Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 116 55 05 011 01/01 |
ALFA | 60730437 |
ANGLI | 3013 |
ANGLI | 3013-N |
BORGW BERU | 0 300 900 075 |
BORGW BERU | 0 300 920 182 |
BORGW BERU | EVL 075 |
BORGW BERU | NVL 182 |
BOSCH | 1 234 332 849 |
BREMI | 7607 |
BREMI | 7608 |
CITRO | 2L 548 622 2Y |
CITRO | 95 538 865 |
EPS | 1.430.042R |
FACET | 3.8242RS |
FIAT | 9924187 |
FIAT | 9928247 |
FIAT | 9929187 |
GM | 93 150 120 |
GM | 93 150 399 |
HELLA | QC 7250 |
INTER | 48070 |
INTER | 48070S |
LUCAS_ELEC | DRB 812 |
LUCAS_ELEC | DRB 817 |
LUCAS_ELEC | DRB 871 |
LUCAS_ELEC | DRB 871E |
LUCAS_ELEC | DRB 871R |
MAG | 071119505010 |
MAG | 071142402010 |
MAG | 711 195 03 |
MAG | 711 195 05 |
MAG | 711 424 02 |
MAG | 712 279 01 |
QUINTON HA | XR193 |
QUINTON HA | XR87 |
SEAT | 000 389 806 5 |
SEAT | 000 993 623 8 |
SEAT | NG1 195 053 1 |
SEAT | NG1 424 023 1 |
SEAT | SE 127914.004A |
UNI | GRA 162 |
UNI | GRA 201 |
UNI | GRA 2162 |
UNI | GRA 2201 |
UNI | GRA 2254 |
UNI | GRA 254 |
VALEO | 414 50503 |
VALEO | CD 017 |
VALEO | M4530 |
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
SEAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozdzielacz zapłonu to kluczowy element układu zapłonowego w pojazdach z silnikami o zapłonie iskrowym. Standardowy rozdzielacz składa się z rozdzielacza właściwego oraz przerywacza. Mowa tutaj jednak o sprzęcie mechanicznym, natomiast obecnie producenci samochodów wykorzystują zwykle rozwiązania elektroniczne. W układach zapłonu iskrowego rozdzielacz stanowi etap pośredni dla drogi iskry, powstałej w celu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Rolą rozdzielacza jest umożliwienie przekazania iskry z cewki, gdzie powstała, do świecy połączonej z cylindrem. W odpowiednim momencie rozdzielacz odłącza przepływ, uniemożliwiając transfer iskry.
Klasyczne rozdzielacze starszego typu, jak i nowoczesne urządzenia odpowiedzialne za przekazywanie iskry są podatne na uszkodzenia. Ze względu na swoją budowę dość często ulegają uszkodzeniom mechanicznym, będącym efektem wstrząsów i mocnych drgań. Ponadto, problemy z rozdzielaczem zapłonu niejednokrotnie dotyczą przepaleń w stykach elektrycznych. Awaria rozdzielacza bywa konsekwencją uszkodzenia innego elementu układu zapłonowego.
Niestety, kontrola sprawności rozdzielacza zapłonu nie jest prosta. Ze względu na brak odpowiednich złączy, nie istnieje możliwość bezpośredniego podpięcia urządzeń diagnostycznych. Sprawność rozdzielacza określa się poprzez ocenę napięć i oporów w sąsiednich obwodach. Diagnozę należy przeprowadzić, gdy występują nieprawidłowości w pracy układu zapłonowego, natomiast niesprawność cewek i świec została wykluczona. Zwlekanie z interwencją może się zakończyć całkowitym zatrzymaniem pracy silnika.
KW to włoska marka, która swoje początki datuje na 1946 rok. Dziś pod tą nazwą sprzedawane są części samochodowe produkowane przez firmę Facet. Wcześniej firma działała w branży telekomunikacyjnej, by stopniowo zmieniać swoją profesję. I tak już w latach sześćdziesiątych XX wieku produkcja części do samochodów stała się główną działalnością przedsiębiorstwa.
Obecnie KW to głównie różnego rodzaju czujniki samochodowe. W ofercie marki znajdziemy m.in.:
To jednak nie wszystko. KW to także elementy układu zapłonowego. Posiadacze „czterech kółek” szczególnie doceniają w tym względzie KW za cewki zapłonowe i przewody zapłonowe. Marka KW w ostatnim czasie większą uwagę skupia także na częściach układu wydechowego, w tym m.in. na zaworach ERG.
Części samochodowe KW są przede wszystkim rozprowadzane na terenie Włoch oraz Europy Zachodniej i Europy Środkowej. Z uwagi na to, że KW to część globalnej firmy Facet , marka dociera do ponad 100 krajów na całym świecie. To zasługa centralnej dystrybucji Facet, która znajduje się nie tylko we Włoszech, ale także w Afryce i Ameryce.