Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BLUEPRINT | ADM58503 |
DELPHI | TC1104 |
FEBI | 15412 |
FORD USA | GA2A 3417 0A |
FORD USA | GA2A34170A |
FORD | 3410592 |
FORD | GA2A 3417 0A |
FORD | GA2A34170A |
KIA | KGA2A-34-170A |
KIA | KGA2A34170A |
LEMFO | 23039 01 |
LEMFO | 2303901 |
MAZDA | F151-34-170 |
MAZDA | F15134170 |
MAZDA | F189-34-170 |
MAZDA | F18934170 |
MAZDA | GA2A-34-170 |
MAZDA | GA2A-34-170A |
MAZDA | GA2A34170 |
MAZDA | GA2A34170A |
MAZDA | GD1E-34-170 |
MAZDA | GD1E34170 |
MAZDA | L206-34-170B |
MAZDA | L20634170B |
METZGER | MA-503 |
METZGER | MA503 |
MEYLE | 35-16 060 0001 |
MEYLE | 35160600001 |
MONROE | L50604 |
MOOG | KI-LS-2674 |
MOOG | KILS2674 |
MOOG | MD-LS-1117 |
MOOG | MDLS1117 |
NAPA | NST4268 |
OPTIMAL | G7-629 |
OPTIMAL | G7629 |
QUINTON HA | QLS1625S |
RUV | 917030 |
SCHAEFFLER | 818 0026 10 |
SCHAEFFLER | 818002610 |
SIDEM | 51060 |
SWAG | 83 79 0002 |
SWAG | 83790002 |
TRW | JTS194 |
FORD USA
|
KIA
|
MAZDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
FAG jest jednym ze światowych liderów w produkcji łożysk dla przemysłu motoryzacyjnego. Marka powstała w 1883 roku i należy do Schaeffler Group, drugiego co do wielkości producenta łożysk na świecie. Fabryki marki FAG znajdują się na całym świecie: w USA, Kanadzie, Portugalii, Włoszech, na Węgrzech, w Austrii i Indiach.
Pod marką FAG produkuje się oryginalne części dla największych marek samochodów: Alfa-Romeo, Daewoo, Seat, Skoda, Ford, Fiat, Opel, Peugeot, Renault, Porsche, Honda, Hyundai, Audi, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Scania , Suzuki, Mercedes-Benz, Toyota, Mazda, BMW, Volkswagen oraz Volvo. Pod znakiem towarowym FAG można znaleźć jednak także szereg części zamiennych, przeznaczonych na niezależny rynek wtórny.
Łożyska kół samochodowych to największa linia produkcyjna marki FAG. Wykonane z trwałych materiałów odpornych na korozję i ścieranie. Na uwagę zasługuje fakt, że elementy uszczelniające i smary stosowane w niektórych komponentach mogą wytrzymać temperaturę nawet powyżej 120 ° C. Ponadto dzięki doskonałej konstrukcji i optymalnemu współczynnikowi tarcia, łożyska FAG wytwarzają niewielki hałas.