- Średnica zewnętrzna [mm]: 141,0
- Średnica otworu [mm]: 112
- Ilość otworów: 5
- Ciężar [kg]: 2,428
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez łożyska koła
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUTOMEGA | 110008910 |
Aslyx | AS-204594 |
BENDIX | 051285B |
BIRTH | 3316 |
BTA | H5W014BTA |
CAUTEX | 46.1003 |
CORAM | MP0108 |
CORAM | MP0153 |
DRIVETEC | HUB0034 |
ESEN SKV | 29SKV458 |
FARE SA | 6031 |
FARE-MX | 6031 |
FEBI | 22554 |
FLENNOR | FRW090039 |
FORD USA | 95VW1A137AA |
FORD USA | 95VW1A137AD |
FORD USA | 95VW1A137BA |
FORD USA | 95VW1A137BB |
FORD | 1 078 709 |
FORD | 1 101 884 |
FORD | 1 101 885 |
FORD | 1 121 342 |
FORD | 1 122 167 |
FORD | 7 201 007 |
GOOM | WBH-0031 |
GSP | 9438009 |
GSP | 9438009K |
IJS GROUP | 10-1071 |
JPG | 1151401600 |
JPN | 20L9048-JPN |
MAPCO | 26739 |
MAXGEAR | 33-0496 |
MDR | GSP-9438009 |
MDR | GSP-9438009K |
METALCAUCH | 90064 |
METZGER | N 3501 |
MEYLE | 100 501 0017 |
MS | 22554B-PCS-MS |
NTY | KLP-VW-011P |
OPTIMAL | 04-P143 |
OSSCA | 06962 |
PATRON | PBK4573H |
PLYOM | P461003 |
QUINTON HA | QWH134 |
RECOFICIAL | 10-1071 |
RIDEX | 653W0136 |
RUV | 485204 |
RUV | 485422 |
SEAT | 7M0 501 655 |
SEAT | 7M0 501 655 A |
SEAT | 7M0 501 655 B |
SEAT | 7M0 501 655 C |
SEAT | 7M0 501 655 D |
STC | T490064 |
STELLOX | 13-00014-SX |
STELLOX | 42-15200-SX |
SYD | 2326007 |
Stark | SKWB-0180828 |
Storm | F6031 |
TOPRAN | 108 637 |
TRICLO | 903465 |
TRISCAN | 8535 29024 |
VAICO | V10-8263 |
VEMA | 17792 |
VEMA | 17845 |
VW | 7M0 501 655 |
VW | 7M0 501 655 A |
VW | 7M0 501 655 B |
VW | 7M0 501 655 C |
VW | 7M0 501 655 D |
WXQP | 360385 |
alp | ALP-004593 |
vika | 55011620001 |
FORD
|
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Piasta koła w samochodzie spełnia bardzo ważne zadanie. To właśnie dzięki zastosowaniu tego elementu wraz z łożyskami koło samochodowe może się obracać, będąc jednocześnie zamontowanym na zawieszeniu pojazdu.
Tę część samochodu możemy podzielić na dwa rodzaje: piasty nakładane na nieruchomą oś koła, gdzie na końcu znajduje się gwint, oraz piasty koła przykręcane do układu zawieszenia jako cały element.
Podstawowym symptomem dla rozpoznania uszkodzonej piasty koła jest dźwięk buczenia podczas jazdy samochodem, który pochodzi z okolic kół. Aktualnie producenci samochodów nie przewidują naprawy uszkodzonej piasty. To elementy bezobsługowe, które na skutek awarii należy wymienić na nowe.
Należy pamiętać, że sposób eksploatacji samochodu ma bardzo duży wpływ na wytrzymałość piasty koła. Dla przykładu, częste obciążanie samochodu dużymi ładunkami, wykorzystywanie go do jazdy sportowej lub też nagminne poruszanie się po nierównych nawierzchniach znacznie skraca żywotność piasty koła. Ponadto istotny wpływ na trwałość piasty ma także odpowiednia geometria kół, która ustawiana jest przy każdorazowej, sezonowej wymianie opon.
Wymiana uszkodzonej piasty koła samochodowego niestety nie należy do łatwych, dlatego zaleca się zaufać specjaliście i odstawić samochód do profesjonalnego warsztatu. Prawidłowy montaż nowego egzemplarza jest bardzo ważny. Zły spowoduje bowiem jedynie bardzo szybkie zużycie się części. Na szczęście mimo stosunkowo skomplikowanej wymiany, piasty kół samochodowych nie zaliczają się do drogich a więc wymiana nie powinna nadwyrężyć budżetu przeciętnego kierowcy.
Swag to niemiecki producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Przedsiębiorstwo jest dziś zależne od korporacji Bilstein, uchodzącej za jednego z największych producentów autoczęści na świecie. Oferta firmy Swag jest kompleksowa. Producent oferuje autoczęści z 5 głównych kategorii: układ kierowniczy, układ silnika, układ hamowania, podwozie, układ elektryczny.
Do elementów układu kierowniczego, które produkuje Swag, należą drążki, końcówki drążków i przeguby. Od początku działalności firma Swag jest znana z produkcji części rozrządu. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części bezpośrednio powiązanych z pracą silnika. W ofercie znajdziemy zatem m.in. układy chłodzenia silnika, układy paliwowe oraz zawieszenie jednostki napędowej. Części Swag to także tarcze i klocki hamulcowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują właśnie klocki hamulcowe Swag, które dzięki wykorzystaniu podczas produkcji specjalnej technologii termicznej, wykazują niemal maksymalną efektywność działania również bez nagrzewania.
Swag to firma z ponad 50 letnią historią. Obecnie marka należy do grupy Bilstein, co umożliwia szerszą dystrybucję części samochodowych Swag. Przynależność do międzynarodowego potentata zwiększa również możliwości firmy w zakresie produkcji części samochodowych. Dzisiaj produkty Swag pojawiają się na całym świecie. Producent głównie tworzy części przeznaczone na aftermarket, jednak współpracuje również z kilkoma producentami samochodowymi. Podczas pierwszego montażu autoczęści Swag są wykorzystywane m.in. przez Mercedesa czy Volkswagena.