Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BLUEPRINT | ADN18557 |
DELPHI | TC1131 |
FEBI | 19867 |
LEMFO | 25814 02 |
LEMFO | 2581402 |
METZGER | 5-509 |
METZGER | 5509 |
MEYLE | 616 060 0007 |
MEYLE | 616 060 0007/HD |
MEYLE | 6160600007 |
MEYLE | 6160600007HD |
MONROE | L10610 |
MOOG | RE-LS-1058 |
MOOG | RELS1058 |
NISSA | 54616-00Q0C |
NISSA | 54616-00QAB |
NISSA | 5461600Q0C |
NISSA | 5461600QAB |
NISSA | 54618-00QAB |
NISSA | 5461800QAB |
OPEL | 44 18 192 |
OPEL | 4418192 |
OPEL | 45 00 198 |
OPEL | 4500198 |
OPEL | 91160498 |
OPEL | 9160498 |
OPEL | 93192673 |
OPTIMAL | G7-774 |
OPTIMAL | G7774 |
QUINTON HA | QLS3267S |
RENAU | 77 00 302 165 |
RENAU | 77 00 309 070 |
RENAU | 7700302165 |
RENAU | 7700309070 |
RENAU | 82 00 713 522 |
RENAU | 8200713522 |
RUV | 915566 |
SCHAEFFLER | 818 0205 10 |
SCHAEFFLER | 818020510 |
SIDEM | 5664 |
SWAG | 60 91 9867 |
SWAG | 60919867 |
TRW | JTS456 |
VAUXH | 44 18 192 |
VAUXH | 4418192 |
VAUXH | 45 00 198 |
VAUXH | 4500198 |
VAUXH | 91160498 |
VAUXH | 93192673 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
FAG jest jednym ze światowych liderów w produkcji łożysk dla przemysłu motoryzacyjnego. Marka powstała w 1883 roku i należy do Schaeffler Group, drugiego co do wielkości producenta łożysk na świecie. Fabryki marki FAG znajdują się na całym świecie: w USA, Kanadzie, Portugalii, Włoszech, na Węgrzech, w Austrii i Indiach.
Pod marką FAG produkuje się oryginalne części dla największych marek samochodów: Alfa-Romeo, Daewoo, Seat, Skoda, Ford, Fiat, Opel, Peugeot, Renault, Porsche, Honda, Hyundai, Audi, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Scania , Suzuki, Mercedes-Benz, Toyota, Mazda, BMW, Volkswagen oraz Volvo. Pod znakiem towarowym FAG można znaleźć jednak także szereg części zamiennych, przeznaczonych na niezależny rynek wtórny.
Łożyska kół samochodowych to największa linia produkcyjna marki FAG. Wykonane z trwałych materiałów odpornych na korozję i ścieranie. Na uwagę zasługuje fakt, że elementy uszczelniające i smary stosowane w niektórych komponentach mogą wytrzymać temperaturę nawet powyżej 120 ° C. Ponadto dzięki doskonałej konstrukcji i optymalnemu współczynnikowi tarcia, łożyska FAG wytwarzają niewielki hałas.