- Lokalizacja w aucie: Oś przednia po obydwu stronach
- Ciężar [kg]: 0,505
- Pręt/Rozpórka: Drążek wahadłowy
- Długożć opakowania [cm]: 31,5
- Szerokość opakowania [cm]: 5,3
- Wysokość opakowania [cm]: 3,0
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SL-3640 |
CTR | CL0096 |
CTR | CL0120 |
CTR | CL0291 |
CTR | CL0359 |
CTR | CL0462 |
CTR | CLG-29 |
CTR | CLKH-46 |
CTR | CLKK-44 |
CTR | CLN-38 |
CTR | CLT-20 |
CTR | CLT-29 |
CTR | PL0120 |
CTR | PL0291 |
CTR | PL0359 |
FEBI | 23635 |
GEELY | 1064000097 |
GM | 15870889 |
GM | 20984481 |
GM | 88970146 |
HYUNDAI | 54830-0U000 |
HYUNDAI | 54830-A6000 |
HYUNDAI | 54830-D9000 |
HYUNDAI | 54830-H8000 |
LIFAN | B2906200 |
NIPPARTS | J4962034 |
NISSA | 54618-BA60A |
NISSA | 54618-BA60B |
NISSA | 54618-CY00A |
NISSA | 54618-EN000 |
RENAU | 54618CY00A |
TOYOT | 48820-02030 |
TOYOT | 48820-02100 |
TOYOT | 48820-47010 |
TOYOT | 48820-58010 |
CADILLAC
|
HYUNDAI
|
KIA
|
NISSAN
|
RENAULT
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
Febest Autoteile GmbH to niemiecka firma specjalizująca się w produkcji części zamiennych do pojazdów azjatyckich oraz japońskich. Misją przedsiębiorstwa jest dołożenie niemieckiej praktyczności do japońskiego, innowacyjnego podejścia widocznego w produkcji azjatyckich samochodów. Części produkowane przez tą firmę są dystrybuowane przez Febest Europe Distribution, czyli oficjalnego przedstawiciela handlowego producenta części zamiennych.
Febest specjalizuje się w produkcji elementów części gumotechnicznych. Są to w szczególności takie elementy jak części zawieszenia, łożyska, układu hamulcowego i napędowego, przeguby, tuleje oraz wiele więcej. Charakterystyczne dla firmy Febest są szczegółowe i wymagające testy produkowanych przez nią części. Elementy gumowo – metalowe produkowane są z uwzględnieniem trudnych warunków klimatycznych północnych regionów Rosji. Guma wykorzystywana do produkcji podzespołów marki Febest posiada domieszki kauczuku, co sprawia że idealnie sprawdza się nawet w najbardziej wymagających warunkach atmosferycznych.