- Opcja wyposażenia: E606
- Ograniczenia producenta: DUCELLIER
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH AMAZ | 1234332860 |
CITRO | 95651019 |
FACET | 3.7696RS |
FACET | 3.7702RS |
KW | 915 096R |
KW | 915 102R |
PEUGE | 593747 |
VALEO INDI | 243910 |
VALEO | 243910 |
VALEO | D910 |
VOLVO | 32875999 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
SEAT
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozdzielacz zapłonu to kluczowy element układu zapłonowego w pojazdach z silnikami o zapłonie iskrowym. Standardowy rozdzielacz składa się z rozdzielacza właściwego oraz przerywacza. Mowa tutaj jednak o sprzęcie mechanicznym, natomiast obecnie producenci samochodów wykorzystują zwykle rozwiązania elektroniczne. W układach zapłonu iskrowego rozdzielacz stanowi etap pośredni dla drogi iskry, powstałej w celu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Rolą rozdzielacza jest umożliwienie przekazania iskry z cewki, gdzie powstała, do świecy połączonej z cylindrem. W odpowiednim momencie rozdzielacz odłącza przepływ, uniemożliwiając transfer iskry.
Klasyczne rozdzielacze starszego typu, jak i nowoczesne urządzenia odpowiedzialne za przekazywanie iskry są podatne na uszkodzenia. Ze względu na swoją budowę dość często ulegają uszkodzeniom mechanicznym, będącym efektem wstrząsów i mocnych drgań. Ponadto, problemy z rozdzielaczem zapłonu niejednokrotnie dotyczą przepaleń w stykach elektrycznych. Awaria rozdzielacza bywa konsekwencją uszkodzenia innego elementu układu zapłonowego.
Niestety, kontrola sprawności rozdzielacza zapłonu nie jest prosta. Ze względu na brak odpowiednich złączy, nie istnieje możliwość bezpośredniego podpięcia urządzeń diagnostycznych. Sprawność rozdzielacza określa się poprzez ocenę napięć i oporów w sąsiednich obwodach. Diagnozę należy przeprowadzić, gdy występują nieprawidłowości w pracy układu zapłonowego, natomiast niesprawność cewek i świec została wykluczona. Zwlekanie z interwencją może się zakończyć całkowitym zatrzymaniem pracy silnika.
EFI Automotive to przedsiębiorstwo motoryzacyjne wywodzące się z Francji. Początki firmy sięgają roku 1936. Wtedy w fabryce należącej do firmy rozpoczęto produkcję przewodów elektrycznych. Niemniej jednak w tamtych latach nie trafiały one jeszcze do samochodów. Korzystały z nich fabryki przemysłowe. W motoryzacji firma EFI Automotive rozpoczęła działalność dopiero niecałe 30 lat później. Początkowo produkowała głównie kable samochodowe, aby później stopniowo, jednak w szybkim tempie, poszerzać ofertę. Dzisiaj części samochodowe EFI Automotive to produkty z licznych kategorii. Wysoko cenione są części układu zapłonowego, takie jak świece zapłonowe, świece żarowe oraz sterowniki i czujniki. Ponadto firma produkuje liczne czujniki do innych układów samochodowych. Ofertę uzupełniają elementy układu chłodzenia i silnika.
Francuska firma działa dzisiaj globalnie, posiadają swoje oddziały w różnych krajach, na całym świecie. Części samochodowe EFI Automotive powstają na 3 kontynentach: w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Firma jest doceniana przez kierowców i mechaników. W ofercie znajdują się części zamienne trafiające na aftermarket, jednak producent jest również dostawcą auto części przeznaczonych na pierwszy montaż.