- Ilość zębów: 143
- Szerokość [mm]: 26,00
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUTEX | 791176 |
BOSCH | 1 987 949 648 |
CITRO | 0816-G1 |
CONTI | CT1100 |
DAYCO | 94959 |
DELPHI | TB6165 |
EUROREPAR | 1633126880 |
FAI | 90143 |
FEBI | 29270 |
FLENNOR | 4489V |
GATES | 5590XS |
HEPU | 29-0171 |
INA | 536 0287 10 |
IPD | 29-0171 |
MGA | CD0580 |
MICHELIN E | SMATB0298 |
OPTI | ZRK 1456 |
PEUGE | 0816-G1 |
PROCODIS F | 11CD00 |
QUINTON HA | QTB692 |
ROULUNDS | RR1053 |
SASIC | 1760021 |
SKF | VKMT 03255 |
SWAG | 62 92 9270 |
VEYANCE | G1580H |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.
Hutchinson to firma o globalnym zasięgu, którą w 1853 roku założył Hirama Hutchinson w Châlette-sur-Loing w środkowej Francji. Obecnie jej główna siedziba mieści się w Paryżu. Przedsiębiorstwo jest liderem w branży motoryzacyjnej, przemysłowej oraz lotniczej. Zatrudnia ponad 44 tysiące pracowników w 24 krajach, w tym też w Polsce. W kraju nad Wisłą Hutchinson ma fabryki w Żywcu, Bielsku-Białej oraz Łodzi, gdzie produkowane są m.in. przewody chłodzenia silnika oraz przewody paliwowe.
Jeśli chodzi o przemysł motoryzacyjny, przedsiębiorstwo z francuskim rodowodem zajmuje się także produkcją części oryginalnego wyposażenia pojazdów. Ich przewody systemu klimatyzacji trafiają do Citroena C1, Peugeota 107 oraz Toyoty Aygo.
Innowacja, wiedza, rozwój
Innowacyjne podejście, ogromna wiedza oraz nieustanny rozwój, to dowód na to, iż Hutchinson to sprawdzony partner zarówno dla producentów samochodów osobowych, jak i ciężarowych. Opracowywane przez francuskie przedsiębiorstwo technologie poprawiają komfort użytkowania samochodów, bezpieczeństwo oraz obniżają koszty zużycia paliwa i emisji CO2.
Ponadto, rozwiązania od Hutchinson przyczyniają się do:
Kupując komponenty Hutchinson masz pewność, że trafiłeś na sprawdzonego producenta!