- Gwint zewn. [mm]: M 10 x 1,25
- Masa [g]: 221
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Ilość montowana w aucie: 2
- Długość [mm]: 77
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 50055 |
AKRON-MALÒ | 9604509 |
ASHIKA | 106-03-316 |
AUTLOG | FT2149 |
BGA | LS5406 |
BIRTH | BX5109 |
CAUTEX | 758742 |
CORTECO | 49399727 |
DAYCO | DSS2448 |
DELPHI | TC1412 |
DYS | 30-71934 |
ESEN SKV | 04SKV493 |
FAG | 818 0371 10 |
FAI | SS4187 |
FEBEST | 0523-005 |
FEBI | 21874 |
FIRST LINE | FDL6676 |
GSP | S050259 |
JAPANPAR | SI-316 |
JPG | 3850500200 |
LEMFO | 32009 01 |
MAG | 600000150930 |
MAXGEAR | 69-0671 |
MAZDA | GJ6A28170A |
MAZDA | GJ6A28170B |
METALC/ADL | 40101 |
METZGER | 53036819 |
MEYLE | 35-16 060 0019/HD |
MONROE | L50613 |
MOOG | MD-LS-4395 |
NIPPARTS | J4893014 |
OPTIMAL | G7-1078 |
RUV | 917077 |
SIDEM | 51166 |
STC | T440101 |
STELLOX | 56-04509-SX |
STELLOX | 56-04509A-SX |
STELLOX | 56-71027-SX |
SWAG | 83 92 1874 |
TOPRAN | 600 372 |
TRISCAN | 8500 50613 |
TRW | JTS7575 |
VAICO | V32-0186 |
HYUNDAI
|
MAZDA
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Łącznik stabilizatora VEMA 26626 | VEMA | Brak ceny |
Łącznik stabilizatora DJ PARTS DL1072 | DJ PARTS | Brak ceny |
Wahacz, wspornik zawieszenia koła NPS M405A12 | NPS | Brak ceny |
Łącznik stabilizatora AUTLOG FT2149 | AUTLOG | Brak ceny |
Łącznik stabilizatora SBS 19145113221 | SBS | Brak ceny |
Łącznik stabilizatora KAMOKA 9030230 | KAMOKA | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.