Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4X4 ESTANF | EST-KCK0912 |
AIC | 59020Set |
AIC | 59191 |
AKRON-MALÒ | 909044 |
ASHIKA | KCK0912 |
AUDI FAW | 06D 109 229 A |
AUDI FAW | 06D 109 229 B |
AUDI | 06D 109 229 A |
AUDI | 06D 109 229 B |
AUDI | 6D 109 229 A |
AUDI | 6D 109 229 B |
AUTLOG | KT1007 |
AUTLOG | KT1057 |
AUTLOG | KT2002 |
AUTOTEAM | KCA272 |
Autopumps | ATCK218 |
BAPMIC | BACB13-133001 |
BAPMIC | BK0422440018 |
BAPMIC | BK0422440019 |
BGA | TC0110K |
BGA | TC0110VFK |
BORSEHUNG | B18847 |
BORSEHUNG | B1C014 |
BRÜCK GERM | 06D109229B |
CALIBER | KCC272 |
CAUTEX | 770423 |
CONTI | V3457006 |
DOLZ | 05KC005 |
DOLZ | SKCA005 |
DOLZ | SKCA005V |
DYNAMATRIX | DTCK124NG |
DYNAMATRIX | DTCK125NG |
DYNAMATRIX | DTCK127NG |
ESEN SKV | 21SKV020 |
ESEN SKV | 21SKV021 |
ESEN SKV | 21SKV115 |
ET ENGINET | RS0057 |
ET ENGINET | RS0061 |
FAI | TCK126VVT |
FARE SA | 13858 |
FARE-MX | 13858 |
FRECCIA | TK08-1184 |
GGT | KCSPA005 |
GGT | KCSPA005V |
Hamburg Te | 3625-02502 |
IAP | 127-50031K |
IJS GROUP | 40-1004K |
IMEX | IMX UKSFE45006 |
INA | 553 0209 10 |
IWIS | 50046860 |
JAPANPAR | KDK-0912 |
JAPKO | KJK0912 |
KAMOKA | 7001571 |
KAMOKA | 7001684 |
KM INTERNA | KCD272 |
LUCAS | LKTC124 |
LUCAS | LKTC126 |
LUCAS | LKTC127 |
LYNXAUTO | TK-0001 |
MABYPARTS | OTK030152 |
MAPCO | 75800 |
MASUMA | MGR-9001 |
METALCAUCH | 13858 |
MOTIVE | TCK218 |
OSSCA | 12992 |
PATRON | PTCK116 |
PATRON | PTCK117 |
PLYOM | P770423 |
RECOFICIAL | 40-1004K |
RIDEX | 1389T0011 |
RIDEX | 1389T0082 |
RUV | 3457006 |
SEAT | 06D 109 229 A |
SEAT | 06D 109 229 B |
SEAT | 6D 109 229 A |
SEAT | 6D 109 229 B |
SKODA | 06D 109 229 A |
SKODA | 06D 109 229 B |
SKODA | 6D 109 229 A |
SKODA | 6D 109 229 B |
SNR | KDC457.01 |
SNR | KDC457.16 |
STC | T413858 |
SWAG | 99 11 0442 |
Stark | SKTCK-2240010 |
Stark | SKTCK-2240080 |
TOPRAN | 117 278 |
TREVI | KC1149 |
TREVI | KC1150 |
TRICLO | 422193 |
TRICLO | 422197 |
VAICO | V10-1020 |
VW | 06D 109 229 A |
VW | 06D 109 229 B |
VW | 6D 109 229 A |
VW | 6D 109 229 B |
WILMINK | WG1055084 |
WILMINK | WG1429260 |
WILMINK | WG1488125 |
WILMINK | WG1725276 |
WILMINK | WG1897622 |
WILMINK | WG2140293 |
WXQP | 313881 |
ZPY | 06D109229B |
hajus Auto | 1151342 |
iwis Motor | 59020Set |
iwis Motor | 59191 |
vika | K11790101 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łańcuch rozrządu to najważniejszy element napędu rozrządu, który używany jest w wielu silnikach benzynowych i Diesla. Rola łańcucha wraz z elementami towarzyszącymi jego pracy, polega na przekazaniu napędu z koła pasowego na koło napędowe. Ponadto łańcuch napędza także pompę cieczy chłodzącej i pompę oleju.
Łańcuch to element, który teoretycznie powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji silnika. Z reguły tak jest, ale bywa, że w przypadku niektórych egzemplarzy silników dochodzi do awarii a nawet do zerwania łańcucha. Praktyka pokazuje, że łańcuch wystarcza na około 350 – 400 tys. kilometrów przebiegu.
Do awarii łańcucha może dojść na skutek jego rozciągnięcia. To wtedy może dojść do jego przeskoczenia lub w najgorszym wypadku do zerwania. Jeżeli dojdzie do zerwania łańcucha to niestety trzeba liczyć się z całkowitym zniszczeniem zaworów i tłoków jednostki napędowej, co zazwyczaj kwalifikuje silnik spalinowy na złomowisko.
W celu wymiany łańcucha rozrządu trzeba zakupić pełen komplet, który zawiera łańcuch, napinacz, koła zębate, tuleje, simmeringi, uszczelkę pokrywy rozrządu oraz śruby mocujące. Cena kompletnego zestawu łańcucha rozrządu zależy przede wszystkim od modelu samochodu oraz marki poszukiwanych części.
Do tego należy doliczyć pracę mechanika. Warsztat zainkasuje za taką usługę od 300 do 900 złotych, w zależności od rodzaju silnika i marki samochodu. Zdarza się, że cena za usługę wyniesie niekiedy nawet więcej, jeżeli stopień skomplikowania jednostki napędowej jest wysoki a dostęp do łańcucha rozrządu stosunkowo trudny.