Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | JRSSZ-001 |
ASHIKA | 106-08-805 |
ASHUKI | K875-29 |
BENDIX | 042626B |
BORG BECK | BDL7064 |
CAUTEX | 750142 |
COMLINE | CSL7322 |
CORTECO | 49401106 |
DELPHI | TC2420 |
DELPHI | TC6779 |
FAG | 818 0356 10 |
FEBI | 28638 |
FIAT | 71742688 |
FIRST LINE | FDL7064 |
FLENNOR | FL0119-H |
FRAP | 3112 |
HBJAKOPART | J4968004 |
JAPANPAR | SI-805 |
JPG | 4740400509 |
KAMOKA | 9977063 |
LEMFO | 31994 01 |
MAPCO | 59024 |
MAPCO | 59024HPS |
MAXGEAR | 72-2951 |
MAXGEAR | MGZ-204026 |
METZGER | 53020018 |
MEYLE | 216 060 0015/HD |
MEYLE | 2160600015 |
MONROE | L10627 |
MOOG | FI-LS-5159 |
MOOG | SZ-LS-15967 |
MOTAQUIP | VSL787 |
NK | 5111510PRO |
NK | 5115204 |
OCAP | 0501376 |
OCAP | 0502841 |
OPTIMAL | G7-1220 |
QUINTON HA | QLS3650S |
RTS | 97-08513 |
RUV | 917734 |
SIDEM | 77063 |
SKF | VKDS 342015 |
SPIDAN | 46399 |
SUZUK | 42420-80J00 |
SUZUK | 42420-80J00-000 |
SUZUK | 71742688 |
SWAG | 84 92 8638 |
TALOSA | 50-07282 |
TEKNOROT | SZ-506 |
TRISCAN | 8500 10627 |
TRW | JTS1178 |
VEMA | 25504 |
FIAT
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.