- Długość 1/Długość 2 [mm]: 810/490
- Dla numeru artykułu: FKS02018
- Ciężar [kg]: 0,34
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | K24540 |
AKRON-MALÒ | 22350 |
ATE | 24.3728-0111.2 |
ATE | 590111 |
BENDIX | 340353 |
BENDIX | 421156B |
CEF | VW01121 |
COFLE | 10.339 |
COFLE | 10339 |
COFLE | 11.315 |
COFLE | 11315 |
FEBI | 24142 |
FTE | FKS02018 |
GEMO GC | 434610 |
GEMO GC | 434816 |
JPG | 1170200700 |
KAWE | 62.2310 |
KAWE | VW01121 |
LPR | C0261C |
LUK | 490 0830 30 |
LUK | 490083030 |
METZGER | 10.339 |
METZGER | 10339 |
METZGER | 11.315 |
METZGER | 11315 |
NK | 924733 |
NK | 924742 |
PAGID | 86018 |
PEX | 5.0476 |
PEX | 50476 |
QUINTON HA | QCC1452 |
SACHS | 3074 003 337 |
SACHS | 3074003337 |
TEXTAR | 58001300 |
TRISCAN | 8140 29218 |
TRISCAN | 8140 29219 |
TRISCAN | 814029218 |
TRISCAN | 814029219 |
TRW | GCC1584 |
VW | 191 721 335 A |
VW | 191 721 335 C |
VW | 191 721 335 M |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Linka sprzęgła to element, który służy do obsługi sprzęgła przez kierowcę. Poprzez naprężanie i rozprężanie linka prowadzi do zmiany położenia sprzęgła. Ma to miejsce w efekcie naciskania przez kierowcę pedału. Standardowa linka sprzęgła to element prosty konstrukcyjnie, zbudowany zwykle z metalowych włókien. Dzisiaj coraz rzadziej linki sprzęgła są montowane w nowych samochodach, gdyż zastępują je układy hydrauliczne. Jednak w nieco starszych pojazdach występują powszechnie, a gdy ulegną uszkodzeniu, często nie ma możliwości zastąpienia ich rozwiązaniami hydraulicznymi.
Najczęstszy problem z linką sprzęgła to jej zerwanie. Jeżeli do niego dojdzie, obsługa sprzęgła jest niemożliwa. Blokuje się ono w aktualnej pozycji, co jest nie tylko niekomfortowe, ale też bardzo niebezpieczne. Możliwość zerwania linki sprzęgła to główny powód, przez który zastępuje się ją układem hydraulicznym. Niemniej jednak utrata ciągłości linki sprzęgła nie musi spowodować wypadku, ani nawet natychmiastowego końca jazdy. Jeżeli dojdzie do zerwania linki na średnim czy niskim biegu, być może uda się dojechać do warsztatu po prostu bez zmiany biegów. Jeżeli jednak dojdzie do tego na wyższym biegu, będzie to bardziej problematyczne. Jednak robiąc to umiejętnie, można bezpiecznie zmienić bieg bez użycia sprzęgła, jedynie wyrównując obroty silnika z obrotami kół.
Nie mając pewności, co do umiejętności przeprowadzenia tej czynności, lepiej zatrzymać auto na poboczu i wezwać fachowca. Warto pamiętać, że przeważnie problemów tego typu można uniknąć, kontrolując stan techniczny linki sprzęgła gdyż rzadko kiedy zrywa się ona bez ostrzeżenia. Przeważnie włókna, z których jest ona zbudowana, tracą ciągłość po kolei.
FTE Automotive to wiodący, międzynarodowy producent części samochodowych, w tym głównie elementów układu hamulcowego oraz części systemów sterowania sprzęgłem. Korzenie firmy sięgają roku 1943. Wraz z dynamicznym rozwojem firmy uruchamiano nowe linie produkcyjne i poszerzano asortyment oferowanych części do aut. Aktualnie marka FTE należy do koncernu Valeo.
FTE jest nie tylko wiodącym partnerem koncernu Valeo w zakresie rozwoju, ale także dużym dostawcą części jakości OE dla międzynarodowego przemysłu motoryzacyjnego (wiele popularnych marek, np. Renault oraz Citroen). Ponadto marka jest także preferowanym partnerem na niezależnym rynku części zamiennych.
Firma korzysta z ogromnego doświadczenia i wiedzy, co pozwala na produkcję części samochodowych o bardzo wysokiej jakości i niezawodności. FTE oferuje duży zakres części zamiennych - od części do układu sterowania sprzęgłem, przez części do układu hamulcowego, aż po płyny hamulcowe.
Każda z części do samochodów FTE to pierwszorzędna jakość i trwałość na najwyższym, światowym poziomie. Części zamienne tej marki można kupić w naprawdę dobrej cenie. Oferta skierowana jest do samochodów osobowych i użytkowych, głównie produkcji europejskiej.