Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 260115 |
BENDIX | 042749B |
BORG BECK | BDL6433 |
BORG BECK | BDL6433HD |
BORG BECK | BDL7168 |
BORG BECK | BDL7292 |
CITRO | 5087 45 |
CITRO | 5087 59 |
CITRO | 5087 66 |
CITRO | 5087 71 |
CITRO | 5087 74 |
CITRO | 96 288 787 |
CITROEN DF | 508745 |
DELPHI | TC2313 |
DELPHI | TC880 |
DITAS | A24979 |
DITAS | DSR1027 |
DYS | 30-76462 |
FAG | 818 0235 10 |
FEBI | 17969 |
FEBI | 43769 |
FEBI | 43770 |
FIRST LINE | FDL6433 |
IMPERGOM | 36366 |
KAMOKA | 9953060 |
KRAFT AUTO | 4305610 |
LEMFO | 22651 |
LEMFO | 22651 02 |
MAPCO | 19348 |
MAPCO | 19348HPS |
METALCAUCH | 04068 |
METZGER | 53046818 |
METZGER | 83046818 |
MEYLE | 11-16 060 0001/HD |
MEYLE | 11160600001 |
MEYLE | 11160600026 |
MEYLE | 11160600029 |
MGA | SA5162 |
MGA | SA5395 |
MONROE | L28607 |
MONROE | L38607 |
MOOG | CI-LS-8417 |
MOOG | CILS14683 |
MOOG | PE-AX-3327 |
MOOG | PE-LS-1573 |
NK | 5113706 |
OCAP | 0500488 |
OPTIMAL | G7-573 |
PEUGE | 5087 45 |
PEUGE | 5087 59 |
PEUGE | 5087 66 |
PEUGE | 5087 71 |
PEUGE | 5087 74 |
PEX | 1205395 |
QUINTON HA | QLS5266S |
RTS | 97-00733 |
RUV | 915929 |
SASIC | 0875455 |
SIDEM | 53060 |
SIDEM | 53069 |
SPIDAN | 44539 |
SWAG | 62 79 0021 |
SWAG | 62790021 |
TALOSA | 5007320 |
TALOSA | 5007321 |
TALOSA | 5009965 |
TRISCAN | 850028607 |
TRISCAN | 850038607 |
TRW | JTS283 |
VAICO | V42-0019 |
CITROËN
|
DS
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.