Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | SMA0136 |
ASHIKA | SMA0248 |
BENDIX | 043758B |
BENDIX | 047951B |
BGA | SM7303 |
BGA | SM7306 |
BGA | SM7324 |
BGA | SM9503 |
BIRTH | 50146 |
BIRTH | 59010 |
BIRTH | 59137 |
BOGE | 87-384-L |
BOGE | 87-680-A |
BOGE | 87-680-R |
COMLINE | CTSM9008 |
DOLZ | GK 249 |
FAI | SS3049 |
FEBI | 10089 |
FEBI | 10823 |
FEBI | 10824 |
FENOX | SM34010 |
FENOX | SMB24002 |
FIRST LINE | FSM5075 |
FIRST LINE | FSM5348 |
FLENNOR | FL4385-J |
HBJAKOPART | J4421002 |
HUTCHINSON | 538299 |
IMPERGOM | 36572 |
IMPERGOM | 36573 |
JAPANPAR | SM0136 |
JAPANPAR | SM0248 |
JAPKO | SMJ0136 |
JAPKO | SMJ0248 |
KAMOKA | 209015 |
KAVO PARTS | SSM-10017 |
KYB | MB1504 |
KYB | MB1509 |
KYB | SM1507 |
KYB | SM1514 |
LEMFO | 22392 |
LEMFO | 22392 01 |
MAG | 030607010743 |
MAPCO | 33166 |
MAPCO | 34107 |
METZGER | WM-F 9529 |
MEYLE | 16-14 641 0004 |
MEYLE | 16-14 641 0004/S |
MEYLE | 16-14 641 0005/S |
MEYLE | 16-146410005/S |
MGA | KM1001 |
MONROE | L25905 |
MONROE | MK100 |
MOTAQUIP | LVSM1027 |
NISSA | 54310-00QAA |
NISSA | 54325-00QAA |
NISSA | 54348-00QAA |
OPTIMAL | F8-5496 |
OPTIMAL | F8-6329 |
OPTIMAL | F8-8088 |
PEX | 12.08.061 |
QUINTON HA | EMR6014 |
RENAU | 60 01 025 850 |
RENAU | 77 00 829 529 |
RENAU | 77 00 829 529 S |
RENAU | 77 01 472 254 |
RENAU | 8200053795 |
RUV | 825506 |
RUV | 825506S |
SACHS | 801 001 |
SACHS | 802 193 |
SACHS | 802 229 |
SASIC | 4001615 |
SKF | VKDA 35600 |
SKF | VKDA 35600 T |
SKF | VKDA 35601 |
SKF | VKDA 35601 T |
SKF | VKDA 35607 |
SKF | VKDA 35607 T |
SKF | VKDA 35633 |
SKF | VKDA 35633 T |
SKF | VKDA 35636 |
SKF | VKDA 35636 T |
SNR | 825506 |
SNR | KB655.07 |
SNR | M255.04 |
SWAG | 60 55 0008 |
TALOSA | 63-01796 |
TEKNOROT | RE-SM013 |
TEKNOROT | RE-SM039KT |
TEKNOROT | ST 46 |
TOPRAN | 700 354 |
TRISCAN | 8500 25905 |
UCEL | 10448 |
UCEL | 10484 |
UCEL | 10484B |
UCEL | 10493B |
UCEL | 10704 |
UCEL | 10758 |
VEMA | 44009 |
VEMA | 44106 |
VEMA | VE50146 |
NISSAN
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Mocowanie amortyzatora samochodowego to element układu zawieszenia, który podobnie jak pozostałe części eksploatacyjne pojazdu zużywa się wraz z postępującym przebiegiem auta. Jeżeli z okolic zawieszenia do kabiny docierają zgrzyty, to problem może dotyczyć właśnie mocowania amortyzatora. Wówczas konieczna jest jego wymiana.
Wraz z upływem czasu i kolejnych przejechanych kilometrów następuje naturalne zużycie tulei gumowych, które wykorzystuje się w mocowaniu amortyzatora. Prędzej czy później luz staje się na tyle duży, że dochodzi do coraz gorszej pracy tego elementu i tym samym do kabiny kierowcy docierają coraz większe stuki.
Typowy objaw usterki mocowania amortyzatora to właśnie stosunkowo delikatne strzelanie gumy spowodowane trwałym uszkodzeniem łożysk w mocowaniu amortyzatora. Strzelanie gumy będzie objawiać się przede wszystkim podczas kręcenia kierownicą. Można to w łatwy sposób sprawdzić stojąc samochodem w miejscu. Awaria często objawia się ponadto podczas wymiany amortyzatorów samochodowych.
Awarii mocowania amortyzatora nie należy bagatelizować i odwlekać wymiany w czasie. Niestety stosunkowo delikatne stuki z okolic zawieszenia mogą bowiem okazać się bardzo kosztowne, jeżeli będziemy zbyt długo zwlekać z wymianą. Mocowania powinny być zawsze wymieniane parami na jednej osi. Ponadto nie zapominajmy, że wymiana kompletnego mocowania jest niezbędna przy każdej wymianie amortyzatora, niezależnie od stanu mocowania. Niestety tylko taki zabieg gwarantuje kierowcy optymalny poziom komfortu i bezpieczeństwa jazdy samochodem.