- Dopuszczony dla rodzaju pojazdu: Samochód osobowy
- Materiał: Poliester
- Materiał: EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
- Kolor: Czarny
- Ilość żeber: 5
- Szerokość [mm]: 17,8
- Długość [mm]: 820
Dodaj opinię
(25.03.2021)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy wielorowkowy GATES 4PK855
(08.04.2019)
Wiadomo, że pasek klinowy to akurat taka część, na której nie można oszczędzać. Pękniecie paska to chwila, która może zaważyć nawet na życiu. Dlatego też polecam kupić wytrzymały, najwyższej klasy pasek Gates 6PK1740. Używam go już od kilkudziesięciu tysięcy kilometrów i złego słowa nie mogę powiedzieć. Słysząc, jak cichy jest mój samochód oraz widząc, jak idealnie napięty jest pasek, wiem, że nie mam czego się obawiać. Oczywiście produkty Gates są ogólnodostępne, bo to niezwykle znany producent. Jednak ja polecam zakupy w iParts. Jest tu duży wybór produktów, więc od razu można zrobić większe zakupy. Poza tym, gdzie indziej można liczyć na błyskawiczną, a przy tym darmową dostawę? Co więcej, jeżeli jeszcze nie jesteście przekonani co do jakości paska, możecie zadzwonić do sklepu i poradzić się w kwestii zakupu. Niewiele sklepów oferuje taką usługę i to na najwyższym poziomie.
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy wielorowkowy GATES 6PK1740
(02.04.2019)
Mam duży problem z zaufaniem do firm motoryzacyjnych, czy jakkolwiek związanych z tą branżą. W ciągu wielu lat użytkowania samochodów wiele razy zawiodłem się na rzekomo najlepszych producentach na rynku, którzy okazali się sprzedawać szajs. Gates o dziwo dotychczas mnie nie zawiódł. Dlatego też po raz kolejny zdecydowałem się na pasek tej marki. Co mogę powiedzieć o jego pracy? Przede wszystkim na prawdę obniża głośność pracy samochodu w czasie jazdy. Nie dla każdego ma to znaczenie, dla mnie to jednak duża poprawa komfortu. Oczywiście najważniejsza jest wytrzymałość i elastyczność paska. Na ten temat również muszę się wypowiedzieć jak najbardziej pozytywnie. Profesjonalne oględziny paska przed jego montażem w moim samochodzie zakończyły się stwierdzeniem mechanika, że kupiłem świetny produkt. Oby specjalista miał rację!
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy wielorowkowy GATES 6PK1740
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 195510510304 |
ALFA | 60513448 |
ASHIKA | 112-5PK820 |
BANDO | 5PK815 |
BLUEPRINT | AD05R820 |
CONTI | 5PK820 |
DAIHA | 99365-00820 |
DAIHA | 99365-00820-000 |
DAIHA | 99365-50820 |
DAIHA | 99365-50820-000 |
DAYCO | 5PK820 |
FLENNOR | 5PK0820 |
FLENNOR | 5PK820 |
FORD | 83DB10C318AA |
HUTCHINSON | 820 K 5 |
INA | FB 5PK820 |
JAPANPAR | DV-5PK0815 |
JAPANPAR | DV-5PK0820 |
JAPKO | 5PK820 |
KAVO PARTS | DMV-1512 |
KAVO PARTS | DMV-4546 |
MAZDA | N3H1-18-381 |
MAZDA | N3H1-18-381A |
MAZDA | N3R1-18-381 |
MEYLE | 050 005 0820 |
NIPPARTS | J1050820 |
OPTI | 5 PK 820 |
RENAU | 7700864019 |
RENAU | 7701035652 |
RENAU | 98452287 |
ROULUNDS | 5K0820 |
SKF | VKMV 5PK817 |
SKF | VKMV 5PK820 |
SNR | CA5PK820 |
TOYOT | 99365-20820 |
TOYOT | 99365-50820 |
TOYOT | 99365-70820 |
TOYOT | 99365-80820 |
TRISCAN | 8640 500820 |
TRP | 1522806 |
ALFA ROMEO
|
DAIHATSU
|
MAZDA
|
RENAULT
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Przedsiębiorstwo Gates Company powstało w 1911 roku w USA. Firma zasłynęła w przemyśle motoryzacyjnym z wyprodukowania pierwszego na świecie paska klinowego, który został opracowany przez brata założyciela marki. Nowy produkt stosunkowo szybko wszedł do masowej produkcji, a Gates od tego czasu jest liderem w produkcji pasków klinowych i pasków rozrządu do samochodów.
Firma Gates jest jednym z największych na świecie dostawców oryginalnych auto części dla różnych marek samochodów. Pod marką Gates produkuje się ponadto części zamienne dla rynku wtórnego w jakości części oryginalnych. Główną cechą charakterystyczną firmy jest produkcja wysokiej jakości oraz niezawodność oferowanych podzespołów.
Firma Gates oficjalnie zaopatruje rynki części zamiennych w prawie dwudziestu krajach świata. Ponadto firma współpracuje z wieloma koncernami samochodowymi (m.in. Alfa Romeo, Honda, Audi, BMW, Renault, Citroёn, Peugeot, Porsche, Fiat, Ford, Ferrari, Hyundai, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Mercedes-Benz, Seat , Opel, Skoda, Subaru, Suzuki, SsangYong, Toyota, Volvo, Volkswagen), dla których dostarcza części samochodowe z przeznaczeniem na pierwszy montaż fabryczny.
Bogaty asortyment firmy Gates obejmuje przede wszystkim części układu napędowego: paski klinowe, paski klinowe wielokolorowe, rolki napinacza, tłumiki drgań skrętnych, paski rozrządu, a także sprzęgła jednokierunkowe alternatora i wiele innych.