- Lokalizacja w aucie: Z tyłu z lewej
- Parzyste numery artykułów: 700 920
Dodaj opinię
(28.06.2013)
Opinia wystawiona dla Linka hamulca postojowego TOPRAN 103 754
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | K16657 |
AKRON-MALÒ | 26450 |
APEC | BBC3363 |
APEC | CAB1365 |
ASAM | 73891 |
ASHIKA | 131-00-0724 |
ASHUKI | PAL3-1357 |
ATE | 24.3727-1061.2 |
BECA CABLE | 612011 |
BENDIX | 432809B |
BORG BECK | BKB2608 |
BOSCH | 1 987 477 783 |
BROVEX-NEL | 46.1126 |
CABOR | 11.6597 |
CAUTEX/ADL | 028367 |
CAUTEX | 028325 |
CAUTEX | 028367 |
CEF | RT02236 |
COFLE | 11.6597 |
COFLE | 92.11.6597 |
DIAMAX | AA3012 |
ESEN SKV | 26SKV213 |
EUROREPAR | E074193 |
FARE SA | 18867 |
FARE SA | 18872 |
FERODO | FHB432809 |
FIRST LINE | FKB2608 |
FTE | 9250546 |
FTE | FBS20028 |
HELLA | 8AS 355 662-511 |
HELLAPAGID | 8AS 355 662-511 |
HIRSCH/RIC | 01440888 |
HPZEB | KA90714 |
ITN | 20-BC-816 |
JAPANPAR | BC-0724 |
JPG | 4370302809 |
JURID | 432809J |
KAGER | 19-1635 |
KAWE | 46.1126 |
LECOY | 4740 |
LPR | C0683B |
MAXGEAR | 32-0481 |
MDR | MCL-90724 |
METALCAUCH | 83076 |
METALCAUCH | 83081 |
METZGER | 11.6597 |
MGA | CF5734 |
NK | 9039100 |
OPTIMAL | HK-2561 |
OSSCA | 50170 |
PEX | 4.1686 |
QUINTON HA | BC3573 |
REMKAFLEX | 46.1126 |
REMKAFLEX | RHBC02286 |
RENAU | 8200 087 979 |
RENAU | 8200 700 184 |
SAMKO | C0683B |
SBS | 18409039100 |
SPIDAN | 43062 |
SPJ | 909383 |
STC | T483076 |
STC | T483081 |
TEXTAR | 44038700 |
TRISCAN | 8140 25191 |
TRW | GCH253 |
VAICO | V46-30053 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Linki i cięgna hamulcowe to podstawowe elementy układu hamulca postojowego. Dzięki nim możliwe jest unieruchomienie pojazdu po jego zaparkowaniu. Warto o tym pamiętać, gdyż nawet przy niewielkim nachyleniu terenu samochód może się stoczyć, jeśli nie zostanie prawidłowo unieruchomiony za pomocą hamulca postojowego.
Hamulec postojowy, powszechnie nazywany hamulcem ręcznym, bywa niedoceniany przez kierowców, w rzeczywistości jednak jest absolutnie niezbędny, aby zachować bezpieczeństwo. Przydaje się nie tylko podczas dłuższego postoju, ale często również w trasie, na przykład gdy konieczne jest zatrzymanie się na wzniesieniu. W takiej sytuacji kierowca pociąga wajchę, co prowadzi do naprężenia linki hamulcowej. W ten sposób siła przekazywana jest na zaciski hamulcowe, które blokują koła.
Ze względu na relatywnie rzadkie wykorzystywanie hamulca ręcznego, zwykle układ ten sprawuje się dobrze przez długie lata. Należy jednak uważać, aby nie doprowadzić do jego zniszczenia właśnie przez zbyt rzadkie użytkowanie. Brak aktywności powoduje bowiem, że na powierzchni poszczególnych elementów układu hamulcowego, w tym również na lince hamulcowej, gromadzą się zanieczyszczenia oraz powstaje rdza. Jeżeli chodzi o linki i cięgna, mogą one ulec rozprężeniu, zarówno w przypadku niewielkiej, jak i wystarczającej aktywności hamulca ręcznego. Ponadto, dłuższa eksploatacja prowadzi do przetarcia linki hamulcowej. Dlatego też polecane są regularne przeglądy stanu hamulca, w tym linki oraz natychmiastowa wymiana tego elementu, jeżeli nie pracuje on w pełni sprawnie.
Topran to marka części zamiennych, która stała się prawdziwym przełomem wśród producentów części samochodowych przeznaczonych na niezależny rynek wtórny. Marka aktywnie zdobywa popularność wśród klientów oraz specjalistów z branży motoryzacyjnej, oferując niezawodne części zamienne w atrakcyjnych cenach.
Auto części Topran są reprezentowane na rynkach części samochodowych w 80 krajach, głównie w Europie. Marka posiada zróżnicowany asortyment opatentowanych oryginalnych części samochodowych przeznaczonych do samochodów najlepszych marek pojazdów w Europie, Azji i Ameryce.
Asortyment Topran zasłynął na rynku przede wszystkim z części układu hamulcowego produkowanych przy użyciu starannie wybieranych, nowoczesnych materiałów i innowacyjnych technologii. Firma oferuje jednak znacznie szerszy asortyment części.
Topran to marka, która kładzie duży nacisk na zachowanie odpowiednio wysokiej jakości oferowanych części zamiennych. Części Topran wielokrotnie testuje się przed rozpoczęciem masowej produkcji.