- Parametr: 10X1075LA
- Szerokość [mm]: 10
- Długość [mm]: 1075
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | 10X1075 |
ASHUKI | V10-1075 |
BANDO | 2425 |
BBFREDLINE | 29TT236 |
BBFREDLINE | 9910X1075 |
BLUEPRINT | AD10V1075 |
BLUEPRINT | ADC49625 |
BOSCH | 1 987 947 641 |
CONTI | AVX10X1075 |
DAYCO | 10A1075C |
GATES | 6223ESC |
GATES | 6223MC |
HONDA | 56992-PL2-661 |
HONDA | 56992PL2A21 |
HONGYAN | 29TT236 |
HYUNDAI | 2521542080 |
HYUNDAI | 2521542081 |
HYUNDAI | 2521542082 |
JAPANPAR | DT-10X1075LA |
KIA | 25215-42601 |
KIA | 2521542082 |
MDR | MTB-5101075 |
MDR | MTB-5101090 |
MITSUBISHI | MD303972 |
MITSUBOSHI | REC9.5x1075 |
NIPPARTS | J1101060 |
OPTI | AVX 10 x 1075 |
QUINTON HA | QBA1075 |
SCT | V223 |
STELLOX | 01-01075-SX |
VEYANCE | 10AV1075 |
HONDA
|
KIA
|
MITSUBISHI
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
JAPKO to marka należąca do Japanparts –– międzynarodowej firmy dystrybucyjnej z siedzibą we Włoszech. Przedsiębiorstwo działa na rynku od ponad 20 lat, zajmując się importem i dystrybucją rozmaitych zamiennych części samochodowych. JAPKO to jedna z głównych marek należących do Japanparts.
Części samochodowe JAPKO to elementy klasyfikowane w czterech różnych grupach produktowych. Pierwsza z nich to linia obróbki. Znajdziemy w niej m.in. tłoki i głowice JAPKO, a także inne części metalowe wykonane z dużą precyzję. Do linii mechanicznej zaliczane są auto części JAPKO bezpośrednio odpowiedzialne za działanie poszczególnych mechanizmów. Wśród nich znajdują się paski klinowe, napinacze, tarcze hamulcowe, filtry samochodowe i wiele więcej. Trzecią grupę produktową stanowi linia elektryczna, a w niej alternatory czy silniczki. Ofertę uzupełnia linia zawieszenia.
Części zamienne JAPKO to auto części dedykowane przede wszystkim samochodom japońskim i koreańskim, podobnie jak wszystkie produkty dystrybuowane przez podmioty z grupy Japanparts. Niemniej jednak w katalogu znaleźć można również części zamienne JAPKO do samochodów amerykańskich. Asortyment firmy Japanparts, a tym samym również marki JAPKO, jest stale poszerzany.