Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
DELPHI | TC1806 |
FEBI | 27414 |
FIAT | 55700753 |
FIRST LINE | FDL6844 |
LEMFO | 31992 01 |
LEMFO | 3199201 |
LEMFO | 35503 01 |
LEMFO | 3550301 |
MEYLE | 216 060 0037 |
MEYLE | 2160600037 |
MEYLE | 6160600012/HD |
MEYLE | 6160600012HD |
MONROE | L10620 |
MOOG | FI-LS-4548 |
MOOG | FILS4548 |
NAPA | NST4018 |
OPEL | 13321280 |
OPEL | 3 50 175 |
OPEL | 3 50 616 |
OPEL | 350175 |
OPEL | 350616 |
OPEL | 55700753 |
QUINTON HA | QLS3527S |
RUV | 915875 |
SCHAEFFLER | 818 0363 10 |
SCHAEFFLER | 818036310 |
SIDEM | 19068 |
SKF | VKDS 345003 |
SKF | VKDS345003 |
TRW | JTS547 |
VAUXH | 13321280 |
VAUXH | 3 50 175 |
VAUXH | 3 50 616 |
VAUXH | 350175 |
VAUXH | 350616 |
VAUXH | 55700753 |
ABARTH
|
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
FAG jest jednym ze światowych liderów w produkcji łożysk dla przemysłu motoryzacyjnego. Marka powstała w 1883 roku i należy do Schaeffler Group, drugiego co do wielkości producenta łożysk na świecie. Fabryki marki FAG znajdują się na całym świecie: w USA, Kanadzie, Portugalii, Włoszech, na Węgrzech, w Austrii i Indiach.
Pod marką FAG produkuje się oryginalne części dla największych marek samochodów: Alfa-Romeo, Daewoo, Seat, Skoda, Ford, Fiat, Opel, Peugeot, Renault, Porsche, Honda, Hyundai, Audi, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Scania , Suzuki, Mercedes-Benz, Toyota, Mazda, BMW, Volkswagen oraz Volvo. Pod znakiem towarowym FAG można znaleźć jednak także szereg części zamiennych, przeznaczonych na niezależny rynek wtórny.
Łożyska kół samochodowych to największa linia produkcyjna marki FAG. Wykonane z trwałych materiałów odpornych na korozję i ścieranie. Na uwagę zasługuje fakt, że elementy uszczelniające i smary stosowane w niektórych komponentach mogą wytrzymać temperaturę nawet powyżej 120 ° C. Ponadto dzięki doskonałej konstrukcji i optymalnemu współczynnikowi tarcia, łożyska FAG wytwarzają niewielki hałas.