Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4X4 ESTANF | EST-112-6PK1873 |
4X4 ESTANF | EST-112-6PK1875 |
4X4 ESTANF | EST-112-6PK2240 |
4X4 ESTANF | EST-112-7PK1155 |
ABA AUTOMO | 6PK1853 |
ABA AUTOMO | 6PK1873 |
ABA AUTOMO | 6PK2238 |
ABA AUTOMO | 7PK1148 |
ABA AUTOMO | 7PK1153 |
ACEMARK | 143245 |
ASHUKI | VM6-0740 |
AUDI | 036 145 933 AG |
AUDI | 04E 145 933 C |
AUDI | 04E 145 933 G |
AUDI | 36 145 933 AG |
AUDI | 4E 145 933 C |
AUDI | 4E 145 933 G |
AUTEX | 6PK737 |
AYWIPARTS | AW2130450 |
BANDO | 6PK735 |
BANDO | 6PK740 |
BGA | 6PK737 |
BOSCH | 1 987 947 932 |
CONTI | 6PK737 |
DAYCO | 6PK736 |
EUROREPAR | 1606348880 |
FAI | 6PK0737 |
FEBEST | 88128-6L738 |
FLENNOR | 6PK0738 |
FLENNOR | 6PK0743 |
GATES-BR | 6PK0738 |
GATES-SEA | 6PK740 |
GATES | 6PK738 |
GMB | 6PK0736 |
GMB | 6PK0737 |
HART | 368 993 |
HUTCHINSON | 736 K 6 |
HUTCHINSON | 740 K 6 |
INA | FB 6PK737 |
IPD | 29-6PK737 |
JPG | 1118100600 |
KAGER | 26-3131 |
KAMOKA | 7016005 |
KLAXCAR | 6PK738 |
LEMFO | 17153 01 |
LUCAS | 6PK0737L |
LYNXAUTO | 6PK0738 |
MAG | 341200004344 |
MAG | 341200005392 |
MDR | MRB-560735 |
MDR | MRB-560740 |
MEC-DIESEL | 293534 |
METZGER | 6PK736 |
MEYLE | 050 006 0735 |
MGA | CS60736 |
MGA | CS60740 |
MICHELIN E | SMAMV6PK1873 |
MICHELIN E | SMAMV6PK736 |
MICHELIN E | SMAMV6PK737 |
MICHELIN E | SMAMV6PK738 |
MICHELIN E | SMAMV7PK1153 |
MILES | 6PK737 |
MILES | 6PK743 |
MILES | AD15052 |
MITSUBOSHI | 6PK735 |
MOBILAND | 501260738 |
MOBILAND | 6PK738 |
MS | 6PK1873-PCS-MS |
MS | 6PK737-PCS-MS |
MS | 6PK740-PCS-MS |
Motrio | 8660005477 |
OPENPARTS | PVB0736.06 |
OPTI | 6PK737 |
OSSCA | 04236 |
Omnicraft | 2329967 |
Omnicraft | 2330314 |
PATRON | 6PK738 |
PEX | 20.1247 |
PROCODIS F | 6PK0737 |
QH TALBROS | QBR6738 |
QUINTON HA | QBR6736 |
QUINTON HA | QBR6738 |
RIDEX | 305P0194 |
RIDEX | 305P0195 |
ROULUNDS B | 6K0737 |
ROULUNDS | 6K0737 |
SASIC | 6PK736 |
SCT | 6R344 |
SEAT | 030 903 137 AA |
SEAT | 036 145 933 AG |
SEAT | 04E 145 933 G |
SEAT | 30 903 137 AA |
SEAT | 36 145 933 AG |
SEAT | 4E 145 933 G |
SKF | VKMV 6PK736 |
SKF | VKMV 6PK737 |
SKF | VKMV 6PK740 |
SKODA | 036 145 933 AG |
SKODA | 04E 145 933 G |
SKODA | 36 145 933 AG |
SKODA | 4E 145 933 G |
SNR | CA6PK736 |
STELLOX | 06-00736-SX |
STELLOX | 06-00745-SX |
SWAG | 30 93 8249 |
SYNCRONIX | 6KSY737 |
Stark | SKPB-0090085 |
Stark | SKPB-0090086 |
Storm | 6PK0738 |
TOPRAN | 100 594 |
TOPRAN | 111 865 |
TOPRAN | 116 093 |
TRIALLI | 6PK737 |
TRISCAN | 8640 600738 |
TRISCAN | 8640 600743 |
VEYANCE | 6PK0736G |
VEYANCE | 6PK0737 |
VW | 030 903 137 AA |
VW | 030 903 137 K |
VW | 036 145 933 AG |
VW | 04E 145 933 C |
VW | 04E 145 933 G |
VW | 30 903 137 AA |
VW | 30 903 137 K |
VW | 36 145 933 AG |
VW | 4E 145 933 C |
VW | 4E 145 933 G |
WILMINK | WG1153218 |
WILMINK | WG1990982 |
WILMINK | WG2002825 |
ZEKKERT | KR-6PK737 |
zentparts | Z22574 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.