- Wykonanie łańcucha: Duplex
- Wymiary łańcucha napędu rozrządu: D67ZN
- Ilość ogniw łańcucha: 126
- Wykonanie łańcucha: Łańcuch zamknięty
- Ciężar [kg]: 0,930
Dodaj opinię
(25.09.2013)
Opinia wystawiona dla Łańcuch rozrządu FEBI BILSTEIN 26011
(29.05.2013)
Opinia wystawiona dla Łańcuch rozrządu FEBI BILSTEIN 31803
Producent | Numery OEM |
---|
AE | TC23126 |
AUTOKIT | 03.89049K |
AUTOMEGA | 130006610 |
BMW | 11 31 1 309 003 |
BMW | 11 31 1 317 667 |
BMW | 11 31 1 403 081 |
BSG | BSG 60-102-018 |
BSG | BSG 60-105-007 |
CONTI | V3450022 |
DAYCO | TCH1051 |
DT SPARE P | 4.67488 |
DT SPARE P | 4.67759 |
ESEN SKV | 21SKV129 |
IJS GROUP | 40-1143K |
INA | 553 0284 10 |
IWIS | 50026967 |
IWIS | 50026975 |
IWIS | 50034376 |
IWIS | 50034437 |
LEMFO | 13372 02 |
MERCE | 002 997 93 94 |
MERCE | 003 997 91 94 |
MERCE | A002 997 93 94 |
MERCE | A003 997 91 94 |
OSSCA | 44374 |
RECOFICIAL | 40-1143K |
REPKIT | RKT8949K |
RUV | 3450022 |
RUV | 580095 |
SWAG | 99 11 0113 |
SWAG | 99 11 0149 |
TRISCAN | 8650 23012 |
TTC | 02.67.067 |
TTC | 02.67.090 |
WILMINK | WG1054989 |
WILMINK | WG1055002 |
WILMINK | WG1173577 |
WILMINK | WG1307452 |
WILMINK | WG1432484 |
WILMINK | WG1725332 |
WILMINK | WG2008224 |
WILMINK | WG2219595 |
WXQP | 181493 |
BMW
|
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łańcuch rozrządu to najważniejszy element napędu rozrządu, który używany jest w wielu silnikach benzynowych i Diesla. Rola łańcucha wraz z elementami towarzyszącymi jego pracy, polega na przekazaniu napędu z koła pasowego na koło napędowe. Ponadto łańcuch napędza także pompę cieczy chłodzącej i pompę oleju.
Łańcuch to element, który teoretycznie powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji silnika. Z reguły tak jest, ale bywa, że w przypadku niektórych egzemplarzy silników dochodzi do awarii a nawet do zerwania łańcucha. Praktyka pokazuje, że łańcuch wystarcza na około 350 – 400 tys. kilometrów przebiegu.
Do awarii łańcucha może dojść na skutek jego rozciągnięcia. To wtedy może dojść do jego przeskoczenia lub w najgorszym wypadku do zerwania. Jeżeli dojdzie do zerwania łańcucha to niestety trzeba liczyć się z całkowitym zniszczeniem zaworów i tłoków jednostki napędowej, co zazwyczaj kwalifikuje silnik spalinowy na złomowisko.
W celu wymiany łańcucha rozrządu trzeba zakupić pełen komplet, który zawiera łańcuch, napinacz, koła zębate, tuleje, simmeringi, uszczelkę pokrywy rozrządu oraz śruby mocujące. Cena kompletnego zestawu łańcucha rozrządu zależy przede wszystkim od modelu samochodu oraz marki poszukiwanych części.
Do tego należy doliczyć pracę mechanika. Warsztat zainkasuje za taką usługę od 300 do 900 złotych, w zależności od rodzaju silnika i marki samochodu. Zdarza się, że cena za usługę wyniesie niekiedy nawet więcej, jeżeli stopień skomplikowania jednostki napędowej jest wysoki a dostęp do łańcucha rozrządu stosunkowo trudny.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.