- Ograniczenia producenta: Bosch
- Ciężar [kg]: 0,03
- Rezystancja [Ohm]: 1000
- Rozdzielacz zapłonu / Palec rozdzielacza: Odkłócona
- Ciężar netto [kg]: 0,028
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 115440501100/02 |
ALFA | 60723008 |
ALFA | 60752000 |
AUDI | 026 905 225 1 |
AUDI | 035 905 225B |
AUDI | 055 905 225B |
BMW | 12111272144 |
BORGW BERU | EVL085 |
BORGW BERU | EVL194 |
BOSCH | 1 234 332 300 |
BOSCH | 1 234 332 301 |
BOSCH | 1 234 332 309 |
BOSCH | 1 234 332 359 |
BOSCH | 1 234 335 300 |
BOSCH | 4138 |
BOSCH | 4139 |
BREMI | 9082 |
CI | XR113 |
DELCOREMY | CR6158S |
ECP | 405440140 |
ELTA AUTOM | ET1208 |
FACET | 37555RS |
FORD | A810X12200FA |
GM | 90141495 |
HOLDE | GB842 |
HOLDE | GB850 |
INTER | 47160S |
INTER | 47160s |
INTERMOTOR | IRT006 |
LUCAS_ELEC | DRB464 |
LUCCAV | DRB464C |
MERCE | 000 158 34 31 |
MERCE | A810X12200FA |
MOTAQUIP | LVRA177 |
Motorcraft | EDR117 |
OPEL | 1212216 |
PORSC | 93160290600 |
PSA | 5937.31 |
QUINTON HA | XR113 |
SAAB | 7519309 |
SEAT | 026 905 225 1 |
SEAT | 035 905 225B |
SEAT | 055 905 225B |
SKODA | 026 905 225 1 |
SKODA | 035 905 225B |
SKODA | 055 905 225B |
VAG | 026 905 225 1 |
VAG | 035 905 225B |
VAG | 055 905 225B |
VALEO | 2590900 |
VALEO | B917 |
VALEO | CD020 |
VAUXH | 90141495 |
VEMO | V99-70-0001 |
VOLVO | 1336240 |
VOLVO | 1336240-5 |
VOLVO | 1336241 |
VOLVO | 1336241-3 |
VW | 026 905 225 1 |
VW | 035 905 225B |
VW | 055 905 225B |
VXPRO | ET1208 |
XEVO | XRA2210 |
ALFA ROMEO
|
AUDI
|
BEDFORD
|
BMW
|
MERCEDES-BENZ
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
PORSCHE
|
SAAB
|
SEAT
|
SKODA
|
VOLVO
|
VW
|
ZASTAVA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozdzielacz zapłonu to kluczowy element układu zapłonowego w pojazdach z silnikami o zapłonie iskrowym. Standardowy rozdzielacz składa się z rozdzielacza właściwego oraz przerywacza. Mowa tutaj jednak o sprzęcie mechanicznym, natomiast obecnie producenci samochodów wykorzystują zwykle rozwiązania elektroniczne. W układach zapłonu iskrowego rozdzielacz stanowi etap pośredni dla drogi iskry, powstałej w celu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Rolą rozdzielacza jest umożliwienie przekazania iskry z cewki, gdzie powstała, do świecy połączonej z cylindrem. W odpowiednim momencie rozdzielacz odłącza przepływ, uniemożliwiając transfer iskry.
Klasyczne rozdzielacze starszego typu, jak i nowoczesne urządzenia odpowiedzialne za przekazywanie iskry są podatne na uszkodzenia. Ze względu na swoją budowę dość często ulegają uszkodzeniom mechanicznym, będącym efektem wstrząsów i mocnych drgań. Ponadto, problemy z rozdzielaczem zapłonu niejednokrotnie dotyczą przepaleń w stykach elektrycznych. Awaria rozdzielacza bywa konsekwencją uszkodzenia innego elementu układu zapłonowego.
Niestety, kontrola sprawności rozdzielacza zapłonu nie jest prosta. Ze względu na brak odpowiednich złączy, nie istnieje możliwość bezpośredniego podpięcia urządzeń diagnostycznych. Sprawność rozdzielacza określa się poprzez ocenę napięć i oporów w sąsiednich obwodach. Diagnozę należy przeprowadzić, gdy występują nieprawidłowości w pracy układu zapłonowego, natomiast niesprawność cewek i świec została wykluczona. Zwlekanie z interwencją może się zakończyć całkowitym zatrzymaniem pracy silnika.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.