | FDL6862 |
FLENNOR | FL0115-H |
FORMPART | 1908073 |
FR REDAELL | ME-532 |
FR REDAELL | ME-532K |
G.U.D. | GSP301536 |
IMPERGOM | 32117 |
JPG | 1350501180 |
JPG | 1350501189 |
JPG | QLS3608S |
KAWE | 8500 23631 |
KAWE | FL0115-H |
LEMFO | 35572 |
LEMFO | 35572 01 |
LEMFO | 3557201 |
LYNXAUTO | C7402R |
MAPCO | 52856/7 |
MAPCO | 52857 |
MDR | GSP-S050299 |
MERCE | 2213202289 |
MERTZ | M-S1683 |
METZGER | 53042813 |
METZGER | M-E532 |
MEYLE | 016 060 0006 |
MEYLE | 160600006 |
MEYLE | MSL0009 |
MONROE | L23631 |
MOOG | MELS5171 |
NK | 5113344 |
OCAP | 582712 |
OPTIMAL | G7-1226 |
OSSCA | 41350 |
PATRON | PS4361R |
QH TALBROS | QLS3606S |
QUINTON HA | QLS3606S |
QUINTON HA | QLS3608S |
RIW | ME4049 |
RIW | RC0984 |
RTS | 97-90863-1 |
SBS | 19145113344 |
SBS | 5113344 |
SIDEM | 49167 |
SPIDAN CHA | 50215 |
SPIDAN | 50215 |
STELLOX | 56-05549-SX |
STELLOX | 56-05549A-SX |
SWAG | 10 92 9697 |
TALOSA | 50-01748 |
TOPRAN | 407 |
TOPRAN | 407 730 |
TOPRAN | 407730 |
TRISCAN | 850023631 |
TRW | JTS1010 |
TTC | 02.30.286 |
UNI | GSJ5474 |
UNI | UGCGSJ5474 |
VAICO | V30-7493 |
VEMA | 23862 |
VEMO | V30-7493 |
WILMINK | WG1992890 |
WILMINK | WG2027296 |
WILMINK | WG2040542 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
Borg & Beck to brytyjska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością producenta niemal od początku działalności jest tworzenie wysokiej jakości sprzęgieł. Sprzęgła Borg & Beck nieustannie uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Firma oferuje zestawy sprzęgieł jak również pojedyncze części do samochodów osobowych oraz do pojazdów wyścigowych. Od lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami Formuły 1. W wielu najszybszych autach na świecie montowane są sprzęgła Borg & Beck, a czasami również inne części samochodowe od tego producenta.
Choć firma specjalizuje się w produkcji sprzęgieł, stanowią one jedynie część jej oferty. Obecnie asortyment jest o wiele bogatszy i obejmuje między innymi elementy układu kierowniczego oraz układu zawieszenia. Producent tworzy również wysokiej jakości filtry samochodowe, czujniki elektryczne, klocki i tarcze hamulcowe oraz wiele innych autoczęści należących do rozmaitych układów.
Firma Borg & Beck powstała w 1903 roku. Przez ponad 100 lat działalności przedsiębiorstwo zdobyło uznanie wśród kierowców i fachowców. W pierwszych latach obecności na rynku marki Borg & Beck kojarzona była ona głównie z narzędziami, które stanowiły wówczas jedyną linię produkcyjną w fabryce należącej do przedsiębiorstwa. Z czasem rozpoczęto również produkcję sprzęgieł, aby późnij wprowadzać do oferty coraz to nowe części samochodowe. Dzisiaj oferta części samochodowych Borg & Beck jest kompleksowa, a marka zdobyła uznanie na całym świecie.