- Ilość zębów: 124
- Szerokość [mm]: 26
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | 40-02-227 |
ASHIKA | 40-02-228 |
ASHIKA | 47-02-228 |
BOSCH | 1 987 949 159 |
BOSCH | 1 987 AE1 040 |
CONTI | CT828 |
DAYCO | 94763 |
FEBI | 17628 |
GATES | 5358XS |
HBJAKOPART | J1122028 |
JAPANPAR | DD-227 |
JAPANPAR | DD-228 |
JAPANPAR | GP-228 |
JAPANPAR | J DD-227 |
JAPANPAR | J DD-228 |
LEMFO | 18608 |
Oyodo | 30R2026-OYO |
QUINTON HA | QTB394 |
SWAG | 81 02 0011 |
TOYOT | 13568-11080 |
TOYOT | 13568-11081 |
TOYOT | 13568-11090 |
TOYOT | 13568-11091 |
TOYOT | 13568-19105 |
TOYOT | 13568-19106 |
TRISCAN | 8645 5358XS |
TOYOTA
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Pasek rozrządu TRISCAN 8645 5358xs | TRISCAN | Brak ceny |
Pasek rozrządu ROULUNDS RUBBER RR1243 | ROULUNDS RUBBER | Brak ceny |
OPTIMAL R-1262 | OPTIMAL | Brak ceny |
HEPU 29-0279 | HEPU | Brak ceny |
Pasek rozrządu FLENNOR 4247V | FLENNOR | Brak ceny |
Pasek rozrządu FLENNOR 4392V | FLENNOR | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.
Oyodo to polski dystrybutor części samochodowych. Nazwa marki pochodzi od japońskiego krążownika i nie jest przypadkowa. Otóż oferta firmy to przede wszystkim części samochodowe do aut produkcji japońskiej. Jednak to nie wszystko, co ma do zaoferowania Oyodo. Przedsiębiorstwo oferuje również części samochodowe do pojazdów produkcji koreańskiej, amerykańskiej i europejskiej. Niemniej zdecydowanie największą część asortymentu stanowią elementy kompatybilne z samochodami azjatyckimi, zwłaszcza japońskimi.
Oyodo posiada w ofercie ponad 10 000 pozycji. Katalog jest zatem bogaty. Znajdują się w nim podzespoły do kilkunastu układów samochodowych, przy czym w kilku kategoriach oferta jest absolutnie kompletna. Tak jest między innymi w przypadku części hamulcowych Oyodo, które stanowią najważniejszą część oferty dystrybutora. Ponadto polska firma oferuje liczne części zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, elektryki samochodowej, układu paliwowego i układu chłodzenia. Wysoko cenione są filtry samochodowe Oyodo.
Marka Oyodo nie jest jeszcze zbyt dobrze rozpoznawalna, niemniej jej popularność z każdym rokiem staje się coraz większa. Wynika to z rozsądnego kompromisu pomiędzy jakością i ceną auto części Oyodo.