Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
FTE | ZA3004.4.1 |
FTE | ZA300441 |
FTE | ZA31083.3.1 |
FTE | ZA3108331 |
LUK | 510 0090 10 |
LUK | FTC PRF1039 RL |
LUK | FTCPRF1039RL |
LUK | L-05021-0G30-01 |
LUK | L-05021-0G30-07 |
LUK | L-05021-0G30-20 |
LUK | L-05H21-0G30-01 |
LUK | L-05H21-0G30-07 |
LUK | L-05H21-0G30-20 |
LUK | L050210G3001 |
LUK | L050210G3007 |
LUK | L050210G3020 |
LUK | L05H210G3001 |
LUK | L05H210G3007 |
LUK | L05H210G3020 |
MERCE | 415 250 00 15 |
MERCE | 415 250 16 00 |
MERCE | 415 250 20 00 |
MERCE | 4152500015 |
MERCE | 4152501600 |
MERCE | 4152502000 |
MERCE | A 415 250 00 15 |
MERCE | A 415 250 16 00 |
MERCE | A 415 250 20 00 |
MERCE | A4152500015 |
MERCE | A4152501600 |
MERCE | A4152502000 |
QUINTON HA | CSC042 |
RENAU | 30 62 023 13R |
RENAU | 30 62 027 60R |
RENAU | 30 62 092 22R |
RENAU | 30 62 095 36R |
RENAU | 306202313R |
RENAU | 306202760R |
RENAU | 306209222R |
RENAU | 306209536R |
RENAU | 82 00 046 102 |
RENAU | 82 00 855 816 |
RENAU | 8200046102 |
RENAU | 8200855816 |
SACHS | 3182 600 140 |
SACHS | 3182 654 204 |
SACHS | 3182600140 |
SACHS | 3182654204 |
VALEO | 804584 |
DACIA
|
MERCEDES-BENZ
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło to jeden z najbardziej istotnych elementów pojazdu. Zasada jego działania nie należy do skomplikowanych. Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje, że siłownik naciska na sprężynę sprzęgła przez łożysko oporowe i dochodzi do wysprzęglenia, które pozwala na zmianę przełożenia. By sprzęgło działało prawidłowo istotnym jest, by podzespoły z nim współpracujące były w odpowiednio dobrej kondycji.
Łożysko oporowe sprzęgła osadzone jest na osi sprzęgła samochodowego i pokonuje opór centralnej sprężyny sprzęgła (stąd nazwa). W branży podzespół ten określa się także niekiedy łożyskiem wyciskowym sprzęgła. Łożysko oporowe to element bezobsługowy, którego nie da się nasmarować, pozbyć się luzów, czy nawet sprawdzić stanu tego podzespołu.
Nie jest to jednak element, który ulega częstym usterkom. Niemniej jednak dochodzi niekiedy do awarii. Typowym objawem będzie m.in. chrobotanie z okolic napędu sprzęgła. Jeżeli dźwięki te będą zanikać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, to będzie to świadczyć o naturalnym zużyciu eksploatacyjnym łożyska oraz konieczności jego wymiany. Z wymianą nie należy zwlekać, bo może dojść do całkowitego zniszczenia łożyska, co uniemożliwi kierowcy zmianę biegów i tym samym dalszą jazdę.
Do usterek łożyska oporowego sprzęgła dochodzi przede wszystkim na skutek nieprawidłowego dociskania pedału sprzęgła, które nie pozwala na płynne odsunięcie tarczy sprzęgła od docisku. Ponadto trwałość tego podzespołu skraca zbyt długie trzymanie wciśniętego pedału sprzęgła np. podczas stania na światłach.
MecArm to włoski producent części samochodowych, działający na rynku od ponad 30 lat. Marka jest znana z produkcji wysokiej jakości sprzęgieł i kół dwumasowych, a także poszczególnych części układu napędowego. Działalność przedsiębiorstwa wykracza dzisiaj daleko poza granice Włoch.
Obecnie sprzęgła MecArm uznaje się za jedne z najbardziej innowacyjnych na rynku. Wszystko za sprawą nieustannie prowadzonych badań laboratoryjnych nad ulepszaniem tych części samochodowych. MecArm dysponuje własnymi centrami badawczymi, jak również współpracuje z międzynarodowymi ośrodkami badawczymi oraz renomowanymi uniwersytetami, które prowadzą badania nad doskonaleniem poszczególnych materiałów konstrukcyjnych.
Części samochodowe MecArm to elementy przeznaczone do ponad 50 marek samochodowych. Asortyment producenta jest stale poszerzany o nowe pozycje, aby zaspokoić potrzeby jeszcze większej części parku samochodowego. Firma oferuje wysokiej jakości kompletne sprzęgła do poszczególnych pojazdów, jak również pojedyncze elementy, takie jak tarcza czy docisk. Tym samym korzystanie z części samochodowych MecArm nie wymaga wymiany całego kompletu sprzęgła w przypadku awarii tylko jednego z elementów układu.