- Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: STT-1
- Materiał: Swiatłowodowy
- Materiał: HNBR (uwodorniony Acryl-Nitril-Butadien-kauczuk)
- Kolor: Czarny
- Ilość zębów: 99
- Szerokość [mm]: 19
- Podział zębów: 8
- Długość [mm]: 792
Dodaj opinię
(12.06.2023)
Opinia wystawiona dla Pasek rozrządu GATES 5574XS
(25.03.2021)
Opinia wystawiona dla Pasek rozrządu GATES 5308
(27.03.2019)
Przez wiele miesięcy miałem poważne problemy z układem chłodniczym. Płyn wyciekał, a ja nic nie zauważyłem. Początkowo były to niewielkie ilości, ale sytuacja i tak była niebezpieczna. Później próbowałem rozwiązać problem w warsztacie, ale fachowiec wykonał kiepską robotę i znowu doszło do wylania płynu, tym razem w większej ilości. Bałem się, że ucierpi na tym m.in. pasek rozrządu, który zwykle jest wrażliwy na kontakt z substancjami chemicznymi. Dlatego też byłem bardzo pozytywnie zaskoczony, kiedy okazało się, że płyn chłodniczy w ogóle nie zaszkodził strukturze paska, obecnie nie widać na nim żadnych śladów zniszczenia. Cieszę się, że obeszło się bez konieczności wymiany tego elementu, bo już wymiana chłodnicy porządnie nadszarpnęła mój budżet. Jak chcecie mieć pewność, że rozrząd będzie działał niezawodnie, wybierzcie pasek Gates.
Opinia wystawiona dla Pasek rozrządu GATES 5600XS
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | AB11097S |
AE | TB490 |
BANDO | 99B-YU19 |
BLUEPRINT | ADC47523 |
BOSCH | 1 987 949 185 |
BOSCH | 1 987 949 600 |
BOSCH | 1 987 AE1 008 |
CONTI | CT1107 |
CONTI | CT922 |
CONTI | HTDA792-8M-19 |
DAIHA | 1351487205 |
DANA | PMTB427 |
DAYCO | 099RHP+190H |
DAYCO | 099SHP+190H |
DAYCO | 94522 |
DOLZ | 05KD177 |
FAI | 55099 |
FEBI | 26113 |
FIAT | 6000608171 |
FLENNOR | 4325V |
FLENNOR | 77099 |
HBJAKOPART | J1125040 |
HUTCHINSON | 099 AHP 19 |
HYUNDAI | 23356-42500 |
HYUNDAI | 2335642510 |
INA | 536 0164 10 |
INNOC | 6551002309 |
JAPANPAR | DD-103 |
JAPANPAR | DD-587 |
JAPANPAR | DD-587G |
JAPANPAR | DD-696 |
JAPANPAR | DD-698 |
JAPANPAR | DD-698G |
JAPANPAR | DD-H01 |
JAPANPAR | J DD-103 |
JAPANPAR | J DD-587 |
JAPANPAR | J DD-587G |
KAVO PARTS | DTB-5533 |
KIA | 23356-42500 |
LUCAS_ELEC | KCB503 |
MAG | 340018181048 |
MITSUBISHI | 1145A081 |
MITSUBISHI | MD300473 |
MITSUBISHI | MD310484 |
MITSUBISHI | XD310484 |
MOPR | MTB374 |
NIPPARTS | J1125040 |
OPTI | HR 77099 X 3/4" |
OPTI | ZRK 1202 |
OPTI | ZRK 1794 |
QUINTON HA | QTB442 |
RAM | 6000608171 |
ROULUNDS | 099HG190 |
ROULUNDS | RR1048 |
RUV | 557315 |
SKF | SKF12073 |
SKF | VKMT 95014-2 |
SWAG | 90 92 6113 |
TRISCAN | 8645 5436XS |
UNI | GTB1436XS |
VEYANCE | 99H8P190II |
VEYANCE | G1061H |
HYUNDAI
|
KIA
|
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.
Przedsiębiorstwo Gates Company powstało w 1911 roku w USA. Firma zasłynęła w przemyśle motoryzacyjnym z wyprodukowania pierwszego na świecie paska klinowego, który został opracowany przez brata założyciela marki. Nowy produkt stosunkowo szybko wszedł do masowej produkcji, a Gates od tego czasu jest liderem w produkcji pasków klinowych i pasków rozrządu do samochodów.
Firma Gates jest jednym z największych na świecie dostawców oryginalnych auto części dla różnych marek samochodów. Pod marką Gates produkuje się ponadto części zamienne dla rynku wtórnego w jakości części oryginalnych. Główną cechą charakterystyczną firmy jest produkcja wysokiej jakości oraz niezawodność oferowanych podzespołów.
Firma Gates oficjalnie zaopatruje rynki części zamiennych w prawie dwudziestu krajach świata. Ponadto firma współpracuje z wieloma koncernami samochodowymi (m.in. Alfa Romeo, Honda, Audi, BMW, Renault, Citroёn, Peugeot, Porsche, Fiat, Ford, Ferrari, Hyundai, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Mercedes-Benz, Seat , Opel, Skoda, Subaru, Suzuki, SsangYong, Toyota, Volvo, Volkswagen), dla których dostarcza części samochodowe z przeznaczeniem na pierwszy montaż fabryczny.
Bogaty asortyment firmy Gates obejmuje przede wszystkim części układu napędowego: paski klinowe, paski klinowe wielokolorowe, rolki napinacza, tłumiki drgań skrętnych, paski rozrządu, a także sprzęgła jednokierunkowe alternatora i wiele innych.