Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 55221254 |
ALFA | 60620887 |
ALFA | 60812382 |
AUTEX | 791146 |
BH SERVICE | 8MP 376 813-811 |
BH SERVICE | 8MP 376 818-821 |
BH SERVICE | 9XR 376 817-751 |
BUGATTI | KBU5009B |
CONTI | CT970 |
CONTI_BR | CT970 |
DAYCO | 94591 |
DOLZ | 05KD146 |
EUROREPAR | 1611473080 |
EUROREPAR | 1633133380 |
FAI | 80130 |
FLENNOR | 4508V |
GATES-AU | T1646 |
GATES-BR | 5619XS |
GATES-SEA | T1646 |
GATES | 5619XS |
GGT | COKD146 |
GK | 791146 |
GRAF | KP621-3 |
GRAF | TP153 |
GRAF | TP418 |
HELLA | 8MP 376 818-821 |
HELLA | 9XR 376 817-751 |
HEPU | 29-0141 |
HUTCHINSON | 130 HTDP 15 |
INA | 536 0176 10 |
IPD | 29-0141 |
KWP | KW621-3 |
KWP | TW153 |
KWP | TW418 |
LANCIA | 55221254 |
LANCIA | 60620887 |
LEMFO | 21121 01 |
LEMFO | 25730 01 |
Litens | LT0178 |
MAG | 341200000794 |
MAHLE | CPK 139 000P |
MAHLE | CPKX 111 000P |
MAPCO | 43035 |
METELLI | 30-0621-3 |
MGA | CD0473 |
MGA | X473H1 |
MICHELIN E | SMATB0411 |
MITSUBOSHI | 130S8M15 |
OPTI | ZRK 1420 |
OPTIMAL | R-1546 |
PROCODIS F | 09CD70 |
PROCODIS F | KTD1059 |
PROCODIS F | KTD1060 |
PROCODIS F | KTD1071 |
QH TALBROS | QTB601 |
QUINTON HA | QTB601 |
RIDEX | 3096W0377 |
ROULUNDS | RR1473 |
RUV | 555825 |
SNR | CA10AV770 |
SWAG | 74 02 0003 |
SYNCRONIX | SY0970N |
TREVI | TD1264 |
TRISCAN | 8645 5619xs |
VEYANCE | G1473H |
WILMINK | WG1054903 |
WILMINK | WG1151590 |
WILMINK | WG1431771 |
WILMINK | WG2003733 |
WILMINK | WG2182112 |
WILMINK | WG2182144 |
WILMINK | WG2261577 |
ALFA ROMEO
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.