Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABAKUS | 2707M03 |
ABAKUS | 2707M04 |
AIC | 60227 |
ASAM | 74891 |
ASAM | 74973 |
AUTOTEAM | KCA245 |
BBFREDLINE | 30NI041 |
BLUEPRINT | ADN17345 |
CALIBER | KCC245 |
CORTECO | 19134544 |
CORTECO | 19134545 |
CORTECO | 19134549 |
CORTECO | 19134556 |
CORTECO | 19134557 |
CORTECO | 19134558 |
CORTECO | 19134559 |
CORTECO | 19135307 |
CORTECO | 19135404 |
CORTECO | 19135796 |
CORTECO | 289038 |
CORTECO | 289069 |
CORTECO | 289085 |
CORTECO | 289088 |
CORTECO | 289090 |
CORTECO | 289142 |
DC | 538629 |
DC | 600654 |
DC | 611940 |
DOLZ | 05KC032 |
DOLZ | SKCR030 |
ESEN SKV | 21SKV173 |
ET ENGINET | RS0073 |
FAST | FT41907 |
FEBI | 38185 |
GGT | CAKD032 |
GGT | KCSPA030 |
INA | 553 0233 10 |
IWIS | 50040317 |
KM INTERNA | KCD245 |
LUCAS | LKTC228 |
LUCAS | LKTC228-9 |
MEC-DIESEL | 380003 |
MEC-DIESEL | 381592 |
MEC-DIESEL | 381603 |
MEC-DIESEL | 381604 |
MEC-DIESEL | 385811 |
MOTIVE | TCK214 |
MTS | 01.50301 |
MTS | 01.61401 |
NURAL | 87-437407-10 |
PROCODIS F | KBE006 |
PROCODIS F | KBE007 |
PROCODIS F | KBE018 |
RENAU | 8201012338 |
RUV | 3455022 |
RYME | 10147F |
SONOVA | MKC00417 |
SWAG | 99 13 8185 |
TREVI | KC1120 |
TRISCAN | 8550 10017 |
TRISCAN | 8550 14001 |
TRISCAN | 8550 24001 |
TRISCAN | 8550 24002 |
TRISCAN | 8550 24003 |
TRISCAN | 8550 24004 |
TRISCAN | 8550 24005 |
VAICO | V46-0679 |
WILMINK | WG1432687 |
WILMINK | WG1725290 |
WILMINK | WG1767994 |
WILMINK | WG1988598 |
WILMINK | WG1988601 |
WILMINK | WG2071404 |
WILMINK | WG2221938 |
iwis Motor | 60227 |
iwis Motor | 70010Set |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łańcuch rozrządu to najważniejszy element napędu rozrządu, który używany jest w wielu silnikach benzynowych i Diesla. Rola łańcucha wraz z elementami towarzyszącymi jego pracy, polega na przekazaniu napędu z koła pasowego na koło napędowe. Ponadto łańcuch napędza także pompę cieczy chłodzącej i pompę oleju.
Łańcuch to element, który teoretycznie powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji silnika. Z reguły tak jest, ale bywa, że w przypadku niektórych egzemplarzy silników dochodzi do awarii a nawet do zerwania łańcucha. Praktyka pokazuje, że łańcuch wystarcza na około 350 – 400 tys. kilometrów przebiegu.
Do awarii łańcucha może dojść na skutek jego rozciągnięcia. To wtedy może dojść do jego przeskoczenia lub w najgorszym wypadku do zerwania. Jeżeli dojdzie do zerwania łańcucha to niestety trzeba liczyć się z całkowitym zniszczeniem zaworów i tłoków jednostki napędowej, co zazwyczaj kwalifikuje silnik spalinowy na złomowisko.
W celu wymiany łańcucha rozrządu trzeba zakupić pełen komplet, który zawiera łańcuch, napinacz, koła zębate, tuleje, simmeringi, uszczelkę pokrywy rozrządu oraz śruby mocujące. Cena kompletnego zestawu łańcucha rozrządu zależy przede wszystkim od modelu samochodu oraz marki poszukiwanych części.
Do tego należy doliczyć pracę mechanika. Warsztat zainkasuje za taką usługę od 300 do 900 złotych, w zależności od rodzaju silnika i marki samochodu. Zdarza się, że cena za usługę wyniesie niekiedy nawet więcej, jeżeli stopień skomplikowania jednostki napędowej jest wysoki a dostęp do łańcucha rozrządu stosunkowo trudny.