Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKS DASIS | 189240N |
AKS DASIS | 189280N |
AKS DASIS | 189290N |
AUTOGAMMA | 101973 |
AUTOMOTOR | ARD3081 |
AUTOMOTOR | PRD3081 |
AVA | RT6227 |
BH SERVICE | 8FH 351 313-421 |
BH SERVICE | 8FH351313-421 |
DIEDERICHS | DCM1209 |
FRIGAIR | 0609.3013 |
JDEUS | 223M57 |
JDEUS | M-223121A |
KLOKKERH | 6038306227 |
MAXGEAR | AC562979 |
NISSENS | 73255 |
NISSENS | 732557327 |
NISSENS | 73257 |
NRF | 53216 |
RENAU | 7701205450 |
RENAU | 7701205451 |
THERMOTEC | D6R004TT |
VALEO ASIA | 812162 |
VALEO | 812161 |
WEZEL | 043006227 |
WEZEL | 43006227 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Nagrzewnica to element wyposażenia kabiny samochodu, odpowiedzialny za jej ogrzewanie. Urządzenie działa na zasadzie podobnej do działania układu chłodzenia, gdyż nawet jego budowa przypomina konstrukcję chłodnicy. Klasyczna nagrzewnica posiada żebra, przez które przepływa ciecz. Dochodzi tu jednak do wymiany cieplnej będącej odwrotnością zjawiska zachodzącego w chłodnicy. Ciecz bowiem jest gorąca i przekazuje ciepło na zewnątrz.
Celem działania nagrzewnicy jest ogrzanie wnętrza kabiny przy wykorzystaniu ciepła generowanego przez silnik. Tym samym ważną rolą tego elementu jest także odciążenie chłodnicy, nagrzewanej ciepłem silnika. Przepływająca przez nagrzewnicę ciecz jest tą samą cieczą, która przepływa przez układ chłodzenia. Jak to zatem możliwe, że jest ona ciepła? Otóż ciecz pojawia się w nagrzewnicy jeszcze zanim zostanie schłodzona. Odebranie części ciepła z cieczy sprawia, że jej ochłodzenie staje się mniej obciążające dla układu chłodniczego. Z tego względu awarie obu części niejednokrotnie zgrywają się ze sobą w czasie, co nie jest dziełem przypadku.
Jak każdy inny podzespół, nagrzewnica ulega awariom. Jednym z częściej spotykanych problemów jest przeciekanie urządzenia. W takiej sytuacji efektywność działania nagrzewnicy zostaje upośledzona, ponadto pojawia się ryzyko zniszczenia innych elementów wyposażenia. Dlatego też wszelkie usterki i niesprawności dotyczące nagrzewnicy wymagają wymiany tego elementu. Naprawy zwykle okazują się nieopłacalne.
Firma Polcar została założona w 1986 roku przez Andrzeja Senkowskiego. Początkowo, siedziba firmy znajdowała się na warszawskim Żoliborzu, gdzie w niewielkim mieszkaniu znajdowało się biuro, gdzie klienci mogli odbierać sprowadzane zza granicy na zamówienie części samochodowe. Szybki wzrost zainteresowania dostarczanymi przez Polcar częściami sprawił, że w kolejnych latach zespół zaczął się powiększać o kolejnych współpracowników. Ważnym momentem w historii firmy był rok 1996, w którym to powstał pierwszy magazyn o pow. 4 tys. m2 i umożliwił on bezpośredni import części od producentów, a nie od firm handlowych.
Wraz z rozwojem firmy wzrastało również zapotrzebowanie na pracowników oraz kolejne magazyny. W 2001 roku powstał dział, który stał się odpowiedzialny za handel z krajami UE, natomiast już w 2002 roku do użytku został kolejny magazyn, dzięki któremu przestrzeń składowania została powiększona do 31 000 m2. Firma dzięki fachowemu podejściu do klienta oraz zaangażowaniu we własne działania cieszy się ogromnym uznaniem i jest obdarzona zaufaniem wśród tysięcy klientów. Obecnie przedsiębiorstwo zatrudnia ponad 400 pracowników i stale rozbudowuje swoją siedzibę o kolejne hale magazynowe.