Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 6850 |
APEC | AST4582 |
BGA | LS2210 |
BIRTH | BX0147 |
BORG BECK | BDL7220 |
CAUTEX | 771196 |
DELPHI | TC3725 |
DYS | 30-62896 |
ETS | 05.LB.085 |
ETS | 05.LB.100 |
FAI | SS7245 |
FEBI | 170734 |
FIAT | 51810124 |
FIAT | 51810124SK |
FIAT | 52004273 |
FIAT | 52004273SK |
FIRST LINE | FDL7220 |
MAG | 301181313240 |
MANDO | MSC015518 |
METALCAUCH | 53372 |
METZGER | 53075809 |
MEYLE | 216 060 0038 |
MGA | SA5401 |
MI.R.A. | 37/6106 |
MOOG | FI-LS-10828 |
OPEL | 95511776 |
OPEL | 95511776SK |
OPEL | 95527830 |
OPEL | 95527830SK |
QUINTON HA | QLS3768S |
RAPRO | R51245 |
RAPRO | R51247 |
SIDEM | 19264 |
SIDEM | 819901 |
SPIDAN | 59040 |
STC | T453372 |
STELLOX | 56-00667-SX |
STELLOX | 56-00667A-SX |
STELLOX | 56-00668-SX |
SWAG | 33 10 0537 |
TEDGUM | 00218764 |
TEDGUM | 00218765 |
TEDGUM | 00219610 |
TEDGUM | 00219614 |
TEKNOROT | F-674 |
VAICO | V24-9622 |
VAUXH | 95511776 |
VAUXH | 95511776 SK |
VAUXH | 95527830 |
VAUXH | 95527830 SK |
FIAT
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.