- Długość [mm]: 1450
- Szerokość [mm]: 13
- Pasek: Z otwartymi bokami
- Pasek: Zębaty
Dodaj opinię
(03.01.2016)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy BOSCH 1 987 947 639
(18.06.2015)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy BOSCH 1 987 947 629
Producent | Numery OEM |
---|
BANDO | 3560 |
BANDO | 3565 |
BERLI | 23 223 064 |
BERLI | 23 223 141 |
BERLI | 32 358 6 |
BERLI | 32 388 9 |
BLMC | 108 048 12 |
BLMC | 60 36 73 |
BLMC | FJB 005 |
BOSCH | 1 987 947 419 |
BOSCH | 1 987 948 122 |
BUESS | 720 500 221 |
COMME | 26 124 37 |
CONTI | 13X1450 |
CONTI | 6578778000 |
DAF | 212253 |
DAF | 212523 |
DAF | 236636 |
DAYCO | 13A1450C |
FIAT | 4631931 |
FIAT | 4631961 |
FIAT | 4645911 |
GATES | 13 X 1450 |
GATES | 6488 |
GATES | 6634 |
IH | 826F 8620 EDA |
ISUZU | 1-13671-211-0 |
ISUZU | 1-13671-212-0 |
ISUZU | 1-13671-301-0 |
ISUZU | 9-13671-331-0 |
KAESS | 4 766 772 100 |
KAESS | 4 767 772 002 |
KLEBER | 1403 |
KLEBER | AV 13-1435 |
LANCIA | 4631931 |
LANCIA | 4631961 |
LANCIA | 4645911 |
MAN | 06 58043 2239 |
MAN | 51 96820 6034 |
MAZDA | SE01 78 0221 |
MAZDA | SE01-18-022 |
MAZDA | SE01-78-022 |
MERCE | 004 997 13 92 |
MERCE | 007 753 01 25 20 |
MERCE | A 004 997 13 92 |
MERCE | A 007 753 01 25 20 |
MITSUBISHI | ME900256 |
MITSUBISHI | MH014384 |
MITSUBOSHI | 6560 |
NISSA | 01978 11434 |
NISSA | 02117 44023 |
NISSA | 11920 V5002 |
NISSA | 21066 T9310 |
NISSA | 21140 90018 |
NISSA | 21140 90106 |
NISSA | 21140 90203 |
OM | 4645911 |
OM | 4645913 |
OPEL | 95 03 73 |
OPEL | 95 03 75 |
OPEL | 97714044 |
OPTI | 13 X 1450 TM |
RENAU | 00 00 323 586 |
RENAU | 00 00 323 889 |
RENAU | 00 23 223 141 |
SAVIE | 00 23 255 185 |
SAVIE | 00 23 255 644 |
SAVIE | 50 00 250 769 |
SAVIE | 50 00 280 844 |
SCANI | 167644 |
SCANI | 170856 |
SCANI | 188205 |
SEMPERIT | 703361450 |
TOYOT | 90916 02029 |
TOYOT | 99322 01435 |
UNIC | 4 631 961 |
UNIC | 4 645 911 |
UNIC | 4 645 913 |
VAUXH | 97714044 |
VOLVO | 417550 |
DAF
|
FIAT
|
FORD
|
ISUZU
|
MAN
|
MERCEDES-BENZ
|
MITSUBISHI
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Bosch to prawdopodobnie najbardziej znana marka części samochodowych na całym świecie. Produkcja firmy skupia się na kilku segmentach. Każda z części zamiennych Bosch charakteryzuje się doskonałą jakością i niezawodnością. Zarówno rynek części zamiennych, jak i producenci popularnych samochodów zaufali częściom Bosch m.in. z powodu ich stosunkowo niskiej awaryjności.
Części zamienne Bosch to czołowe pozycje w branży motoryzacyjnej. Podzespoły niemieckiej marki można znaleźć nie tylko na niezależnym rynku części zamiennych, ale także na pierwszym montażu wielu marek samochodów, w tym także pojazdów klasy premium. Katalog części Bosch jest mocno rozbudowany i dedykowany większości samochodów osobowych.
Niemiecka marka słynie przede wszystkim z wysokiej jakości oferowanych części samochodowych. Przed opuszczeniem linii produkcyjnych, części poddaje się wielokrotnym testom. Rygorystyczne podejście do procesów produkcyjnych pozwala uzyskać jedne z najlepszych części zamiennych do aut na rynku motoryzacyjnym.