Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Pasek rozrządu GATES 5083

4.8 (32) pokaż opinie
Kod produktu:
5083
Pasek rozrządu GATES 5083
  • Pasek rozrządu GATES 5083 - fot.1
Dostępność towaru:   dostępny
Zwroty:   do 100 dni

Jeżeli wykupisz opcję "Bezpieczny Zakup" masz możliwość skorzystania z darmowego zwrotu bez podania przyczyny aż do 100dni!

Standardowy czas zwrotu bez opcji "Bezpieczny Zakup" to 14 dni.

Więcej o zwrotach i wymianach >

35,00 zł
w tym 23% VAT
Dopuszczony dla rodzaju pojazdu:
Samochód osobowy
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego:
STT-1
Materiał:
Polichloropren (neopren)
Ilość zębów:
104
Podział zębów:
9,525
Szerokość [mm]:
17
Długość [mm]:
991
Ponad 4 miliony części
z 2 letnią gwarancją
Do 100 dni na zwrot
i wymianę
Pomoc, infolinia
z ekspertami z branży
Darmowa dostawa
w 24h
99% klientów poleca
sklep iParts.pl

Opinie

Średnia ocena:
4.8 (32)

Dodaj opinię

Ocena produktów

Opinie o produkcie Pasek rozrządu GATES 5083

Opinie nie są zweryfikowane

Sklep iParts.pl nie weryfikuje opinii, ale wykrywamy i usuwamy fałszywe treści, gdy je zidentyfikujemy.

Zib74

(12.06.2023)

5.0
Ja zrobiłem na ty pasku już 200 tys. Teraz zastanawiam się czy wymienić czy ryzykować dalej i iść na rekord.

Opinia wystawiona dla Pasek rozrządu GATES 5574XS

kadet_k

(25.03.2021)

3.0
Po otwarciu opakowania bardzo zdziwiłem się delikatnością wykonania paska, w porównaniu do kiedyś kupowanych pasków firmy GATES, nastąpiło wyraźne pogorszenie jakości. Pasek jest cieńszy, ząbki niższe widać gołym okiem w porównaniu do starego paska politykę oszczędności na materiale użytym do wyprodukowania paska. Nowy pasek sprawiał wrażenie jakościowo gorszego od starego. kiedyś było na pasku produkcja UK a teraz EU. Jestem ciekawy ile wytrzyma, na razie wrażenie nieszczególne.Trzeba będzie chyba zmienić producenta.

Opinia wystawiona dla Pasek rozrządu GATES 5308

Natan83

(27.03.2019)

5.0

Przez wiele miesięcy miałem poważne problemy z układem chłodniczym. Płyn wyciekał, a ja nic nie zauważyłem. Początkowo były to niewielkie ilości, ale sytuacja i tak była niebezpieczna. Później próbowałem rozwiązać problem w warsztacie, ale fachowiec wykonał kiepską robotę i znowu doszło do wylania płynu, tym razem w większej ilości. Bałem się, że ucierpi na tym m.in. pasek rozrządu, który zwykle jest wrażliwy na kontakt z substancjami chemicznymi. Dlatego też byłem bardzo pozytywnie zaskoczony, kiedy okazało się, że płyn chłodniczy w ogóle nie zaszkodził strukturze paska, obecnie nie widać na nim żadnych śladów zniszczenia. Cieszę się, że obeszło się bez konieczności wymiany tego elementu, bo już wymiana chłodnicy porządnie nadszarpnęła mój budżet. Jak chcecie mieć pewność, że rozrząd będzie działał niezawodnie, wybierzcie pasek Gates.

Opinia wystawiona dla Pasek rozrządu GATES 5600XS

Tomasz

(19.03.2019)

5.0

W zeszłym roku kupiłem używaną Alfę, i jak zawsze w takiej sytuacji, byłem gotowy na wymianę wielu podzespołów. Rzeczywiście niektóre części nie nadawały się do użytku, jednak w kwestii paska rozrządu poprzedni właściciel zapewniał mnie, że wymiana jest zbędna. Przyznał co prawda, że pasek był wymieniany już 4 lata temu, jednak mówił że to świetny model i spokojnie przejadę z nim jeszcze kawał drogi. Nie wierzyłem oczywiście, ale sprawdziliśmy to ze znajomym mechanikiem w warsztacie, i rzeczywiście! Nie widać luzów, próżno doszukiwać się przetarć, wszystko wygląda i działa świetnie. Teraz minęło już kilka miesięcy i mogę potwierdzić, że pasek wciąż działa bardzo dobrze. Postanowiłem się zatem podzielić tutaj tym doświadczeniem, ponieważ warto promowa naprawdę solidne produkty, w dodatku dostępne w całkiem przyzwoitej cenie!

Opinia wystawiona dla Pasek rozrządu GATES 5600XS

Lepich

(16.03.2019)

5.0

Nieraz słyszałem, że nie powinienem ufać producentom części samochodowych w kwestii określanej przez nich wytrzymałości podzespołów. Z mojego doświadczenia również wynika, że to zaufanie powinno być co najmniej mocno ograniczone. Zdarzało mi się, że poszczególne części, które miały służyć nawet przez 5-6 lat, wymagały wymiany nawet po upływie połowy tego czasu. W tym przypadku jest jednak zupełnie inaczej, jestem bardzo zaskoczony, bo przejechałem z paskiem Gates już ponad 100 tys. km! Pasek może nie wygląda już jak nowy, ale nadal działa doskonale. Nie jestem specjalistą, więc oczywiście mogę nie zauważyć zużycia, ale mechanik potwierdził moje obserwacje. Powiedział, że może wymienić pasek rozrządu, ale w obecnej sytuacji nie ma to póki co żadnego sensu. Tak więc jeśli chcecie kupić dobry, sprawdzony pasek na lata, dobrze trafiliście.

Opinia wystawiona dla Pasek rozrządu GATES 5600XS

Numery OEM

Szukaj zamienników dla 5083 po numerze OEM

Producent Numery OEM
ACDELCO AB11019
AE TB218
BH SERVICE 9XR 376 817-081
BOSCH 1 987 949 034
BOSCH 1 987 949 082
CONTI 9462
CONTI CT558
CONTI HTD991-9.525M-17
CONTI HTD991X17
DAEWOO 96144076
DANA PMTB48
DAYCO 104RP170/1
DAYCO 104RPR170
DAYCO 104SP170/1
DAYCO 94169
FAI 40104
FEBI 11004
FERODO 48-29583
FIRST LINE FTB3310
FLENNOR 4972
GK 980733
HAVAM VS 9144
HELLA 9XR 376 817-081
HEPU 29-0008
HUTCHINSON 104 AH 17
HUTCHINSON 104 HTD 17
HUTCHINSON 104HTD X17MM
HUTCHINSON 104HTDP X17MM
IPD 29-0008
JAPANPAR DD-W00
KLEBER 4.104.170
LUCAS_ELEC KCB151
MAG 340018181006
MOPR MTB124
OPEL 636365
OPEL 636368
OPEL 636562
OPEL 90231883
OPEL 90324698
OPEL 90324699
OPEL 90354783
OPTI 40427 X 17 MM
OPTI ZRK 1016
PONTI 90354783
QUINTON HA QTB192
RING RTB110
ROULUNDS 111CP170
RUV 555317
SUPRA BEAR MAT 57
SWAG 40 02 0004
TOPRAN 201 202
TRISCAN 8645 5083
UNI GTB1083
VAUXH 636365
VAUXH 636368
VAUXH 636562
VAUXH 90231883
VAUXH 90324698
VAUXH 90324699
VAUXH 90354783
VEYANCE 104H9.5P170
VEYANCE 104H9.5P172
VEYANCE G1077
VEYANCE G1483

Do jakich aut pasuje część

Sprawdź czy Pasek rozrządu 5083 pasuje do Twojego auta

 

OPEL

  • brak modeli

Cenowe okazje auto części

Wyprzedaż

Olej FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W30 5 litrów
219,00 zł
159,00 zł
5.0 (3)

Wyprzedaż

Koło dwumasowe VAG LUK DSG-6 415074409
2318,00 zł
1561,00 zł
4.9 (247)

Wyprzedaż

Zestaw sprzęgła DSG 7/S-Tronic LUK 602000700
2185,00 zł
1483,00 zł
5.0 (230)

Wyprzedaż

Sprzęgło kompletne LUK 600001600 VAG 1.9TDI
1799,00 zł
1105,00 zł
5.0 (230)

Wyprzedaż

Płyn chłodniczy IPARTS G12+ 5 litrów -35°C (r
79,00 zł
40,00 zł
0 (0)

Wyprzedaż

Płyn chłodniczy IPARTS G11 5 litrów -35°C (ni
76,00 zł
38,00 zł
0 (0)

Zadaj pytanie na temat tego produktu

Ile kosztuje wymiana amortyzatorów u mechanika w 2024? Jakie efekty to przynosi?

Ile kosztuje wymiana amortyzatorów u mechanika?

Jeśli opona jest stopą samochodu, to amortyzator pełni rolę kolana. Tak jak chodzenie z niesprawnym kolanem jest trudne, tak trudna jest jazda z uszkodzonym amortyzatorem. Na szczęście, amortyzatory – w odróżnieniu od kolan – możemy śmiało wymieniać na nowe. Ile przyjdzie nam za taką wymianę amortyzatorów u mechanika zapłacić w 2024 roku?

czytaj więcej >
Jak zadbać latem o jakość powietrza w kabinie samochodu? Rozwiązania zapewniające świeżość i miły zapach w każdym aucie

Jak zadbać latem o jakość powietrza w kabinie samochodu? Rozwiązania zapewniające świeżość i miły zapach w każdym aucie

Lato to czas wakacyjnych wyjazdów, długich podróży i... gorącego powietrza. A skoro powietrze gorące, więc i klimatyzacja pracuje na pełnych obrotach. Zamknięte szyby i intensywnie pracująca klimatyzacja mogą jednak prowadzić do problemów z jakością powietrza w kabinie samochodu. Jak sobie z tym poradzić, aby każda wakacyjna podróż była komfortowa i przyjemna?

czytaj więcej >
Ile kosztuje wymiana rozrządu u mechanika w 2024? Co decyduje o końcowej cenie tej usługi?

Ile kosztuje wymiana rozrządu u mechanika?

Rozrząd odpowiada za synchronizację pracy zaworów i tłoków, a jego wymiana to proces skomplikowany i wymagający niemałej precyzji. Niewielu kierowców jest w stanie zająć się tym samodzielnie, dlatego też warto wiedzieć, jakie są koszty związane z tą usługą. Ile zapłacimy za wymianę rozrządu u mechanika w 2024 roku?

czytaj więcej >
Ile kosztuje wymiana tarcz hamulcowych u mechanika w 2024 roku? Jak często przychodzi nam za to płacić?

Ile kosztuje wymiana tarcz hamulcowych u mechanika?

Wymiana tarcz hamulcowych to jeden z podstawowych zabiegów serwisowych, jakie muszą być regularnie przeprowadzane w każdym samochodzie. Wprawdzie istnieje sporo wymian, które wykonujemy częściej, ale mało która z nich jest równie istotna. Ile zapłacimy za jej przeprowadzenie w warsztacie samochodowym w 2024 roku?

czytaj więcej >

Pasek rozrządu

Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.

Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.

GATES

Przedsiębiorstwo Gates Company powstało w 1911 roku w USA. Firma zasłynęła w przemyśle motoryzacyjnym z wyprodukowania pierwszego na świecie paska klinowego, który został opracowany przez brata założyciela marki. Nowy produkt stosunkowo szybko wszedł do masowej produkcji, a Gates od tego czasu jest liderem w produkcji pasków klinowych i pasków rozrządu do samochodów.

Firma Gates jest jednym z największych na świecie dostawców oryginalnych auto części dla różnych marek samochodów. Pod marką Gates produkuje się ponadto części zamienne dla rynku wtórnego w jakości części oryginalnych. Główną cechą charakterystyczną firmy jest produkcja wysokiej jakości oraz niezawodność oferowanych podzespołów.

Firma Gates oficjalnie zaopatruje rynki części zamiennych w prawie dwudziestu krajach świata. Ponadto firma współpracuje z wieloma koncernami samochodowymi (m.in. Alfa Romeo, Honda, Audi, BMW, Renault, Citroёn, Peugeot, Porsche, Fiat, Ford, Ferrari, Hyundai, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Mercedes-Benz, Seat , Opel, Skoda, Subaru, Suzuki, SsangYong, Toyota, Volvo, Volkswagen), dla których dostarcza części samochodowe z przeznaczeniem na pierwszy montaż fabryczny.

Bogaty asortyment firmy Gates obejmuje przede wszystkim części układu napędowego: paski klinowe, paski klinowe wielokolorowe, rolki napinacza, tłumiki drgań skrętnych, paski rozrządu, a także sprzęgła jednokierunkowe alternatora i wiele innych.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze