Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 2133 |
ASHIKA | SMA0278 |
Aslyx | AS-203036 |
BENDIX | 043550B |
BILSTEIN | 12-116836 |
BIRTH | 5394 |
BOGE | 87-171-A |
BORG BECK | BSM5106 |
CORTECO | 80001505 |
DACO Ger | 150900 |
DELPHI | TMK103 |
DÜRER | KBA351 |
EUROREPAR | 1671543580 |
FAG | 814 0112 10 |
FARE SA | 10584 |
FARE-MX | 10584 |
FAST | FT12006 |
FIAT | 7667087 |
FIRST LINE | FSM5106 |
GABRIEL | GK 148 |
GSP | 519060 |
GSP | 519060S |
HART | 467 443 |
HUTCHINSON | 594169 |
HUTCHINSON | KS 49 |
IMPERGOM | 26031 |
IMPERGOM | 26031/2 |
JAPANPAR | GSM0278 |
JAPANPAR | SM0278 |
KAGER | 82-1001 |
KAMOKA | 209041 |
KAVO PARTS | SSM-10142 |
KAWE | 8500 15900 |
KYB | SM1813 |
LEMFO | 22021 01 |
MAG | 030607010003 |
MAGNUM T | A7F039MT |
MAPCO | 33023 |
MAXGEAR | 72-2933 |
MDR | GSP-519060 |
MDR | GSP-519060S |
METALCAUCH | 05718 |
METZGER | WM-F 7087 |
MEYLE | 214 641 0002 |
MI.R.A. | 37/6304OR |
MONROE AU | MK049 |
MONROE | L15900 |
MONROE | MK049 |
MOOG | FI-SB-9676 |
NK | 682301 |
OCAP | 8400064 |
OPENPARTS | SMT2051.00 |
OPTIMAL | F8-5598 |
PRT | 6105118 |
PRT | 6105723 |
QH TALBROS | EM1819 |
QH TALBROS | EM2264 |
QH TALBROS | EMA2264 |
QUINTON HA | EMA2264 |
RUV | 825816 |
SACHS | 802 016 |
SIDEM | 819416 |
SKF | VKDC 35202 T |
SNR | KB658.13 |
SPIDAN CHA | 410159 |
STELLOX | 12-17143-SX |
SWAG | 70 54 0002 |
TEDGUM | 00212087 |
TOOR | SU00270 |
TRISCAN | 8500 15900 |
TRW | JSL137 |
UNIGOM | 390136 |
VEMA | 370047 |
VITAL SUSP | 600580 |
WTI automo | A951121 |
alp | ALP-003035 |
FIAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Mocowanie amortyzatora samochodowego to element układu zawieszenia, który podobnie jak pozostałe części eksploatacyjne pojazdu zużywa się wraz z postępującym przebiegiem auta. Jeżeli z okolic zawieszenia do kabiny docierają zgrzyty, to problem może dotyczyć właśnie mocowania amortyzatora. Wówczas konieczna jest jego wymiana.
Wraz z upływem czasu i kolejnych przejechanych kilometrów następuje naturalne zużycie tulei gumowych, które wykorzystuje się w mocowaniu amortyzatora. Prędzej czy później luz staje się na tyle duży, że dochodzi do coraz gorszej pracy tego elementu i tym samym do kabiny kierowcy docierają coraz większe stuki.
Typowy objaw usterki mocowania amortyzatora to właśnie stosunkowo delikatne strzelanie gumy spowodowane trwałym uszkodzeniem łożysk w mocowaniu amortyzatora. Strzelanie gumy będzie objawiać się przede wszystkim podczas kręcenia kierownicą. Można to w łatwy sposób sprawdzić stojąc samochodem w miejscu. Awaria często objawia się ponadto podczas wymiany amortyzatorów samochodowych.
Awarii mocowania amortyzatora nie należy bagatelizować i odwlekać wymiany w czasie. Niestety stosunkowo delikatne stuki z okolic zawieszenia mogą bowiem okazać się bardzo kosztowne, jeżeli będziemy zbyt długo zwlekać z wymianą. Mocowania powinny być zawsze wymieniane parami na jednej osi. Ponadto nie zapominajmy, że wymiana kompletnego mocowania jest niezbędna przy każdej wymianie amortyzatora, niezależnie od stanu mocowania. Niestety tylko taki zabieg gwarantuje kierowcy optymalny poziom komfortu i bezpieczeństwa jazdy samochodem.