- Pręt/Rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z dodatkami
- Długość [mm]: 300
- Wymiar gwintu: M10x1.5
- Rura o średnicy [mm]: 9
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 260504 |
ABARTH | 50515276 |
ABARTH | 51805870 |
ABARTH | 55700753 |
AKRON-MALÒ | 14952 |
ALFA | 50515276 |
ALFA | 55700753 |
BENDIX | 042544B |
BIRTH | BX5027 |
BLUEPRINT | ADL148501 |
BORG BECK | BDL6844 |
BORG BECK | BDL7227 |
DELPHI | TC1806 |
DITAS | A26005 |
DITAS | DSR1003 |
FEBI | 27414 |
FEBI | 36620 |
FIAT | 50515276 |
FIAT | 51805870 |
FIAT | 55700753 |
FIRST LINE | FDL6844 |
KAGER | 850749 |
LEMFO | 31992 01 |
LEMFO | 35503 01 |
MAPCO | 59026HPS |
METZGER | 5-514 |
METZGER | 53003818 |
METZGER | 83003818 |
MEYLE | 2160600037 |
MEYLE | 6160600030 |
MGA | SA5303 |
MONROE | L10620 |
MOOG | FI-LS-4548 |
MOOG | OP-LS-4704 |
NK | 5112314 |
OCAP | 0502358 |
OCAP | 0502589 |
OPEL | 13321280 |
OPEL | 3 50 175 |
OPEL | 3 50 616 |
OPEL | 55700753 |
OPTIMAL | G7-1123 |
PEX | 1205581 |
QUINTON HA | QLS3527S |
RTS | 9790386 |
RUV | 915875 |
SBS | 19145112314 |
SIDEM | 19068 |
SIDEM | 35164 |
SKF | VKDS 345003 |
SPIDAN | 45964 |
SWAG | 70 92 7414 |
TALOSA | 5000582 |
TALOSA | 5007748 |
TRISCAN | 850010620 |
VAUXH | 13321280 |
VAUXH | 3 50 175 |
VAUXH | 3 50 616 |
VAUXH | 55700753 |
ABARTH
|
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.