Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BLUEPRINT | ADU173301 |
BSG | BSG 60-620-001 |
CLUTCHNUS | MB202 |
KM GERMANY | 10 2045 |
LUK | 500 0001 10 |
LUK | 500 0151 20 |
LUK | 500 0917 10 |
MERCE | 000 250 03 15 |
MERCE | 000 250 06 15 |
MERCE | 000 250 07 15 |
MERCE | 000 250 09 15 |
MERCE | 000 250 21 15 |
MERCE | 000 250 51 15 |
MERCE | 000 250 52 15 |
MERCE | 661 250 30 15 |
MERCE | A000 250 03 15 |
MERCE | A000 250 06 15 |
MERCE | A000 250 07 15 |
MERCE | A000 250 09 15 |
MERCE | A000 250 21 15 |
MERCE | A000 250 51 15 |
MERCE | A000 250 52 15 |
MERCE | A661 250 30 15 |
NK | 123304 |
PROCODIS F | BE249 |
PROFIT | 2530-2094 |
SACHS | 3151 000 206 |
SACHS | 3151 133 301 |
SACHS | 3151 133 331 |
SAMPA | 201.447 |
STELLOX | 07-00603-SX |
VALEO | 804019 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło to jeden z najbardziej istotnych elementów pojazdu. Zasada jego działania nie należy do skomplikowanych. Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje, że siłownik naciska na sprężynę sprzęgła przez łożysko oporowe i dochodzi do wysprzęglenia, które pozwala na zmianę przełożenia. By sprzęgło działało prawidłowo istotnym jest, by podzespoły z nim współpracujące były w odpowiednio dobrej kondycji.
Łożysko oporowe sprzęgła osadzone jest na osi sprzęgła samochodowego i pokonuje opór centralnej sprężyny sprzęgła (stąd nazwa). W branży podzespół ten określa się także niekiedy łożyskiem wyciskowym sprzęgła. Łożysko oporowe to element bezobsługowy, którego nie da się nasmarować, pozbyć się luzów, czy nawet sprawdzić stanu tego podzespołu.
Nie jest to jednak element, który ulega częstym usterkom. Niemniej jednak dochodzi niekiedy do awarii. Typowym objawem będzie m.in. chrobotanie z okolic napędu sprzęgła. Jeżeli dźwięki te będą zanikać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, to będzie to świadczyć o naturalnym zużyciu eksploatacyjnym łożyska oraz konieczności jego wymiany. Z wymianą nie należy zwlekać, bo może dojść do całkowitego zniszczenia łożyska, co uniemożliwi kierowcy zmianę biegów i tym samym dalszą jazdę.
Do usterek łożyska oporowego sprzęgła dochodzi przede wszystkim na skutek nieprawidłowego dociskania pedału sprzęgła, które nie pozwala na płynne odsunięcie tarczy sprzęgła od docisku. Ponadto trwałość tego podzespołu skraca zbyt długie trzymanie wciśniętego pedału sprzęgła np. podczas stania na światłach.
KM Germany to niemiecka firma, która swoją historię rozpoczęła w 1988 roku. Mimo iż jest to dość młode przedsiębiorstwo na rynku motoryzacyjnym, na którym nie brakuje firm z bogatą historią, zyskała uznanie nie tylko wśród rodzimych odbiorców. KM Germany docenia wielu klientów w całej Europie, a także i na świecie.
W ofercie KM Germany znajdziemy przede wszystkim komplety sprzęgieł oraz pojedyncze elementy sprzęgła hydraulicznego. Ponad 200 produktów niemieckiej marki produkowane jest z przeznaczeniem dla:
Części KM Germany są tworzone głównie z myślą o pojazdach produkowanych w Europie i po części w Azji (w mniejszym stopniu).
Dziś KM Germany jest jednym z ważniejszych producentów części do samochodów, który liczy się na międzynarodowym rynku motoryzacyjnym. To zasługa wysokiej specjalizacji, na którą postawiło przedsiębiorstwo. Chodzi o sprzęgło i jego osprzęt, którym firma poświęca wyjątkowo dużo uwagi, doskonaląc nieustannie oferowany przez siebie produkt.
Dzięki wysokiej klasy specjalistom i wyjątkowej uważności w trakcie produkcji sprzęgła KM Germany są sprzedawane w ponad 100 krajach. Ponadto, firma posiada niemal 5000 referencji, a oferta jest stale rozbudowywana.