Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4U Autopa | F09812 |
4U | FT-F-09812 |
A.B.S. | 260774 |
ASAM | 80596 |
ASMETAL | 26FI5600 |
AUTOMEGA | 243548010 |
AYD | 9609241 |
BGA | LS2205 |
BIRTH | BX0083 |
COMLINE | CSL7300 |
CORTECO | 49399009 |
DEEZA | FI-L132 |
DELPHI | TC2432 |
DENCKERMAN | D140305 |
DJ PARTS | DL1751 |
DYS | 30-62898 |
ETS | 05.LB.097 |
EUROREPAR | 1679754780 |
FAI | SS7121 |
FAST | FT18349 |
FEBI | 33811 |
FIAT | 51848645 |
FIAT | 51898527 |
FIAT | 51935875 |
FIRST LINE | FDL7211 |
FLENNOR | FL10120-H |
FORMPART | 1408016 |
FRAP | F2992 |
FRAP | F3804 |
G.U.D. | GSP301331 |
GSP | S050129 |
IMPERGOM | 29083 |
JPG | 3140401100 |
KAGER | 85-0871 |
KAMOKA | 9030018 |
KAWE | 8500 15615 |
KLAXCAR | 47553z |
KRAFT AUTO | 4303139 |
LEMFO | 39402 01 |
MAG | 301181313250 |
MANDO | MSC015475 |
MAPCO | 19337HPS |
MAXGEAR | 72-2519 |
MAXGEAR | MGZ-204017 |
METZGER | 53055818 |
MEYLE | 11-16 060 5046/HD |
MEYLE | 216 060 0036 |
MGA | SA5402 |
MONROE | L15615 |
MOOG | FI-LS-8086 |
MOTAQUIP | LVSL1358 |
OCAP | 0503264 |
OPEL | 350198 |
OPEL | 350234 |
OPEL | 95511247 |
OPEL | 95515339 |
OPENPARTS | SSL1070.11 |
OTO_DITAS | A2-4557 |
Omnicraft | 2394786 |
QH BENELUX | QLS3742S |
RIW | CI4004 |
RIW | CI4911P |
RIW | FI4019 |
RIW | FI4019P |
RIW | PE4005 |
RIW | PE4012 |
RTS | 97-90151 |
RTS | 97-90363 |
RUV | 916624 |
RYME | 4409044 |
RYME | 4409053 |
RYME | 4409054 |
RYME | 4409055 |
SASIC | 2306274 |
SIDEM | 19164 |
SPIDAN | 50963 |
STARLINE | 18.88.735 |
STELLOX | 56-00667-SX |
STELLOX | 56-00667A-SX |
STELLOX | 56-02048-SX |
STELLOX | 56-02048A-SX |
SWAG | 70 93 3811 |
TALOSA | 50-07334 |
TEDGUM | TED88885 |
TEKNOROT | F-676 |
TOPRAN | 208 565 |
TRISCAN | 8500 15615 |
TRISCAN | 850015615 |
TRW | JTS1688 |
URO PARTS | 8623576 |
VAICO | V24-0226 |
VAUXH | 95511247 |
VAUXH | 95515339 |
VEMA | 26068 |
WILMINK | WG1992547 |
WILMINK | WG2036183 |
WILMINK | WG2040751 |
WXQP | 55412 |
FIAT
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.