- Średnica zewnętrzna [mm]: 64,7
- Średnica wewnętrzna [mm]: 35,5
- Wysokość [mm]: 31,8
- Szerokość [mm]: 79,2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | BT-122 |
ASHIKA | 90-02-231 |
EXEDY | BRG959 |
JAPANPAR | CF-231 |
JAPKO | 90231 |
KAWE | 990140 |
LUK | 500 1226 10 |
NPS | T240A59 |
NSK | 60TKB3509RA |
SACHS | 3151 600 581 |
STELLOX | 07-00682-SX |
TOYOT | 31230-20200 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło to jeden z najbardziej istotnych elementów pojazdu. Zasada jego działania nie należy do skomplikowanych. Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje, że siłownik naciska na sprężynę sprzęgła przez łożysko oporowe i dochodzi do wysprzęglenia, które pozwala na zmianę przełożenia. By sprzęgło działało prawidłowo istotnym jest, by podzespoły z nim współpracujące były w odpowiednio dobrej kondycji.
Łożysko oporowe sprzęgła osadzone jest na osi sprzęgła samochodowego i pokonuje opór centralnej sprężyny sprzęgła (stąd nazwa). W branży podzespół ten określa się także niekiedy łożyskiem wyciskowym sprzęgła. Łożysko oporowe to element bezobsługowy, którego nie da się nasmarować, pozbyć się luzów, czy nawet sprawdzić stanu tego podzespołu.
Nie jest to jednak element, który ulega częstym usterkom. Niemniej jednak dochodzi niekiedy do awarii. Typowym objawem będzie m.in. chrobotanie z okolic napędu sprzęgła. Jeżeli dźwięki te będą zanikać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, to będzie to świadczyć o naturalnym zużyciu eksploatacyjnym łożyska oraz konieczności jego wymiany. Z wymianą nie należy zwlekać, bo może dojść do całkowitego zniszczenia łożyska, co uniemożliwi kierowcy zmianę biegów i tym samym dalszą jazdę.
Do usterek łożyska oporowego sprzęgła dochodzi przede wszystkim na skutek nieprawidłowego dociskania pedału sprzęgła, które nie pozwala na płynne odsunięcie tarczy sprzęgła od docisku. Ponadto trwałość tego podzespołu skraca zbyt długie trzymanie wciśniętego pedału sprzęgła np. podczas stania na światłach.
AISIN to marka części zamiennych będąca najlepszym przykładem wysokiej jakości części samochodowych. Dzięki maksymalnie wydłużonej trwałości części AISIN mogą bez problemu wytrzymać założone przebiegi i nie ulegają przedwczesnym awariom. Ponadto, części te doskonale łączą się z fabrycznie zamontowanymi komponentami, dlatego można uzyskać precyzyjne, pierwotne wręcz dopasowanie.
W przypadku układu hamulcowego, zawsze należy korzystać z najwyższej jakości części zamiennych. Takie części samochodowe oferuje właśnie marka AISIN. W ofercie dostępny jest także szereg innych części – katalog podzielony jest na pięć działów – części układu napędowego, podzespoły układu hamulcowego i nadwozia, elementy karoserii samochodowej, części i podzespoły jednostki napędowej oraz elementy pełniące role informacyjne.
Zasadniczo każdy oferowany przez markę AISIN komponent został zaprojektowany tak, aby odpowiadać specyfikacjom poszczególnych marek i modeli pojazdów. Oferta dedykowana jest przede wszystkim samochodom osobowym produkcji europejskiej, ale w ofercie znajdziemy także części dedykowane samochodom dostawczym i ciężarowym.