- Ilość żeber: 6
- Długość [mm]: 2315,0
Dodaj opinię
(21.07.2023)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy wielorowkowy DAYCO 4PK820
(24.10.2019)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy wielorowkowy DAYCO 5PK1150S
Producent | Numery OEM |
---|
CONTI | 6PK2315 |
DAIML | AJ89191 |
DAIML | C2C37063 |
DAIML | C2C6016 |
GATES | 6PK2315 |
HUTCHINSON | 2315K6 |
INA | FB6PK2315 |
JAGUA | AJ82878 |
JAGUA | AJ89191 |
JAGUA | C2C11654 |
JAGUA | C2C37063 |
JAGUA | C2C6016 |
JEEP | 53011035 |
MAZDA | L37K15909 |
MAZDA | L3K915909A |
MERCE | 0019937896 |
MERCE | 0119979692 |
MERCE | 0129975192 |
MERCE | 19937896 |
MERCE | A0019937896 |
MERCE | A0119978692 |
MERCE | A0119979692 |
MERCE | A0129973592 |
MERCE | A0129975192 |
METZGER | 6PK2315 |
SAAB | 93185055 |
SKF | VKMV6PK2315 |
JAGUAR
|
JEEP
|
MAZDA
|
MERCEDES-BENZ
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Firma DAYCO to jeden ze światowych liderów w produkcji pasków napędowych. Historia przedsiębiorstwa sięga aż 1905 roku. Początkowo firma produkowała opony, z czasem rozpoczęto produkcję części do samochodów.
Pod marką DAYCO produkuje się oryginalne części samochodowe z przeznaczeniem na pierwszy montaż fabryczny. Firma jest dostawcą oryginalnego wyposażenia (OEM) dla ponad 30 znanych producentów samochodów, wśród których znalazły się tak znane marki jak m.in. Volkswagen, Ford, Jaguar, Porsche, Audi, Volvo, Mitsubishi, Chrysler, BMW, Opel, Renault, Citroёn, Peugeot, Ferrari, Suzuki, Mazda, Nissan, Toyota i inne.
DAYCO dostarcza także części zamienne na niezależny rynek wtórny. Jakość tych części nie różni się niczym od jakości oryginalnych komponentów, ponieważ produkuje się je przy użyciu jednej i tej samej maszyny. Podstawowa różnica to brak logo producenta samochodu.
Jakość auto części DAYCO jest wysoko ceniona na całym świecie. Firma otrzymała wiele nagród, a także dwa złote certyfikaty dla procesu doskonałości jakości. Po części samochodowe tej marki warto sięgać niezależnie od rodzaju komponentu. Każda z części przeszła szereg testów, dzięki czemu finalny odbiorca może być pewien wysokiej jakości oraz trwałości.