- Parametr: DK
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 020 141 165 |
AUDI | 020 141 165 B |
AUDI | 020 141 165 C |
AUDI | 020 141 165 E |
AUDI | 020 141 165 G |
AUDI | 020 141 165 H |
AUSTI | GRB 240 |
AUSTI | GRP 527 |
LUK | 500 0249 11 |
MG | GRB 240 |
MG | GRP 527 |
ROVER | GRB 240 |
ROVER | GRB 241 |
ROVER | GRP 527 |
SACHS | 3151 802 003 |
SCHAEFFLER | F-201769 |
SEAT | 020 141 165 |
SEAT | 020 141 165 B |
SEAT | 020 141 165 C |
SEAT | 020 141 165 E |
SEAT | 020 141 165 G |
SEAT | 020 141 165 H |
SKODA | 020 141 165 E |
SKODA | 020 141 165 G |
VALEO | 355562 |
VW FAW | 020 141 165 G |
VW | 020 141 165 |
VW | 020 141 165 B |
VW | 020 141 165 C |
VW | 020 141 165 E |
VW | 020 141 165 G |
VW | 020 141 165 H |
AUDI
|
AUSTIN
|
ROVER
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło to jeden z najbardziej istotnych elementów pojazdu. Zasada jego działania nie należy do skomplikowanych. Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje, że siłownik naciska na sprężynę sprzęgła przez łożysko oporowe i dochodzi do wysprzęglenia, które pozwala na zmianę przełożenia. By sprzęgło działało prawidłowo istotnym jest, by podzespoły z nim współpracujące były w odpowiednio dobrej kondycji.
Łożysko oporowe sprzęgła osadzone jest na osi sprzęgła samochodowego i pokonuje opór centralnej sprężyny sprzęgła (stąd nazwa). W branży podzespół ten określa się także niekiedy łożyskiem wyciskowym sprzęgła. Łożysko oporowe to element bezobsługowy, którego nie da się nasmarować, pozbyć się luzów, czy nawet sprawdzić stanu tego podzespołu.
Nie jest to jednak element, który ulega częstym usterkom. Niemniej jednak dochodzi niekiedy do awarii. Typowym objawem będzie m.in. chrobotanie z okolic napędu sprzęgła. Jeżeli dźwięki te będą zanikać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, to będzie to świadczyć o naturalnym zużyciu eksploatacyjnym łożyska oraz konieczności jego wymiany. Z wymianą nie należy zwlekać, bo może dojść do całkowitego zniszczenia łożyska, co uniemożliwi kierowcy zmianę biegów i tym samym dalszą jazdę.
Do usterek łożyska oporowego sprzęgła dochodzi przede wszystkim na skutek nieprawidłowego dociskania pedału sprzęgła, które nie pozwala na płynne odsunięcie tarczy sprzęgła od docisku. Ponadto trwałość tego podzespołu skraca zbyt długie trzymanie wciśniętego pedału sprzęgła np. podczas stania na światłach.
KaWe to holenderska firma, która powstała w 1970 roku. Firma specjalizuje się w produkcji i handlu części samochodowych. W centrum zainteresowań holenderskiej marki jest układ hamulcowy i kierowniczy. KaWe jest także czołowym producentem, który zajmuje się materiałami ciernymi.
Firma w swojej ofercie posiada:
Wieloletnie doświadczenie KaWe w branży motoryzacyjnej, wysoka jakoś produkowanych komponentów oraz nieustanne powiększanie grona odbiorców, sprawiło, że marka jest znana praktycznie na całym świecie.
Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii komponenty produkowane przez KaWe pasują zarówno do samochodów osobowych, ciężarowych, jak i lekkich pojazdów komercyjnych, pojazdów motorowych, autobusów i maszyn rolniczych.
KaWe swoją główną siedzibę ma w Holandii. Nie oznacza to jednak, że koncern w swojej działalności ogranicza się tylko do rodzimego kraju. Działania eksportowe KaWe prowadzone są w ponad pięćdziesięciu krajach na całym świecie. To zasługa licznych oddziałów ulokowanych głównie w Europie.