Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4X4 ESTANF | EST-90-08-806 |
4X4 ESTANF | EST-C-50 |
AISIN | BE-OP02 |
AP AUTOMOT | KT90352 |
AP AUTOMOT | KT90353 |
ASHIKA | 90-08-806 |
ASHUKI | K026-03 |
AUTOMEGA | 1006680653 |
AUTOMEGA | 130110110 |
AUTOMEGA | 3006680653 |
BBFREDLINE | 25SZ066 |
BBFREDLINE | 25SZ069 |
BLUEPRINT | ADW193302 |
CLUTCHNUS | MB203 |
CLUTCHNUS | MB444 |
CLUTCHNUS | MB445 |
CLUTCHNUS | MCK2339 |
CLUTCHNUS | MCK3205 |
CLUTCHNUS | MCK3208 |
CLUTCHNUS | MCK3211 |
CLUTCHNUS | MCK3211A |
CLUTCHNUS | MCK3211C |
CLUTCHNUS | MCK3212 |
CLUTCHNUS | MCK3213 |
CLUTCHNUS | MCK3216 |
CLUTCHNUS | MCK3232 |
CLUTCHNUS | MCK3239A |
CLUTCHNUS | SEGC01 |
CORAM | C0050 |
CORAM | C0050.01 |
CORAM | C0050/8 |
FEBI | 17517 |
GM | 090095739 |
GM | 090250663 |
GM | 090278910 |
GM | 90095739 |
GM | 90250663 |
GM | 90278910 |
GMB | GC15110 |
GMB | GC75110 |
HBJAKOPART | J2408010 |
IAP | 200-16077 |
IAP | 200-16077G |
IAP | 201-16077 |
IAP | 201-16077G |
JAPANPAR | CF-806 |
JAPKO | 90806 |
JPG | 1230300400 |
JPG | 1230300409 |
KAISHIN | EC022 |
KAISHIN | KEOP25-k |
KAMOKA | KC021 |
KAMOKA | KC036 |
KAMOKA | KC041 |
KAMOKA | KC065 |
KAMOKA | KC183 |
KAWE | 990168 |
LORETT | RFV1200 |
LUK | 500 0320 10 |
LYNXAUTO | CL-1153 |
MAPCO | 12701 |
MDR | BKE-KV802 |
MDR | MCB-1806 |
MDR | MCK-1837 |
MECARM | MR8050 |
Motrio | 8550500778 |
NK | 123608 |
OPEL | 06 66 061 |
OPEL | 06 68 652 |
OPEL | 06 68 653 |
OPEL | 6 66 061 |
OPEL | 6 68 652 |
OPEL | 6 68 653 |
OSSCA | 00226 |
Omnicraft | 2277364 |
Omnicraft | 2277453 |
Omnicraft | 2277574 |
Omnicraft | 2277591 |
Omnicraft | 2278010 |
PATRON | PCE0018 |
PFI | PCR2215 |
PROCODIS F | BE252 |
PROCODIS F | KTE120 |
PROCODIS F | KTE249 |
PROCODIS F | KTE251 |
PROCODIS F | KTE271 |
PROCODIS F | KTE275 |
PROCODIS F | KTE309 |
PROFIT | 2530-2070 |
QH TALBROS | CCT314 |
QUINTON HA | CCT314 |
QUINTON HA | Q90086 |
RAICAM | RC6308 |
RAICAM | RC6678 |
RAICAM | RC9557 |
SACHS | 3151 000 746 |
SACHS | 3151 175 031 |
SCT | SCB 2215 |
SKF | VKC 2215 |
STATIM | 4.28L |
STELLOX | 07-00604-SX |
SUZUK | 23265-84E00 |
TOPRAN | 201 339 |
VALEO | 804103 |
VAUXH | 090095739 |
VAUXH | 090250663 |
VAUXH | 090278910 |
VAUXH | 90095739 |
VAUXH | 90250663 |
VAUXH | 90278910 |
VEMA | 9168 |
WILMINK | WG2211401 |
WILMINK | WG2211411 |
WILMINK | WG2211414 |
WILMINK | WG2211524 |
WILMINK | WG2211566 |
WILMINK | WG2211671 |
WILMINK | WG2234389 |
WILMINK | WG2236053 |
WILMINK | WG2236074 |
WILMINK | WG2236091 |
WILMINK | WG2236179 |
WILMINK | WG2236197 |
WILMINK | WG2236234 |
WXQP | 561875 |
ZEKKERT | KS-4330 |
OPEL
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło to jeden z najbardziej istotnych elementów pojazdu. Zasada jego działania nie należy do skomplikowanych. Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje, że siłownik naciska na sprężynę sprzęgła przez łożysko oporowe i dochodzi do wysprzęglenia, które pozwala na zmianę przełożenia. By sprzęgło działało prawidłowo istotnym jest, by podzespoły z nim współpracujące były w odpowiednio dobrej kondycji.
Łożysko oporowe sprzęgła osadzone jest na osi sprzęgła samochodowego i pokonuje opór centralnej sprężyny sprzęgła (stąd nazwa). W branży podzespół ten określa się także niekiedy łożyskiem wyciskowym sprzęgła. Łożysko oporowe to element bezobsługowy, którego nie da się nasmarować, pozbyć się luzów, czy nawet sprawdzić stanu tego podzespołu.
Nie jest to jednak element, który ulega częstym usterkom. Niemniej jednak dochodzi niekiedy do awarii. Typowym objawem będzie m.in. chrobotanie z okolic napędu sprzęgła. Jeżeli dźwięki te będą zanikać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, to będzie to świadczyć o naturalnym zużyciu eksploatacyjnym łożyska oraz konieczności jego wymiany. Z wymianą nie należy zwlekać, bo może dojść do całkowitego zniszczenia łożyska, co uniemożliwi kierowcy zmianę biegów i tym samym dalszą jazdę.
Do usterek łożyska oporowego sprzęgła dochodzi przede wszystkim na skutek nieprawidłowego dociskania pedału sprzęgła, które nie pozwala na płynne odsunięcie tarczy sprzęgła od docisku. Ponadto trwałość tego podzespołu skraca zbyt długie trzymanie wciśniętego pedału sprzęgła np. podczas stania na światłach.
Swag to niemiecki producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Przedsiębiorstwo jest dziś zależne od korporacji Bilstein, uchodzącej za jednego z największych producentów autoczęści na świecie. Oferta firmy Swag jest kompleksowa. Producent oferuje autoczęści z 5 głównych kategorii: układ kierowniczy, układ silnika, układ hamowania, podwozie, układ elektryczny.
Do elementów układu kierowniczego, które produkuje Swag, należą drążki, końcówki drążków i przeguby. Od początku działalności firma Swag jest znana z produkcji części rozrządu. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części bezpośrednio powiązanych z pracą silnika. W ofercie znajdziemy zatem m.in. układy chłodzenia silnika, układy paliwowe oraz zawieszenie jednostki napędowej. Części Swag to także tarcze i klocki hamulcowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują właśnie klocki hamulcowe Swag, które dzięki wykorzystaniu podczas produkcji specjalnej technologii termicznej, wykazują niemal maksymalną efektywność działania również bez nagrzewania.
Swag to firma z ponad 50 letnią historią. Obecnie marka należy do grupy Bilstein, co umożliwia szerszą dystrybucję części samochodowych Swag. Przynależność do międzynarodowego potentata zwiększa również możliwości firmy w zakresie produkcji części samochodowych. Dzisiaj produkty Swag pojawiają się na całym świecie. Producent głównie tworzy części przeznaczone na aftermarket, jednak współpracuje również z kilkoma producentami samochodowymi. Podczas pierwszego montażu autoczęści Swag są wykorzystywane m.in. przez Mercedesa czy Volkswagena.